23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 076-194557
Offentliggjort
20.04.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
17.05.2021 Kl. 23:59

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/publicMaterial

Udbyder

Horsens Kommune

Levering af vintertjeneste ved kommunale bygninger til Horsens Kommune


Horsens Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Horsens Kommune
CVR-nummer: 29189889
Postadresse: Rådhustorvet 4
By: Horsens
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
Telefon: +45 76292026
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://fikm.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af vintertjeneste ved kommunale bygninger til Horsens Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90630000 Isrydning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme. Horsens Kommune er opdelt i 6 distrikter. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.

Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én, flere eller alle delaftaler.

- Tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 delaftaler.

- Tildeling af delaftaler: Hvis én tilbudsgiver afgiver laveste pris på flere end 3 delaftaler, vil tildelingen af de enkelte delaftaler ske sådan, at udbyder opnår den laveste pris samlet set for de 6 delaftaler.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 11 446 788.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 3
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én, flere eller alle delaftaler.

- Tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 delaftaler.

- Tildeling af delaftaler: Hvis én tilbudsgiver afgiver laveste pris på flere end 3 delaftaler, vil tildelingen af de enkelte delaftaler ske sådan, at udbyder opnår den laveste pris samlet set for de 6 delaftaler.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 1

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 1.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 059 236.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 2

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 2.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 030 388.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 3

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 3.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 184 108.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 4

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 4.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 268 016.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 5

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 5.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 402 272.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 6: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 6

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Horsens Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 6.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 502 764.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ingen krav.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen.

Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om levering af vintertjenester på parkeringsarealer, cykelparkering, stier og fortove i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved offentlige bygninger eller private bygninger.

Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – den vintertjeneste, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Referencen skal dog minimum have løbet i 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen.

Ved en sammenslutning af økonomiske aktører skal der alene dokumenteres 1 reference. Der skal ikke dokumenteres 1 sammenlignelig reference per deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører.

Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, der skal fremsende dokumentation. Dokumentationen skal derfor ikke vedhæftes tilbuddet.

Som dokumentation for tilbudsgivers reference skal tilbudsgiver på anmodning fremsende en reference-liste. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af den sammenlignelige reference inklusive datoer (opstartsdato og, hvis aftalen ved fristen for afgivelse af tilbud er udløbet, slutdato), kundens navn (samt kontaktperson hos kunden). Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningerne.

For krav til konsortier og støttende enheder henvises til udbudsbetingelserne hhv. afsnit 7 konsortier, sammenslutninger og lignende og 8. Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontraktens § 9 arbejdsklausul skal overholdes.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/05/2021
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/05/2021
Tidspunkt: 08:00
Sted:

 

Horsens Kommune.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbud åbnes af Fællesindkøb Midt. Der er ikke adgang til åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

2025

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 5.

På anmodning fra udbyder, skal tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder regnet fra tilbudsfristen, for at dokumentere at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal ikke vedlægges tilbuddet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelsen nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det efterfølgende benævnt "Lov om Klagenævnet for Udbud"), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgiver i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www. naevneneshus.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/04/2021

Send til en kollega

0.046