Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://app.byggeprojekt.dk/public/1761-Udvidelse_af_plejecenter_Hoejmarken,_Gram
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Haderslev Kommune
Udvidelse af plejecenter Højmarken, Gram - Totalrådgivningsudbud
Haderslev Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: CVR nr. 29 18 97 57
Postadresse: Christian X's Vej 39
By: Haderslev
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6100
Land: Danmark
Kontaktperson: Kuben Management A/S, bygherrerådgiver Camilla Lodberg Jensen
E-mail: calj@kubenman.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.haderslev.dk/
Del II: Genstand
Udvidelse af plejecenter Højmarken, Gram - Totalrådgivningsudbud
Totalrådgivningsudbud vedr. udvidelse af plejecenter Højmarken, Højmarken 51 i Gram. Det nuværende plejecenter består i dag af 3 huse i et plan med i alt 26 boliger. De 2 af husene, med 8 lejligheder i hver, er indrettet til borgere med demens. I tilknytning til lejlighederne er der i hvert hus et fællesområde med køkken og fællesrum til fællesspisning og samvær. Med udvidelse vil plejecenteret blive øget med 16 demensvenlige plejeboliger med et boligareal på 1.040 m2 samt tilhørende serviceareal på 260 m2.
Højmarken 51
6510 Gram
Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud i overensstemmelse med Udbudslovens §§ 58-60. Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere til at afgive bud på opgaven.
• Nybyggeri af alment støttede plejeboliger med tilhørende servicearealer af tilsvarende karakter og omfang som den udbudte opgave, herunder:
- Plejeboliger, som er sammenlignelige med den udbudte (herunder demensboliger og støttet byggeri)
- Plejeboliger med velfærdsteknologiske og tryghedsskabende løsninger
• Totalrådgivningsopgaver indeholdende sammenlignelige ydelser, herunder:
- Projektering og udførelse, byggeledelse, opfølgning, fagtilsyn, arbejdsmiljøkoordinering P+B
- Styring/byggeledelse af hovedentreprise
- Inddragelsesprocesser
• Referencer som er gennemført fra start til slut vægtes højere end projekter der kun er delvist gennemført.
• Referencerne vil blive evalueret ud fra en helhedsvurdering og i forhold til relevans til det udbudte projekt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig økonomisk og finansiel kapacitet ved at oplyse følgende nøgletal for de seneste tre afsluttede regnskabsår, indeholdende oplysninger om:
a) Soliditetsgrad opgjort i procent.
b) Likviditetsgrad opgjort i procent.
c) Samlet omsætning.
Oplysningerne angives i ESPD´en Del IV B.
Ved konsortier skal kravet til soliditetsgrad og likviditetsgrad opfyldes af hver af konsortiets deltagere. En ansøger kan basere sig på tredjemands økonomiske og finansielle formåen, hvilket ansøger i så fald skal vedlægge støtteerklæring på.
Der er følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet for de seneste tre afsluttede regnskabsår:
a) Soliditetsgrad minimum 15 % pr. år
b) Likviditetsgrad minimum 100 % pr. år
C) Omsætning minimum 5 mio. kr. pr. år.
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig teknisk og faglig kapacitet ved at oplyse følgende:
d) Referencer med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som ansøger helt eller delvist har udført med angivelse af:
o Kunde
o Opgavens indhold og samlede størrelse (økonomi og omfang, herunder entreprisesum og bruttoareal)
o Beskrivelse af, hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven, herunder faser
o Tidsperiode for opgavens udførelse, herunder dato for afleveringsforretning, såfremt denne er gennemført
o Beskrivelse af byggeriet, herunder:
• renovering, ombygning, nybyggeri m.v.
• type af byggeri (anvendelse, opførelsesår m.v.)
• entrepriseform
o Belysning af referencens relevans for den aktuelle opgave.
Oplysningerne angives i ESPD´en Del IV C.
Referencer: I stedet for at beskrive referencer i ESPD´et kan ansøger vedlægge referenceark som bilag i PDF-format til anmodning om prækvalifikation.
Såfremt en reference mangler en/flere af de ovenfor nævnte oplysningstyper, vil dette ikke nødvendigvis føre til ukonditionsmæssighed, men kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed.
Ansøger kan højst angive 5 referencer i alt, inklusiv referencer fra andre enheder, som ansøger baserer sig på. Såfremt der angives flere referencer, vil alene de 5 første referencer blive taget i betragtning. Hver reference må maksimalt fylde 2 A4-sider, sider herudover vil ikke blive tillagt værdi.
Referencearket bedes som helhed omfatte både arkitekt- og ingeniørfaglige discipliner.
Referencer må maksimalt være 3 år gamle fra ansøgningsfristen om prækvalifikation. Referencer for byggeri, hvor afleveringsforretning er gennemført for mere end 3 år siden, vil ikke blive tillagt værdi i udvælgelsen.
Der er ikke mindstekrav til referencer. Referencer benyttes til udvælgelse af ansøgere.
ABR18 med tilføjelser og fravigelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske ved at indgive et ESPD elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. pkt. I.3. Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de i udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde §§ 135 og 136, eller udbudslovens frivillige udelukkelsesgrund jf. § 137 stk.1, nr. 1 og nr. 2, med mindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Spørgefrist i Prækvalifikationsfasen er sat til 30.09.2021, kl. 12:00
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: København
Land: Danmark
Klage over prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 1, i Lov for Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling skal ske senest 45 dage efter tildelingens annoncering i TED. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har foretaget underretning. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnte for Udbud herom. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på DKK 20.000. Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for udbuds hjemmeside, jf. Udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1)
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk