23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 035-089592
Offentliggjort
18.02.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rebild Vand & Spildevand A/S

Vindere

A.1 Totalrådgivning for ingeniørydelser - ledningsanlæg

(27.05.2022)
EnviDan A/S
Silkeborg

Prækvalifikation på ingeniørydelser på Afskæring af spildevand til Mariagerfjord Renseanlæg


Rebild Vand & Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rebild Vand & Spildevand A/S
CVR-nummer: 33038097
Postadresse: Øster Allé 6
By: Støvring
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9530
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Barbrè Pedersen, UCON på vegne af ordregiver
E-mail: sha@ucon.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/173374618.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/173374618.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/173374618.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Prækvalifikation på ingeniørydelser på Afskæring af spildevand til Mariagerfjord Renseanlæg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90713100 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rebild Vand og Spildevand A/S og Vesthimmerlands Vand A/S planlægger at nedlægge flere renseanlæg i Vesthimmerlands og Rebild Kommune.

I den forbindelse afskæres spildevand fra forsyningsoplande i de to kommuner samt spildevand fra oplande i Mariagerfjord Kommune til Mariagerfjord Vand A/S ekst. afskærende system ved Døstrup/Tobberup, hvor det via ekst. forsyningsstruktur i Mariagerfjord Vand A/S forsyningsområde ledes til rensning på Mariagerfjord Renseanlæg i Hadsund.

Tryk her https://permalink.mercell.com/173374618.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: A.1 Totalrådgivning for ingeniørydelser - ledningsanlæg
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71318000 Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen
90490000 Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling
90492000 Rådgivning i forbindelse med spildevandsbehandling
90713100 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Gennemgang af forslag/projektforslag udarbejdet af EnviDan A/S

Udarbejdelse af komplet hoved- udbudsprojekt inkl. indarbejdelse af detaljer fra Totalrådgiver for pumpestationer og bassinanlæg i forhold til udluftningsbrønde/ventilbygværker, længdeprofil mv.

Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 2 anlægsentrepriser hhv.

2 stk. ledningsentrepriser omfattende afskærende kloakanlæg

samt kontrahering af disse.

Byggeledelse, tilsyn, idriftsættelse og aflevering i udførelsesfasen

Opfølgende dokumentation ift. ovennævnte

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 19
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der vil i udvælgelsen blive lagt vægt på, at de udvalgte ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, har bedste og mest relevante referencer, som i størrelse bedømt på honorarsum og faglig dækning af kompetenceområderne jf. afsnit 4.3.1.2 dokumenterer gennemførte projekter med høj kvalitet og effektivitet samt med de angivne kompetenceområder dækket.

Måtte to eller flere ansøgere efter en gennemgang af deres respektive referencer ud fra ovenstående blive vurderet til at ligge på samme niveau, vil disse ansøgere blive rangordnet efter, hvem der samlet set over de senest 3 afsluttede regnskabsår har den største omsætning inden for rådgivning af de aktuelle kompetenceområder. I bedømmelsen vil for hver ansøger alene indgå de referencer, der fremgår af ESPD og højst 5 stk. pr. delaftale. Har en ansøger i ESPD angivet flere end 5 referencer pr. delaftale, vil alene de første 5 af ansøgers referencer indgå i bedømmelsen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: A.2 Totalrådgivning for ingeniørydelser - pumpestationer og bassinanlæg
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
90490000 Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Gennemgang af forslag/projektforslag udarbejdet af EnviDan A/S

Udarbejdelse af komplet hovedprojekt inkl. endelig fastlæggelse af hydraulisk dimensioneringsgrundlag for pumpestationer og afskærende kloakanlæg.

Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 1 stk. anlægsentreprise for pumpestationer og bassiner med tilhørende ledningsanlæg samt kontrahering af disse.

Udarbejdelse af udbuds- og udførelsesprojekt for EU-udbud af 1 stk. teknikentreprise for pumpestationer og bassiner samt installationer på det afskærende ledningssystem samt kontrahering af disse.

Byggeledelse, tilsyn, idriftsættelse og aflevering i udførelsesfasen

Opfølgende dokumentation ift. ovennævnte

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 19
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der vil i udvælgelsen blive lagt vægt på, at de udvalgte ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, har bedste og mest relevante referencer, som i størrelse bedømt på honorarsum og faglig dækning af kompetenceområderne jf. afsnit 4.3.1.2 dokumenterer gennemførte projekter med høj kvalitet og effektivitet samt med de angivne kompetenceområder dækket.

Måtte to eller flere ansøgere efter en gennemgang af deres respektive referencer ud fra ovenstående blive vurderet til at ligge på samme niveau, vil disse ansøgere blive rangordnet efter, hvem der samlet set over de senest 3 afsluttede regnskabsår har den største omsætning inden for rådgivning af de aktuelle kompetenceområder. I bedømmelsen vil for hver ansøger alene indgå de referencer, der fremgår af ESPD og højst 5 stk. pr. delaftale. Har en ansøger i ESPD angivet flere end 5 referencer pr. delaftale, vil alene de første 5 af ansøgers referencer indgå i bedømmelsen

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1: Soliditetsgrad

2: Nettoomsætning

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

ad 1: Ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår og en soliditetsgrad på mindst 15 % i senest afsluttede regnskabsår.

ad 2: Ansøgers nettoomsætning iht. seneste foreliggende regnskab skal være minimum være 20 mio. DKK

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referencer

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer viser, at ansøger har udført rådgivningsydelser vedrørende afskærende spildevandsanlæg, og at ansøger har gennemført mindst ét EU-udbud for anlægsprojekter.

Såfremt der ansøges om prækvalifikation på begge aftaler kan samme reference anvendes som dokumentation for ansøgers tekniske formåen på begge aftaler. Den pågældende reference tæller i så fald som 1 stk. reference pr. aftale.

Såfremt en ansøger består af en totalrådgiver med tilhørende underrådgivere eller konsortier skal det tydeligt angives, hvem der i givet fald besidder de aktuelle kompetenceområder.

Ansøger skal desuden med sin ansøgning dokumentere med maksimalt 5 stk. referencer pr. aftale (referencer opstartet eller igangværende efter 1. januar 2017), der dokumenterer ansøgers tekniske formåen i forhold til at have gennemført projekter indenfor tilsvarende kompetenceområder, som angivet nedenfor.

Ansøgers referencer behøver ikke enkeltvis at dække alle de angivne fagområder, men samlet skal referencerne dække alle de angivne fagområder.

Der skal vedlægges en oversigt, der angiver, hvorledes de aktuelle referencer omfatter de aktuelle kompetenceområder. Skema vedlagt i ansøgningsblanket for prækvalifikation skal benyttes

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/03/2022
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller følgende frivillige udelukkelsesgrunde §§ 137 stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 7 (se herom i udbudsbetingelserne), som ordregiver har bragt i anvendelse. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af bestemmelserne. Tilbudsgiver er endvidere udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiver har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning inden for det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv, i henhold til udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/02/2022

Send til en kollega

0.063