Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c65fe598-35a7-45a3-85f9-d7a4a48f5e88/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c65fe598-35a7-45a3-85f9-d7a4a48f5e88/homepage
Udbyder
Aalborg Service A/S og I/S Reno Nord
Vindere
(16.11.2021)
COWI A/S
Visionsvej 53
9000 Aalborg
Rammeaftale på bygherrerådgivning for Aalborg Forsyning og Reno Nord
Aalborg Service A/S og I/S Reno Nord
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33 16 46 10
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
CVR-nummer: 46076753
Postadresse: Troensevej 2
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
CVR-nummer: 37189170
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
CVR-nummer: 32651747
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
CVR-nummer: 98156566
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl
E-mail: dan.oxboel@aalborg.dk
Telefon: +45 25317936
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aalborgforsyning.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale på bygherrerådgivning for Aalborg Forsyning og Reno Nord
Aalborg Forsyning og Reno-Nord udbyder en rammeaftale på bygherrerådgivning.
Rammeaftalen omfatter udelukkende bygherrerådgivning og rammeaftalen tildeles til én rådgiver.
For yderligere beskrivelse af rammeaftalens indhold, henvises til beskrivelsen af rammeaftalen i udbudsmaterialet.
Opgørelsen af rammeaftalernes anslåede værdi i punkt. II.1.5) udgør et skøn for hele kontraktperioden, og er derfor forbundet med en vis usikkerhed.
Der gøres opmærksom på, at bygherre ikke har aftagepligt på rammeaftalen.
Aalborg Kommune
Rammeaftalen omfatter bygherrerådgivning, der relaterer sig til bygge- og anlægsprojekter hos Aalborg Forsyning og Reno-Nord. Det kan eksempelvis være traditionel bygherrerådgivning, udvikling af bygninger og arealer, implementering og udvikling af strategier samt udvikling af bæredygtighedsstandarder på tværs af projekter. For en yderligere beskrivelse af rammeaftalens indhold henvisning der til bilag 2.1 – Aalborg Forsyning, visioner for rammeaftalen og bilag 2.3 – projektbeskrivelse for Nordjyllands Ressourcepark.
Bygherre forbeholder sig ret til at forny rammeaftalen på de samme vilkår på op til 1 x 12 måneder, jf. rammeaftalens punkt 16.1.
Såfremt der ikke modtages 5 konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere der er konditionsmæssige, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven. Hvis der er mere end 5 konditionsmæssige ansøgere, foretages en begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de arbejder, som aftalen omfatter.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte aftale og sammenlignelighed i referencen.
Ved vurderingen af en virksomheds egnethed til at løfte opgaven i forbindelse med ansøgers besvarelse af ESPD, vil ordregiver lægge vægt på, at virksomheden viser en særlig høj grad af viden inden for samtlige 5 nedennævnte områder. Såfremt ansøgeren ikke har referencer inden for samtlige 5 områder, vil ordregiver lægge vægt på referencerne i nedennævnte rækkefølge, hvor nr. 1 tillægges størst værdi, mens nr. 5 tillægges mindst værdi:
1) Erfaring med planlægning, udarbejdelse og gennemførsel af ressourcepark/ genbrugsplads eller lignende, eks. projekter med særlig fokus på affaldssortering, genanvendelse m.m.
2) Erfaring med udvikling og implementering af organisationsstrategier for bygherre, f.eks. IKT-strategi, bæredygtighedsstrategi eller driftsvedligeholdelsesstrategi
3) Erfaring med interessantinddragelse i større projekter
4) Erfaring med udvikling og udarbejdelse af en masterplan/ helhedsstrategi for et større projekt eller område
5) Erfaring som bygherrerådgiver på et projekt på over 50 mio. DKK, som omfatter både byggeri og anlægsarbejder.
Det bemærkes, at ordregiver maksimalt vil vurdere på 7 referencer. Såfremt der oplyses flere end 7 referencer, vil ordregiver udelukkende vurdere ansøger på de første 7 oplyste referencer.
Referencerne må kun vedrøre opgaver (der er udført) i løbet af de sidste 5 år inden ansøgningsfristens udløb. Kun referencer, der vedrører arbejder på en kontrakt, som er udløbet eller fortsat løber på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret det mest relevante erfaringsgrundlag.
Med henvisning til udbudslovens § 49 har bygherre valgt ikke at opdele udbuddet i særskilte delaftaler. Dette er valgt under hensyntagen til kommunikation og synergi i opgaverne i relation til bygherres visioner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal vedlægge ESPD, afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Ansøgerne skal i ESPD'ets afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, jf. udbudslovens § 142;
— Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
— Soliditetsgrad i hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at ansøger har:
— Samlet årsomsætning på minimum 15 mio. DKK i gennemsnit over de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
— En positiv egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
— En soliditetsgrad på minimum 15 % for hver af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.
Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD-afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Ansøger skal i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143;
— Ansøgers betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser inden for de seneste fem (5) år, jf. beskrivelsen i afsnit II.1.4) og II.2.4).
Ansøger bør udfylde ESPD'et med angivelse af årstal eller periode for udførelsen er leverancen, beskrivelse af leverancen, modtager og anlægsværdien. I referencer vedrørende igangværende projekter bedes ansøger angives den estimerede anlægsværdi samt forventet færdiggørelsestidspunkt.
Ansøger kan maksimalt angive 7 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske og faglige formåen på andre virksomheder. En sådan sammenslutning eller ansøger med ekstern teknisk og faglig støtte kan således sammenlagt højst angive 7 referencer i alt. Såfremt tilbudsgiver har vedlagt flere end 7 referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de 7 først angivne referencer i ESPD'et.
- Ansøger fremlægger mindst én reference, der dokumenterer erfaring som bygherrerådgiver på et projekt med en entreprisesum på mindst 100 mio. DKK ekskl. moms.
- Ansøger fremlægger mindst én reference, der dokumenterer erfaring med bygherrerådgivning i en politisk styret organisation, eks. kommune, almen boligselskab eller lignende.
- Ansøger fremlægger mindst én reference, der dokumenterer erfaring med et bæredygtighedscertificeret byggeri, eks. DGNB, LEED, Bream m.m.
Der henvises til rammeaftalens punkt 8.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det bemærkes, at ansøger skal anvende ESPD i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.2) og III.1.3).
ESPD'et findes sammen med det øvrige udbudsmateriale på Ethics. Her findes ligeledes supplerende vejledning til udfyldning af ESPD (i udbudsbetingelserne). Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde det offentliggjorte ESPD i Ethics.
Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD’er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet (støttende virksomhed).
Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).
Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).
Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.
Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ESPD del III, afsnit C).
De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke-konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige kapacitet (støttende virksomhed), skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.
Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.
Opgørelsen af aftalens anslåede værdi i punkt II.1.5), udgør et skøn for hele kontraktperioden og derfor forbundet med en vis usikkerhed. Det betyder, at den anslåede værdi er et udtryk for bygherrens forventninger til honorarstørrelse i aftalens løbetid, men ikke nødvendigvis udgør det maksimale beløb.
Opgørelse af kontraktens varighed i punkt II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem er udtryk for ordregivers nuværende skøn på baggrund af den aktuelle tidsplan og er således forbundet med en vis usikkerhed.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk