Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2c7fb10b-cd77-43ee-967f-7a1ef96a118b/publicMaterial
Udbyder
Favrskov Affald A/S
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 18-01-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-01-2022
Time: 12:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 18-01-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-01-2022
Time: 12:00
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Favrskov Affald A/S er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
• Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område
• Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet
• Favrskov Affald A/S har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Favrskov Affald A/S' beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Favrskov Affald A/S anmoder herom, fremlægge følgende:
- Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
- Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Favrskov Affald A/S vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Favrskov Affald A/S forlanger.
- Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne. Favrskov Affald A/S forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Husstandsindsamling af affald i 2- og 4-hjulede beholdere (samt miljøboks) i Favrskov Kommune
Favrskov Affald A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32939449
Postadresse: Torvegade 7
By: Hammel
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Bracht Andersen
E-mail: laba@favrskovforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.favrskovforsyning.dk/
Del II: Genstand
Husstandsindsamling af affald i 2- og 4-hjulede beholdere (samt miljøboks) i Favrskov Kommune
Opgaven omfatter indsamling af 10 affaldsfraktioner i henteordning fra 2- og 4- hjulede beholdere samt miljøbokse i hele Favrskov Kommune.
Opgaven omfatter endvidere medtagelse af batterier/småt elektronik, der er placeret i poser oven på låget til affaldsbeholderne.
Favrskov Kommune
Opgaven omfatter indsamling af 10 affaldsfraktioner i henteordning fra 2- og 4- hjulede beholdere samt miljøbokse i hele Favrskov Kommune.
Opgaven omfatter endvidere medtagelse af batterier/småt elektronik, der er placeret i poser oven på låget til affaldsbeholderne.
Den samlede indsamlingsordning omfatter ca. 1 mio. årlige tømninger.
Opgaven omfatter en overgangsperiode som følge af, at Favrskov Affald pr. 1. januar 2023 indfører nye indsamlingsordninger. Dette indebærer, at transportøren i perioden fra kontraktstart den 1. januar 2023 og frem til den 1. marts 2023 skal være indforstået med i et vist omfang at videreføre de eksisterende ordninger for husstandsindsamling, mens de nye ordninger iværksættes.
Indsamlingsområdet omfatter samtlige husholdninger i Favrskov Kommune. Der er ca. 18.200 opstillings-steder (enfamilieboliger og fællesopstillinger), hvor der er opstillet ca. 54.600 beholdere. Beholderne er placeret ved boliger (herunder fjerntliggende landejendomme), etageboliger/tætte lave fællesbebyggelser samt et mindre antal sommerhuse. Indsamlingsområdet kan desuden omfatte virksomheder samt kommunale institutioner.
Favrskov Affald kan forlænge kontrakten i op til 2 x 12 måneder.
Option ift. drivmiddel - Favrskov Affald ønsker at kunne vælge, hvilken type brændstof (diesel eller HVO), transportørens biler skal anvende til indsamling af affald.
Option ift. standpladstømning i byområder - Favrskov Affald ønsker at kunne vælge standpladstømning ved ejendomme i byområder.
Option ift. vask af beholdere - Favrskov Affald ønsker at kunne tilvælge, at transportøren skal udføre vask af beholdere.
Option ift. uddeling af køkkenposer til madaffald - Favrskov Affald ønsker at kunne tilvælge, at transportøren skal omdele køkkenposer til madaffald.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Transportøren skal angive omsætning og egenkapital for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår afhængigt af, hvornår transportørens virksomhed blev etableret/opstartet.
Favrskov Affald accepterer kun tilbud fra transportører, som
• Har en årlig omsætning på minimum 20 mio. kr. ekskl. moms.
• Har en egenkapital på minimum 3 mio. kr. ekskl. moms.
Transportøren skal fremsende en referenceliste med mindst 2 referencer for løsning af tilsvarende opgaver med indsamling af affald udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen
Referencelisten skal angive kundenavn, kontaktperson hos kunden samt hvilken type affald, der er indsamlet. Favrskov Affald forbeholder sig ret til at kontakte transportørens referencer.
Kun referencer for færdiggjorte og afsluttede opgaver/kontrakter, eller dele af opgaver/kontrakter, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, kan indgå i evalueringen.
Det er et mindstekrav, at transportøren har 2 sammenlignelige referencer.
Med ”sammenlignelige referencer” forstår indsamling af affald i fast rute (rutekørsel) fra minimum 10.000 husstande pr. reference.
Kontrakten indeholder krav om sikkerhedsstillelse, bonus- og bodsbestemmelse samt følgende klausuler: klausul om etik og socialt ansvar, uddannelsesklausul samt klausul om arbejdsvilkår.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Favrskov Affald A/S er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
• Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område
• Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet
• Favrskov Affald A/S har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt
• Favrskov Affald A/S kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Favrskov Affald A/S' beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Favrskov Affald A/S anmoder herom, fremlægge følgende:
- Serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
- Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Favrskov Affald A/S vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som Favrskov Affald A/S forlanger.
- Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne. Favrskov Affald A/S forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk