23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 084-228304
Offentliggjort
29.04.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Banedanmark

Afvanding TIB 35 Funder Bakke og tilhørende optioner


Banedanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Banedanmark
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Asp Hansen
E-mail: xmoah@bane.dk
Telefon: +45 27231421
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Afvanding TIB 35 Funder Bakke og tilhørende optioner

Sagsnr.: NFFO0052
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71311230 Ingeniørarbejder i forbindelse med jernbaner
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Arbejdet omfatter for en strækningen på TIB 35 ved Funder bakke at gennemføre programfasen. Formålet med programfasen er at beskrive løsningsforslag herunder at indhente myndighedsgodkendelser og evt. dispensationer fra banenormer i forhold til de problemområder nævnt i projektbeskrivelsen. Programfaserapporten skal således være præcis i analyser af jord- og grundvandsforhold, så detailfasen alene vil skulle omhandle detailprojektering.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 1 309 825.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71332000 Geoteknisk ingeniørvirksomhed
71600000 Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
90700000 Tjenester på miljøområdet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Arbejdet omfatter for en strækningen på TIB 35 ved Funder bakke at gennemføre programfasen. Formålet med programfasen er at beskrive løsningsforslag herunder at indhente myndighedsgodkendelser og evt. dispensationer fra banenormer i forhold til de problemområder nævnt i projektbeskrivelsen. Programfaserapporten skal således være præcis i analyser af jord- og grundvandsforhold, så detailfasen alene vil skulle omhandle detailprojektering.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavebeskrivelse / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option 1: TIB 31, km 132,650 – 133,100 (Ringkøbing- Lem). Utilstrækkelig afvanding. Rådgivningsydelser i forbindelse med programfasen som i overordnede træk omfatter følgende:

• Gennemgang af tilgængeligt materiale

• Strækningsgennemgang med PRL og evt. GFS afvanding

• Indledningsvist skal der udarbejdes et projekteringsgrundlag herunder designforudsætninger for berørte fag og valg i forhold til klimafremskrivning (vandmængder). Projekteringsgrundlaget skal godkendes af Infrastruktur.

• Vurdere behov for supplerende geotekniske undersøgelser

• Vurdere behov for prøvetagninger

• Vurdere behov for hydrogeologiske analyser (prøvepumpninger)

• TV-inspektion af drænet på bhs. (Udføres af Banedanmark).

• Tidlig og løbende inddragelse af relevante TPEer

• Tilsyn med udførelse af supplerende geotekniske undersøgelser og prøvetagninger

• Tilsyn med evt. prøvepumpninger herunder håndtering af loggerdata.

• Tilsyn, håndtering og leje af loggere i en periode på ca. 1 år.

• Afdækning af projektets behov for tilladelser og dispensationer inden for natur- og miljøområdet samt oplistning af disse – herunder identifikation af lovgrundlag herfor, relevante myndigheder m.v.

• Ovenstående miljøscreening skal ske på baggrund af projektets samlede aktiviteter – herunder evt. permanente og midlertidige arealanvendelser og heraf afledt påvirkning af natur og miljø

• Udarbejde grundlaget for ansøgninger til myndigheder (Ringkøbing-Skjern kommune). Ansøgningerne varetages af Banedanmark

• Evt. dispensationsansøgninger til Infrastruktur (Banedanmark)

• Beskrivelse af grundvandsforholdene på de relevante strækninger inkl. evt. forhold, der kan ændre grundvandsforholdene f.eks. fremtidige klimaændringer.

• Beskrivelse af hvordan evt. ændrede afvandings- og grundvandsforhold vil kunne påvirke okkerindholdet.

• Drøftelse af mulige løsningsforslag med Infrastruktur som beslutter hvilken løsning, der udgør grundlaget for programfaserapporten.

• Programfaserapport til høring,

• Opretning af programfaserapport iht. høringskommentarer

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 027-048323
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Afvanding TIB 35 Funder Bakke og tilhørende optioner

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
26/04/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Rambøll – Transport – Bane
CVR-nummer: 35128417
Postadresse: Hannemanns Alle 53
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
E-mail: jped@ramboll.dk
Telefon: +45 51612260
Internetadresse: http://ramboll.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 1 309 825.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 309 825.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/04/2022

Send til en kollega

0.031