Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Rebild Vand & Spildevand A/S
Vindere
A.1 Totalrådgivning for ingeniørydelser - ledningsanlæg
(27.05.2022)
EnviDan A/S
Silkeborg
Prækvalifikation på ingeniørydelser på Afskæring af spildevand til Mariagerfjord Renseanlæg
Rebild Vand & Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33038097
Postadresse: Øster Allé 6
By: Støvring
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9530
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Barbrè Pedersen, UCON på vegne af ordregiver
E-mail: sha@ucon.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/173374618.aspx
Del II: Genstand
Prækvalifikation på ingeniørydelser på Afskæring af spildevand til Mariagerfjord Renseanlæg
Rebild Vand og Spildevand A/S og Vesthimmerlands Vand A/S planlægger at nedlægge flere renseanlæg i Vesthimmerlands og Rebild Kommune.
I den forbindelse afskæres spildevand fra forsyningsoplande i de to kommuner samt spildevand fra oplande i Mariagerfjord Kommune til Mariagerfjord Vand A/S ekst. afskærende system ved Døstrup/Tobberup, hvor det via ekst. forsyningsstruktur i Mariagerfjord Vand A/S forsyningsområde ledes til rensning på Mariagerfjord Renseanlæg i Hadsund.
Gennemgang af forslag/projektforslag udarbejdet af EnviDan A/S
Udarbejdelse af komplet hoved- udbudsprojekt inkl. indarbejdelse af detaljer fra Totalrådgiver for pumpestationer og bassinanlæg i forhold til udluftningsbrønde/ventilbygværker, længdeprofil mv.
Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 2 anlægsentrepriser hhv.
2 stk. ledningsentrepriser omfattende afskærende kloakanlæg
samt kontrahering af disse.
Byggeledelse, tilsyn, idriftsættelse og aflevering i udførelsesfasen
Opfølgende dokumentation ift. ovennævnte
Der vil i udvælgelsen blive lagt vægt på, at de udvalgte ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, har bedste og mest relevante referencer, som i størrelse bedømt på honorarsum og faglig dækning af kompetenceområderne jf. afsnit 4.3.1.2 dokumenterer gennemførte projekter med høj kvalitet og effektivitet samt med de angivne kompetenceområder dækket.
Måtte to eller flere ansøgere efter en gennemgang af deres respektive referencer ud fra ovenstående blive vurderet til at ligge på samme niveau, vil disse ansøgere blive rangordnet efter, hvem der samlet set over de senest 3 afsluttede regnskabsår har den største omsætning inden for rådgivning af de aktuelle kompetenceområder. I bedømmelsen vil for hver ansøger alene indgå de referencer, der fremgår af ESPD og højst 5 stk. pr. delaftale. Har en ansøger i ESPD angivet flere end 5 referencer pr. delaftale, vil alene de første 5 af ansøgers referencer indgå i bedømmelsen.
Gennemgang af forslag/projektforslag udarbejdet af EnviDan A/S
Udarbejdelse af komplet hovedprojekt inkl. endelig fastlæggelse af hydraulisk dimensioneringsgrundlag for pumpestationer og afskærende kloakanlæg.
Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 1 stk. anlægsentreprise for pumpestationer og bassiner med tilhørende ledningsanlæg samt kontrahering af disse.
Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 1 stk. teknikentreprise for pumpestationer og bassiner samt installationer på det afskærende ledningssystem samt kontrahering af disse.
Byggeledelse, tilsyn, idriftsættelse og aflevering i udførelsesfasen
Opfølgende dokumentation ift. ovennævnte
Der vil i udvælgelsen blive lagt vægt på, at de udvalgte ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, har bedste og mest relevante referencer, som i størrelse bedømt på honorarsum og faglig dækning af kompetenceområderne jf. afsnit 4.3.1.2 dokumenterer gennemførte projekter med høj kvalitet og effektivitet samt med de angivne kompetenceområder dækket.
Måtte to eller flere ansøgere efter en gennemgang af deres respektive referencer ud fra ovenstående blive vurderet til at ligge på samme niveau, vil disse ansøgere blive rangordnet efter, hvem der samlet set over de senest 3 afsluttede regnskabsår har den største omsætning inden for rådgivning af de aktuelle kompetenceområder. I bedømmelsen vil for hver ansøger alene indgå de referencer, der fremgår af ESPD og højst 5 stk. pr. delaftale. Har en ansøger i ESPD angivet flere end 5 referencer pr. delaftale, vil alene de første 5 af ansøgers referencer indgå i bedømmelsen
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1: Soliditetsgrad
2: Nettoomsætning
ad 1: Ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår og en soliditetsgrad på mindst 15 % i senest afsluttede regnskabsår.
ad 2: Ansøgers nettoomsætning iht. seneste foreliggende regnskab skal være minimum være 20 mio. DKK
Referencer
Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer viser, at ansøger har udført rådgivningsydelser vedrørende afskærende spildevandsanlæg, og at ansøger har gennemført mindst ét EU-udbud for anlægsprojekter.
Såfremt der ansøges om prækvalifikation på begge aftaler kan samme reference anvendes som dokumentation for ansøgers tekniske formåen på begge aftaler. Den pågældende reference tæller i så fald som 1 stk. reference pr. aftale.
Såfremt en ansøger består af en totalrådgiver med tilhørende underrådgivere eller konsortier skal det tydeligt angives, hvem der i givet fald besidder de aktuelle kompetenceområder.
Ansøger skal desuden med sin ansøgning dokumentere med maksimalt 5 stk. referencer pr. aftale (referencer opstartet eller igangværende efter 1. januar 2017), der dokumenterer ansøgers tekniske formåen i forhold til at have gennemført projekter indenfor tilsvarende kompetenceområder, som angivet nedenfor.
Ansøgers referencer behøver ikke enkeltvis at dække alle de angivne fagområder, men samlet skal referencerne dække alle de angivne fagområder.
Der skal vedlægges en oversigt, der angiver, hvorledes de aktuelle referencer omfatter de aktuelle kompetenceområder. Skema vedlagt i ansøgningsblanket for prækvalifikation skal benyttes
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller følgende frivillige udelukkelsesgrunde §§ 137 stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 (se herom i udbudsbetingelserne), som ordregiver har bragt i anvendelse. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af bestemmelserne. Tilbudsgiver er endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk