Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.rib-software.dk/
Udbyder
Byggeri København, Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune
Vindere
Frejaskolen (GOP), Strandparkskolen (HHR)og Skolen i Peter Vedels Gade (HHR)
(26.01.2022)
Sweco Danmark A/S
København S
Frejaskolen (GOP), Strandparkskolen (HHR)og Skolen i Peter Vedels Gade (HHR)
Byggeri København, Økonomiforvaltningen, Københavns Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Nyropsgade 3
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1602
Land: Danmark
Kontaktperson: Jakob Kirstein
E-mail: db5a@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.byk.kk.dk
Del II: Genstand
Frejaskolen (GOP), Strandparkskolen (HHR)og Skolen i Peter Vedels Gade (HHR)
Nærværende udbud vedrører totalrådgivning i forbindelse med genopretning (GOP) af Frejaskole og helhedsrenovering (HHR) af Strandparkskolen og Skolen i Peter Vedels Gade med det formål at nedbringe det aktuelle vedligeholdelsesefterslæb og løfte fysiske rammer.
Genopretning/helhedsrenovering af skolerne udbydes som én samlet rådgivningsopgave. Opgaven på hver af de 3 skoler består af 2 faser:
- Fase 1: Indledende rådgivning: Tilstandsvurdering, ideoplæg, byggeprogram. Honorar efter medgået tid indenfor aftalt ramme og med timepriser i henhold til tilbud.
- Fase 2: Projektering, udbudsprojekt, udførelsesprojekt, rådgivning under udførelse frem til aflevering, idriftsættelse og 1 års gennemgang. Honorar efter tilbudt % sats af entrepriseomkostninger.
Yderligere oplysninger kan fås efter udbuddets åbning på Byggeweb: https://www.rib-software.dk/ under udbuddet TN404894A.
Fælles for de 3 skoler er at de alle er specialskoler. Skolen i Peter Vedels Gade og Freja-skole er karakteriseret ved primært at bestå af klassiske murstensbygninger fra start 1900’erne, hvoraf nogle af bygningerne er bevaringsværdige. Strandparkskolen er en 1-plans bygning fra 1980erne.
Da alle 3 skoler er specialskoler med sensitive elever og budgetterne samtidig er begrænsede i forhold til de behov der pt. er vurderet, kan det være hensigtsmæssigt at udføre renovering uden genhusning, men etapevist hvis muligt. Målet er at finde de løsninger, hvor vi med så lidt indgreb i de eksisterende konstruktioner som muligt, kan nå højest muligt resultat. Dermed skal der fokuseres på at finde løsninger, der giver mindst muligt gener for eleverne, mest muligt renovering inden for budgetterne og samtidig ønsker bygherre at der skal fokuseres på at finde løsninger, der giver mindst muligt miljøpåvirkning. Der kan i øvrigt henvises til screeningsrapporter vedr. genhusning, der indgår som del af udbudsmaterialet.
Totalrådgivningen for de 3 skoler udbydes som en samlet opgave, men det er op til totalrådgiver at vurdere hvorvidt de bemandes og udføres som 3 projekter samlet eller delvis sagsspecifikt. De 3 byggesager skal håndteres som selvstændige byggeopgaver, dog vil overordnede emner blev håndteret samlet.
Blandt egnede ansøgere udvælger ordregiver ud fra en helhedsvurdering dem med den mest relevante erfaring med sammenlignelige projekter, udført indenfor de seneste 3 år. Ansøgeres erfaring dokumenteres ved at fremsende referencer for relevante projekter.
Ved ”sammenlignelige projekter” forstås projekter, der indeholder følgende elementer:
1) Teknisk rådgivning omfattende projektering (både arkitekt- og ingeniørarbejder) af renovering og ombygning af byggeri af tilsvarende økonomisk størrelse og teknisk kompleksitet som det udbudte projekt.
Det vægtes positivt, at referencerne dokumenterer:
a) Erfaring med etapevis renovering af skolebyggeri med samtidig drift af bygning
b) Erfaring med ombygning af offentligt, bevaringsværdigt institutionsbyggeri
c) Erfaring med planlægning af genhusning/etapevis gennemførelse, herunder gerne i forbindelse med specialskoler.
d) Erfaring med planlægning af byggeplads med begrænset plads til rådighed
e) Erfaring med energioptimering.
