23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 102-268357
Offentliggjort
28.05.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
05.07.2021 Kl. 12:00

Addresse
https://permalink.mercell.com/154750951.aspx

Udbyder

Biofos A/S

Vindere

Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen

(27.08.2021)
EnviDan A/S
Vejlsøvej 23
8600 Silkeborg

Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen


Biofos A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: BIOFOS A/S
CVR-nummer: 25601920
Postadresse: Refshalevej 250
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1432
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Peter Rosenius Olsen
E-mail: mol@biofos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/154750951.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dette udbud omfatter totalrådgivning til renovering af rådnetankene på Renseanlæg Damhusåen.

De 4 eksisterende rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen (RD) er på samlet 7 320 m3 og er mere end 70 år gamle. Der er behov for optimering og renovering af disse rådnetanke.

Totalrådgiver bistår BIOFOS med udbud, forhandling og gennemførelse af projektet. Totalrådgiver hjælper med at finde en praktisk opdeling af projektet i hoved- og eventuelle fagentrepriser. Totalrådgiver bistår derefter bygherre med projektering og udbyder de endelige løsninger i projektet. Enkelte dele af projektet kan ønskes projekteret endeligt og udbudt af totalrådgiver som tillægsydelse.

Totalrådgiver koordinerer mellem de forskellige entrepriser, og er overordnet ansvarlig for at projektets grænseflader. Totalrådgiver er ligeledes ansvarlig for myndighedsgodkendelser, samt følge op hos entreprenør omkring tidshorisonter mv.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71300000 Ingeniørvirksomhed
71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
71311000 Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
71320000 Ingeniørmæssig projektering
71321000 Ingeniørmæssig projektering af mekaniske og elektriske installationer i bygninger
71540000 Bygge- og anlægskoordinering
90492000 Rådgivning i forbindelse med spildevandsbehandling
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

 

Valby

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Dette udbud omfatter totalrådgivning til renovering af rådnetankene på Renseanlæg Damhusåen.

De 4 eksisterende rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen (RD) er på samlet 7 320 m3 og er mere end 70 år gamle. Der er behov for optimering og renovering af disse rådnetanke.

Totalrådgiver bistår BIOFOS med udbud, forhandling og gennemførelse af projektet. Totalrådgiver hjælper med at finde en praktisk opdeling af projektet i hoved- og eventuelle fagentrepriser. Totalrådgiver bistår derefter bygherre med projektering og udbyder de endelige løsninger i projektet. Enkelte dele af projektet kan ønskes projekteret endeligt og udbudt af totalrådgiver som tillægsydelse.

Totalrådgiver koordinerer mellem de forskellige entrepriser, og er overordnet ansvarlig for at projektets grænseflader. Totalrådgiver er ligeledes ansvarlig for myndighedsgodkendelser, samt følge op hos entreprenør omkring tidshorisonter mv.

Totalrådgiver er ansvarlig for den fulde projektering, det samlede projekt, udførelse og dokumentation.

Totalrådgiver er:

— Fagspecialist

— Udbudsansvarlig

— Projekteringsleder,

— Bygværksprojekterende,

— Ansvarlig for leverance af endeligt myndighedsprojekt

— Ansvarlig for CE-mærkning af det samlede projekt

— Ansvarlig for indkøring, idriftsættelse og test

— Ansvarlig for uddannelse og træning af BIOFOS medarbejdere

— Ansvarlig for dokumentation og arkivering af projektet

— Byggeleder

— Tilsynsansvarlig.

Se udbudsmaterialet for yderligere beskrivelse af opgaven.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er for nøglemedarbejder og organisation / Vægtning: 50 %
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsbeskrivelse / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 20 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 12/08/2021
Slut: 15/03/2027
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:

— Tilbudsgivers soliditetsgrad i % for det seneste afsluttede regnskabsår

— Tilbudsgivers nettoomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår.

Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.

Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for ordregiver.

For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtterklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet skal denne enhed påtage sig solidarisk hæftelse for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.

Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:

1) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 20 % for det seneste afsluttede regnskabsår.

2) Tilbudsgiver skal have en nettoomsætning på mindst 12 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysning om, at tilbudsgiver har tredjeparts certificeret kvalitetssikringssystem tilsvarende ISO 9001.

Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.

Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende dokumentation for dennes kvalitetssikringssystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.

Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Nedenstående krav er mindstekrav.

Tilbudsgiver skal have tredjepartscertificeret kvalitetssikringssystem, tilsvarende ISO 9001.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

- Rådgiveraftalen baseres på ABR 18 med BIOFOS tilføjelser og fravigelser.

- Kontrakten indeholder en arbejdsklausul og bodsbestemmelser.

Nøglepersoner på underkriteriet "CV'er for nøglemedarbejdere og organisation" vil være bundet under nærmere kontraktvilkår.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/07/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 05/07/2021
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære ordregivers åbning af de modtagne tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Følgende punkter i ESPD skal udfyldes:

Del III: (alle punkter):

A. Grunde vedrørende straffedomme

B. Grunde, vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger

C. Grunde, vedrørende interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.

Bemærk:

Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rådgiverkontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en af frivillige udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 4 eller 5, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

— Grunde vedrørende tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for miljø-, social- eller arbejdsretlige område (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1)

— Grunde vedr. insolvens. (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2)

— Grunde vedrørende konkurrencefordrejning (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4)

— Grunde vedrørende misligholdelse af offentlige kontrakter (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5).

En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i ovenfor, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Ordregiver vil acceptere serviceattester, der er udstedt efter den 1. marts 2021.

Bemærk: Tilbudsgiver opfordres til at have serviceattest klar til fremsendelse uden unødigt ophold, hvis tilbudsgiver står til at blive tildelt kontrakten

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for bbeslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

Iindgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/05/2021

Send til en kollega

0.047