23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 164-431201
Offentliggjort
25.08.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
21.09.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/4d518664-41f0-4df3-8ae8-e50047ad75fc

Udbyder

Boligselskabet Sct. Jørgen

Vindere

Boligselskabet Sct. Jørgen, Renovering af Klostervænget, afd. 3, afsnit 3 i Viborg. Udbud af byggeledelse.

(24.12.2021)
ERIK ARKITEKTER A/S
Sparregade 2
8800 Viborg

Renovering af Klostervænget, afd. 3, afsnit 3 i Viborg - byggeledelse.


Boligselskabet Sct. Jørgen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Boligselskabet Sct. Jørgen
CVR-nummer: 45724719
Postadresse: Brovej 18
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Endelt Adersen
E-mail: jega@bsjviborg.dk
Telefon: +45 87925925
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bsjviborg.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/4d518664-41f0-4df3-8ae8-e50047ad75fc
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Bisgaard|Ejsing ApS
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1.th.
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/4d518664-41f0-4df3-8ae8-e50047ad75fc
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Alment Boligselskab
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Boligselskabet Sct. Jørgen, Renovering af Klostervænget, afd. 3, afsnit 3 i Viborg. Udbud af byggeledelse.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Boligselskabet Sct. Jørgen skal have gennemført renovering af 83 familieboliger i Klostervænget, afd. 3 byggeafsnit 3, i Viborg.

Renovering omfatter bl.a. facaderenovering, badeværelser og køkken gøres tilgængelige, udvidelse af fælleshus, udskiftning af Vvs-installation samt optioner i form af etablering af fælles opholdsarealer og etablering af elevator.

Renoveringen er omfattet af støtte fra Landsbyggefonden.

Renovering vil blive gennemført i hovedentreprise. Forud for nærværende udbud er der tilknyttet en totalrådgiver til projektet.

Nærværende udbud omhandler varetagelse af byggeledelsen for projektet.

Med nærværende udbudsbekendtgørelse opfordres interesserede til at anmode om deltagelse i udbuddet.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71240000 Arkitekt-, ingeniør- og planlægningsvirksomhed
71247000 Byggeledelse
71311000 Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
71315200 Konsulentvirksomhed i forbindelse med byggeri
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

 

Klostervænget, Viborg

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Boligselskabet Sct. Jørgen skal have gennemført renovering af 83 familieboliger i Klostervænget, afd. 3, afsnit 3.

Udbuddet omfatter byggeledelse i forbindelse med renoveringen.

Boligselskabet vil med renoveringen fremtidssikre boligerne, således at de forsat vil være attraktive herudover tidssvarende, og indeklima- og energioptimeret.

Renoveringen indeholder overordnet:

• at byggeskader, forårsaget af bl.a. insitu-støbte betonkonstruktioner, udbedres. I den forbindelse skal facadeudtrykket opgraderes, med nye udvendige facader, således at bebyggelsen får et arkitektonisk løft og bliver mere attraktiv,

• at de tekniske installationer får et løft, således at bebyggelsen driftsmæssigt er fornuftig ved bl.a. at forbedre eksisterende brugsvand, varme- og ventilationsanlæg, således at indeklimaet optimeres til et tidssvarende niveau,

• at der indsættes nye tidssvarende og tilgængelige køkkener og badeværelser

• at ændre disponeringen af indretningen i boligerne ved at foretage mindre ombygning således der skabes tilgængelighed.

• at ejendommene energioptimeres med forbedret klimaskærm i form af nye lavenergivinduer i vedligeholdelsesvenlige materialer med ekstra isolering i facaderne

• fælleshus herunder ombygning og tilbygning.

Forventet anlægssum er ca. 72,9 mio. kr. inkl. moms

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer og rollefordeling / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Løsning / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 29
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ved udvælgelsen blandt de egnede ansøgere vælges de forventeligt 5 ansøgere, som i lyset af den udbudte opgave vurderes at have den bedste tekniske og faglige formåen (som dokumenteret gennem de fremsendte referencer) samt tilstrækkelig økonomisk robusthed (baseret på de efterspurgte nøgletal). Dette med hovedvægt på førstnævnte (referencer).

Vurdering vil ske på baggrund af oplysninger angivet i ESPD samt eventuelt supplerende referenceark.

Ordregiver vil ved udvælgelsen vurdere ansøgernes økonomiske robusthed i forhold til projektet, og hvilke ansøgere der gennem de fremsendte referencer, har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.

"Relevante referencer" forstås af ordregiver som værende referencer vedrørende byggeledelse, der er sammenlignelige med den udbudte opgave i art, kompleksitet og omfang. Der lægges særligt vægt på referencer vedrørende byggeledelse inden for:

• Almene boligprojekter (renovering/tilbygning/nybyg)

• Hovedentrepriser

Herunder lægges der i særlig høj grad vægt på referencer vedrørende byggeledelse inden for renovering af boligbyggeri.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal under ESPD'ets Del IV, pkt. B, angive følgende oplysninger for de seneste tre regnskabsår:

• Egenkapital

• Omsætning

• Soliditetsgrad

Omsætning skal angives under årsomsætning. Egenkapital og soliditetsgrad angives under finansielle nøgletal

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, er det et mindstekrav, at ansøgers egenkapital i de seneste tre disponible regnskabsår har været positiv

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger bedes i prækvalifikationsansøgningen angive maksimum samlet 5 referencer (antal inkl. referencer fra evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på), der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med byggeledelse fra lignende opgaver.

Referencerne angives i ESPD, Del IV, afsnit C, eller i særskilte referenceark;

• Referencerne må max være 3 år gamle regnet fra opgavens afslutning

• Referencerne skal vedrøre igangværende/udførte projekter og må hver for sig maksimalt udgøre 2 A4-side (for separat vedlagte referencer).

Vedlægger ansøger samlet flere end 5 referencer, vil det være de første 5 referencer, angivet i ESPD, Del IV, pkt. C, eller på særskilte referenceark, der indgår i bedømmelsen af ansøgningen. Såfremt ansøger har angivet referencer i både ESPD og på særskilte referenceark – og der ikke er identitet imellem disse – så vil de "første 5" referencer blive identificeret på baggrund af referencer angivet i ESPD'et først.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at der afleveres følgende referencer:

1 reference vedr. byggeledelse for en renoveringsopgave af et boligbyggeri i hovedentreprise.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/09/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 28/09/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet og al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/4d518664-41f0-4df3-8ae8-e50047ad75fc

Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af ansøgning.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/08/2021

Send til en kollega

0.048