Fremsendte referencer bør være så detaljerede, at de giver mulighed for at bedømme ansøgerens relevante erfaring, og bør indeholde følgende oplysninger:
a) Navn på projektet
b) Navn på bygherre
c) En kort beskrivelse af projektet, herunder:
i) Type (funktion fx skole, nybyg, renovering, tilbyg mv.)
ii) Entreprisesum
iii) Udførelsestidspunkt (start- og slutdato)
iv) Entrepriseform
v) Bruttoareal
d) Ansøgers rolle og ansvarsområder på projektet (total- eller underrådgiver, faglig rådgiver m.v.)
e) Beskrivelse af, hvorfor referencen er relevant kategoriseret i forhold til elementerne i pkt. 1) ovenfor.
Ordregiver ser gerne, at der ikke afleveres flere end 5 referencer og at hver reference ikke fylder mere end 2 A4-side.
Ordregiver ser gerne, at referencerne vedrører udførte og idriftsatte byggerier. Hvis ansøger vælger at fremsende referencer på igangværende projekter ser ordregiver gerne, at det af referencen fremgår, hvor i byggeprocessen projektet befinder sig på tidspunktet for aflevering af prækvalifikationsansøgning samt hvornår referenceprojektet forventes idriftsat. For så vidt angår igangværende projekter ser ordregiver gerne, at der som minimum er opnået byggetilladelse. Referencer på igangværende projekter medtages i vurderingen af ansøgers erfaring, men ikke med samme vægt som referencer på idriftsatte byggerier.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Positiv egenkapital de seneste 2 tilgængelige regnskabsår (seneste offentliggjorte regnskaber).
Positiv egenkapital de seneste 2 tilgængelige regnskabsår.
Minimum 1 af ansøgers referencer skal vedrøre rådgivning i forbindelse med renovering af bygninger i samtidig drift.
Minimum 1 af ansøgers referencer skal vedrøre rådgivning i forbindelse med renovering af bygninger i samtidig drift.
Der henvises til udbudsmaterialets kontraktudkast og de heri indeholdte vilkår for bl.a. CSR, arbejdsklausul og inddragelse af praktikanter.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning skal indgives via Byggeweb - TN404894A på adressen https://www.rib-software.dk/ Der vil blive åbnet for samme 23. maj 2021, kl 13.00.
Ved ansøgning om prækvalifikationen fremsendes følgende:
— Udfyldt ESPD (udfyldes i Byggewebs ESPD-løsning)
— Referencer (medmindre de indskrives i ESPD’et).
Såfremt ansøgningen er baseret på andres økonomiske og/eller tekniske formåen, skal der fremsendes dokumentation for, at disse enheder er juridisk forpligtet til at stille nødvendige ressourcer til rådighed for ansøgeren, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Ordregiverens skabelon kan eventuelt anvendes.
Ansøgningen om prækvalifikation skal afleveres digitalt på www.rib-software.dk under det konkrete udbud. Der henvises i det hele taget til Byggeweb udbud.
Forud for ansøgningsfristen kan ansøgere stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål skal stilles på det konkrete Byggeweb udbud under ”Spørgsmål og svar”. Besvarelse af spørgsmål vil ske hurtigst muligt og løbende via Byggeweb.
Alle spørgsmål, der stilles senest 14 dage før ansøgningsfristen, vil blive besvaret. Spørgsmål, der stilles senere end 14 dage før ansøgningsfristen, vil alene blive besvaret i det omfang, at besvarelse kan afgives senest 6 dage før ansøgningsfristen. Spørgsmål, der stilles senere end 6 dage før ansøgningsfristen, kan ikke forventes besvaret. I særlige tilfælde kan ordregiver vælge at besvare senere indkomne spørgsmål.
Udvalgte ansøgere vil i forbindelse med prækvalifikation blive afkrævet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et.
Ordregiver anvender de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6. For så vidt angår udelukkelsesgrunden i § 137, stk. 1, nr. 3, er anvendelsen begrænset til de tilfælde, hvor ansøger har begået handlinger, der har ført til domfældelse for overtrædelse af gældende skattelovgivning indenfor det område, hvor virksomheden udøver sit erhverv.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/