Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=312866&B=FORS
Udbyder
Fors A/S
EU-udbud Orø kloakering samt afskærende ledning
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33032838
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Tine Olsen
E-mail: tco@fors.dk
Telefon: +45 21533520
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
Del II: Genstand
EU-udbud Orø kloakering samt afskærende ledning
Nærværende udbud omfatter kloakering af Orø etape 3 og afskærende ledning fra Næsby Renseanlæg, omtalt som delprojekt 1 og 2. Opgaven udbydes i hovedentreprise på funktionskrav. Dvs. at opgaven omfatter færdigprojektering i samarbejde med bygherre, opnåelse af myndighedstilladelser samt udførelse og indkøring. I opgaven er indeholdt håndtering af bygherreleverance af tre forskellige typer pumpestationer.
Udbuddet gennemføres på vegne af følgende driftsselskab:
- Fors Spildevand Holbæk A/S (cvr. 32765572)
Orø
Færdigprojektering og udførelse af kloakering på Orø inkl. pumpestationer.
Nærværende udbud omfatter kloakering af Orø etape 3 og afskærende ledning fra Næsby Renseanlæg, omtalt som delprojekt 1 og 2. Opgaven udbydes i hovedentreprise på funktionskrav. Dvs. at opgaven omfatter færdigprojektering i samarbejde med bygherre, opnåelse af myndighedstilladelser samt udførelse og indkøring. I opgaven er indeholdt håndtering af bygherreleverance af tre forskellige typer pumpestationer.
Hvis der modtages ansøgninger fra flere end tre egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de tre virksomheder, hvis referencer ligner mest den udbudte opgave i indhold og omfang.
Ordregiver vil ved udvælgelsen lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD'ets Del IV, se afsnit 2.2.3.
Ordregiver har i henhold til udbudslovens § 49, stk. 2, vurderet, at det er mest hensigtsmæssigt af både praktiske og økonomiske årsager at samle kontraktens opgaver til udførelse af én leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD’et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal jf. udbudslovens § 142:
- Ansøgerens egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår
- Ansøgerens årsomsætning for hvert af de seneste 3 regnskabsår
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
- Positiv egenkapital for de 2 seneste regnskabsår
- Omsætning på minimum 35 mio. dkk. i hvert af de 3 seneste regnskabsår.
Ansøger skal i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Ansøger skal angive minimum 2 og maksimum 5 kloakeringsopgaver på tilsvarende opgaver afleveret inden for de seneste 5 år. De angivne referencer vil danne grundlag for vurderingen af Ansøgerens egnethed ift. den udbudte opgave.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
- Mindst 2 af referencerne skal være på minimum 10 mio. dkk eks. moms.
Beskrivelsen af referencerne skal som minimum indeholde:
- Kort beskrivelse af den udførte opgave
- Ordregiver for opgaven (kunden)
- Årstal for aflevering af opgaven
- Opgavens værdi i DKK eks. moms
Der skal stilles sikkerhed jf. entreprisekontraktens bestemmelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal som en del af ansøgningen udfylde og aflevere standardformularen "Det fælles europæiske udbudsdokument" ("ESPD"). ESPD'et håndteres således som en del af den samlede besvarelse på udbudsportalen.
ESPD'et fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at ansøger opfylder de fastsatte mindstekrav til egnethed.
For yderligere oplysninger om ESPD'et henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens generelle information om ESPD. Ansøger henvises i øvrigt til at søge vejledning på udbudsportalen, som indeholder ESPD-formularen, som skal anvendes.
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del II:
A: Oplysninger om den økonomiske aktør (konsortier eller lignende sammenslutninger)
B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet
Ansøger, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse enheder. Baserer ansøger sig på andre enheders kapacitet, vil tilbudsgiver vil som en del af dokumentationen blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Denne støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation vil blive indhentet efter prækvalifikationen.
Afgives ansøgningen af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende) skal hver konsortiedeltager vedlægge et særskilt ESPD. For sammenslutninger af virksomheder gælder, at deltagerne skal påtage sig solidarisk hæftelse (konsortieerklæring) for kontraktens opfyldelse i forbindelse med dokumentaionen.
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del III:
A: Grunde vedrørende straffedomme
B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Ansøger, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund i henhold til udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at anøgeren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en konkurssituation, insolvent eller under tvangsakkord, eller dermed ligestillet (en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Klage over tildelingen af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (mini-udbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 30 dage efter Ordregiver har givet besked til de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter denne underretning.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk