Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/154750951.aspx
Udbyder
Biofos A/S
Vindere
Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen
(27.08.2021)
EnviDan A/S
Vejlsøvej 23
8600 Silkeborg
Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen
Biofos A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25601920
Postadresse: Refshalevej 250
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1432
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Peter Rosenius Olsen
E-mail: mol@biofos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/154750951.aspx
Del II: Genstand
Totalrådgivning i forbindelse med renovering af rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen
Dette udbud omfatter totalrådgivning til renovering af rådnetankene på Renseanlæg Damhusåen.
De 4 eksisterende rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen (RD) er på samlet 7 320 m3 og er mere end 70 år gamle. Der er behov for optimering og renovering af disse rådnetanke.
Totalrådgiver bistår BIOFOS med udbud, forhandling og gennemførelse af projektet. Totalrådgiver hjælper med at finde en praktisk opdeling af projektet i hoved- og eventuelle fagentrepriser. Totalrådgiver bistår derefter bygherre med projektering og udbyder de endelige løsninger i projektet. Enkelte dele af projektet kan ønskes projekteret endeligt og udbudt af totalrådgiver som tillægsydelse.
Totalrådgiver koordinerer mellem de forskellige entrepriser, og er overordnet ansvarlig for at projektets grænseflader. Totalrådgiver er ligeledes ansvarlig for myndighedsgodkendelser, samt følge op hos entreprenør omkring tidshorisonter mv.
Valby
Dette udbud omfatter totalrådgivning til renovering af rådnetankene på Renseanlæg Damhusåen.
De 4 eksisterende rådnetanke på Renseanlæg Damhusåen (RD) er på samlet 7 320 m3 og er mere end 70 år gamle. Der er behov for optimering og renovering af disse rådnetanke.
Totalrådgiver bistår BIOFOS med udbud, forhandling og gennemførelse af projektet. Totalrådgiver hjælper med at finde en praktisk opdeling af projektet i hoved- og eventuelle fagentrepriser. Totalrådgiver bistår derefter bygherre med projektering og udbyder de endelige løsninger i projektet. Enkelte dele af projektet kan ønskes projekteret endeligt og udbudt af totalrådgiver som tillægsydelse.
Totalrådgiver koordinerer mellem de forskellige entrepriser, og er overordnet ansvarlig for at projektets grænseflader. Totalrådgiver er ligeledes ansvarlig for myndighedsgodkendelser, samt følge op hos entreprenør omkring tidshorisonter mv.
Totalrådgiver er ansvarlig for den fulde projektering, det samlede projekt, udførelse og dokumentation.
Totalrådgiver er:
— Fagspecialist
— Udbudsansvarlig
— Projekteringsleder,
— Bygværksprojekterende,
— Ansvarlig for leverance af endeligt myndighedsprojekt
— Ansvarlig for CE-mærkning af det samlede projekt
— Ansvarlig for indkøring, idriftsættelse og test
— Ansvarlig for uddannelse og træning af BIOFOS medarbejdere
— Ansvarlig for dokumentation og arkivering af projektet
— Byggeleder
— Tilsynsansvarlig.
Se udbudsmaterialet for yderligere beskrivelse af opgaven.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For det seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Tilbudsgivers soliditetsgrad i % for det seneste afsluttede regnskabsår
— Tilbudsgivers nettoomsætning for det seneste afsluttede regnskabsår.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtterklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet skal denne enhed påtage sig solidarisk hæftelse for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 20 % for det seneste afsluttede regnskabsår.
2) Tilbudsgiver skal have en nettoomsætning på mindst 12 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysning om, at tilbudsgiver har tredjeparts certificeret kvalitetssikringssystem tilsvarende ISO 9001.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende dokumentation for dennes kvalitetssikringssystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.
Udbudsmaterialets skabelon for støtterklæring og/eller konsortieerklæring bedes anvendt.
Nedenstående krav er mindstekrav.
Tilbudsgiver skal have tredjepartscertificeret kvalitetssikringssystem, tilsvarende ISO 9001.
- Rådgiveraftalen baseres på ABR 18 med BIOFOS tilføjelser og fravigelser.
- Kontrakten indeholder en arbejdsklausul og bodsbestemmelser.
Nøglepersoner på underkriteriet "CV'er for nøglemedarbejdere og organisation" vil være bundet under nærmere kontraktvilkår.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære ordregivers åbning af de modtagne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende punkter i ESPD skal udfyldes:
Del III: (alle punkter):
A. Grunde vedrørende straffedomme
B. Grunde, vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C. Grunde, vedrørende interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Bemærk:
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rådgiverkontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en af frivillige udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, nr. 2, nr. 4 eller 5, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
— Grunde vedrørende tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for miljø-, social- eller arbejdsretlige område (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1)
— Grunde vedr. insolvens. (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2)
— Grunde vedrørende konkurrencefordrejning (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4)
— Grunde vedrørende misligholdelse af offentlige kontrakter (udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5).
En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i ovenfor, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgivers pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, der er udstedt efter den 1. marts 2021.
Bemærk: Tilbudsgiver opfordres til at have serviceattest klar til fremsendelse uden unødigt ophold, hvis tilbudsgiver står til at blive tildelt kontrakten
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for bbeslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
Iindgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk