Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zhqwmtqncj
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/162423634.aspx
Udbyder
Vejle Kommune
Vindere
Ejendomme høj prioritet
(30.11.2021)
Energi- og Bygningsrådgivning A/S
Dusager 22
8200 Aarhus
Ejendomme lav prioritet
(30.11.2021)
Sweco Danmark A/S
Ørestads Boulevard 41
2300 KBH S
Energimærker til Vejle Kommune
Vejle Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Kirketorvet 22
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Signe Fogtmann Sønderskov
E-mail: SIFS@ramboll.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vejle.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af energimærker til Vejle Kommune
Hermed udbydes gennemførelser af energimærker for Vejle Kommune vedrørende:
• Energimærkning af alle lovpligtige energimærker i ejendomme ejet af Vejle Kommune
• Samlet omfang ca. 550.000 m2
• Styrende for udførelse er udløb af energimærker – derfor størst volumen i 2022 og 2023
Udbuddet opdeles i 2 delaftaler; henholdsvis
1) ejendomme lav prioritet og
2) ejendomme høj prioritet inkl. bygninger under 250 m2
Energimærkerne skal anvendes af Kommunale Ejendomme i deres daglige vedligehold og drift af ejendommene samt ved renoveringsopgaver. Ordregiver ønsker en fagligt dygtig samarbejdspartner, der kan levere energimærker af høj kvalitet, og som besidder den fornødne kapacitet til at opfylde Ordregivers ønsker.
I udarbejdelsen af de enkelte energimærkerapporter forventer Ordregiver, at rapporterne skaber et overblik over den aktuelle energimæssige status på ejendommene, medvirker til at identificere gode energibesparelser i den enkelte bygning, samt er nemt anvendelige.
Ejendomme lav prioritet
Vejle
Delaftale 1 består primært af mindre og mellemstore ejendomme og der henvises i øvrigt til ejendomsoversigten bilag 1.1 for nærmere oplysninger om ejendommene. I ejendomsoversigten er der oprettet årspuljer, hvor det fremgår, hvilke ejendomme der skal udføres det enkelte år.
Der henvises i øvrigt til ydelsesbeskrivelsen for delaftale 1.
Formålet er dermed som følgende begge delaftaler:
• Ensartet kvalitet i udførte energimærker, hvor energimærkerne er letforståelige og har præcise angivelser af registrerede bygningsdele og anlæg
• Tiltag i energimærker er velbeskrevne, så energimærket danner et godt grundlag for at prioritere og igangsætte tiltag (også ved renovering)
• Energimærker skal kunne overføres til Energy Project med det formål, at Vejle Kommune skal kunne analysere og udvælge tiltag herunder pulje forslag
• At der opnås et godt samarbejde og kommunikation mellem rådgiver, kommunale ejendomme og de tekniske driftsmedarbejdere decentralt på ejendommene, der sikrer, en smidig og effektiv gennemførelse
Tilbudsgivers ydelser er overordnet inddelt i nedenstående primære opgaver:
• Forespørgsler på tegninger, energiforbrug og tjek af BBR
• Styring af detailtidsplan og besøgstidsplan
• Besigtigelse af ejendomme
• Møder med ordregiver
• Udarbejdelse af pilotmærker
• Styring af projektweb
• Indberetning af energimærker og fremsendelse af endelig dokumentation
ABR 18 Forenklet danner aftalegrundlag for kontrakten med enkelte fravigelser anført i kontrakten.
Frivillige udelukkelsesgrunde jf. § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7 finder anvendelse.
Ejendomme høj prioritet
Vejle
Delaftale 2 består primært større ejendomme, som indeholder de mere komplekse funktioner såsom skoler og idrætsfaciliteter. Såfremt der under samme ejendom er anvendelsesformål, som er mindre komplekse (fx der ved en skole også er en daginstitution) ligger disse også i delaftale 2. Der henvises i øvrigt til ejendomsoversigten bilag 2.1 for nærmere oplysninger om ejendommene. I ejendomsoversigten er der oprettet årspuljer, hvor det fremgår, hvilke ejendomme der skal udføres det enkelte år.
Formålet er dermed som følgende begge delaftaler:
• Ensartet kvalitet i udførte energimærker, hvor energimærkerne er letforståelige og har præcise angivelser af registrerede bygningsdele og anlæg
• Tiltag i energimærker er velbeskrevne, så energimærket danner et godt grundlag for at prioritere og igangsætte tiltag (også ved renovering)
• Energimærker skal kunne overføres til Energy Project med det formål, at Vejle Kommune skal kunne analysere og udvælge tiltag herunder pulje forslag
• At der opnås et godt samarbejde og kommunikation mellem rådgiver, kommunale ejendomme og de tekniske driftsmedarbejdere decentralt på ejendommene, der sikrer, en smidig og effektiv gennemførelse
Tilbudsgivers ydelser er overordnet inddelt i nedenstående primære opgaver:
• Forespørgsler på tegninger, energiforbrug og tjek af BBR
• Styring af detailtidsplan og besøgstidsplan
• Besigtigelse af ejendomme
• Møder med ordregiver
• Udarbejdelse af pilotmærker
• Styring af projektweb
• Indberetning af energimærker og fremsendelse af endelig dokumentation
ABR 18 Forenklet danner aftalegrundlag for kontrakten med enkelte fravigelser anført i kontrakten.
For delaftale 2 er der opsat ekstra kvalitetskrav til energimærkerne samt er der på skolerne få supplerende registreringer. Derudover skal rådgiveren bidrage til at forbedre Vejle Kommunes viden om uhensigtsmæssig drift i ejendommene.
Der henvises i øvrigt til ydelsesbeskrivelsen for delaftale 2.
Frivillige udelukkelsesgrunde jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 og 7 finder anvendelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse egenkapital for seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse soliditetsgrad for seneste afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv for seneste afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 15 % for seneste afsluttede regnskabsår.
Referenceliste over de betydeligste ”tilsvarende” opgaver, der er leveret i de seneste tre år med beskrivelse af:
• kunde
• opgavens indhold og omfang i m2 bygningsareal og honorarstørrelse i kr.
• hvilken ydelse tilbudsgiver har leveret på opgaven
• tidsperiode for opgavens udførelse og opgavens nuværende stade, hvis opgaven ikke er afsluttet
• belysning af referencens relevans for den aktuelle opgave.
Tilsvarende opgaver defineres som kundeopgaver, hvor der er gennemført lovpligtig energimærkning af ejendomme med samme typer af anvendelseskoder og/eller ejendomme med samme kompleksitet som de udbudte ejendomme. Oplysningerne angives i ESPD´en Del IV C.
Referencer og opfyldelse af mindstekrav anføres i ESPD-dokumentet, det er også tilladt særskilt at uploade referencer i særskilt bilag i tilbuddet, og blot henvise dertil i ESPD.
Der må maksimalt angives 5 referencer inkl. referencer fra andre enheder (f.eks. underrådgivere), ansøger baserer sig på.
Mindstekrav:
• Ansøger skal som minimum kunne dokumentere tre referencer fra tilsvarende opgaver med energimærkning, der er afsluttet inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.
• Som minimum skal en af disse referencer omfatte energimærkning af minimum 30 ejendomme udført indenfor en periode på maksimalt 12 måneder og for samme kunde.
• Som minimum skal en af disse referencer omfatte en opgave med energimærkning med et honorar på mindst 500.000 kr. ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
År 2031.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: § 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, vorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.naevneneshus.dk