Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd0f1b3-5393-426a-b428-d4516e27ccc3/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd0f1b3-5393-426a-b428-d4516e27ccc3/homepage
Udbyder
Udlændingestyrelsen
Vindere
(04.10.2021)
Topdahl Energirådgivere ApS
Marienlundvej 48
2730 Herlev
(04.10.2021)
A/S Ishøy & Madsen
Gammel Hareskovvej 301
3500 Værløse
Opdateringer
Byggeteknisk rådgivning på asylindkvarteringsområdet
Udlændingestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 77 94 04 13
Postadresse: Farimagsvej 51
By: Næstved
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Kontaktperson: Ayah Karim Al-absawi
E-mail: akaa@us.dk
Telefon: +45 21377607
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd0f1b3-5393-426a-b428-d4516e27ccc3/homepage
Del II: Genstand
Udbud af byggeteknisk rådgivning på asylindkvarteringsområdet
Indgåelse af rammeaftale med flere aktører vedrørende byggeteknisk rådgivning på asylindkvarteringsområdet.
Arkitekt/byggerådgiver - region Nordjylland og region Midtjylland
Delaftalen er geografisk afgrænset til region Nordjylland og region Midtjylland og omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på arkitektdelen
— Projekteringsledelse med prissætning, byggeledelse og tilsyn
— Arbejdsmiljøkoordination
— Arbejde i forbindelse med indhentelse, udarbejdelse, opfølgning og afslutning af byggetilladelser og starterklæringer
— Entrering af hovedentreprise og fagentrepriser
— Styring af sagsøkonomi, tid, sikkerhed, kvalitetssikring
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Udarbejdelse af ind- og fraflytningsrapporter med prissætning i forbindelse med etablering og afvikling af asylcentre
— Ad hoc rådgivning
— Tegningsarbejde ved teknisk assistent i tegneprogrammerne Revit og autocad (iht. BIPS C211 og C213).
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
Arkitekt/byggerådgiver - region Syddanmark
Delaftalen er geografisk afgrænset til region Syddanmark og omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på arkitektdelen
— Projekteringsledelse med prissætning, byggeledelse og tilsyn
— Arbejdsmiljøkoordination
— Arbejde i forbindelse med indhentelse, udarbejdelse, opfølgning og afslutning af byggetilladelser og starterklæringer
— Entrering af hovedentreprise og fagentrepriser
— Styring af sagsøkonomi, tid, sikkerhed, kvalitetssikring
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Udarbejdelse af ind- og fraflytningsrapporter med prissætning i forbindelse med etablering og afvikling af asylcentre
— Ad hoc rådgivning
— Tegningsarbejde ved teknisk assistent i tegneprogrammerne Revit og autocad (iht. BIPS C211 og C213).
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
Arkitekt/byggerådgiver - region Hovedstaden og region Sjælland
Delaftalen er geografisk afgrænset til region Hovedstaden og region Sjælland og omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på arkitektdelen
— Projekteringsledelse med prissætning, byggeledelse og tilsyn
— Arbejdsmiljøkoordination
— Arbejde i forbindelse med indhentelse, udarbejdelse, opfølgning og afslutning af byggetilladelser og starterklæringer
— Entrering af hovedentreprise og fagentrepriser
— Styring af sagsøkonomi, tid, sikkerhed, kvalitetssikring
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Udarbejdelse af ind- og fraflytningsrapporter med prissætning i forbindelse med etablering og afvikling af asylcentre
— Ad hoc rådgivning
— Tegningsarbejde ved teknisk assistent i tegneprogrammerne Revit og autocad (iht. BIPS C211 og C213).
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
VVS-rådgiver
Delaftalen omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på VVS-delen
— Projekteringsledelse med prissætning, byggeledelse og tilsyn
— Rådgivning, projektering og prisberegninger på energitiltag samt cost-benefit analyser
— Entrering af hovedentreprise og fagentrepriser
— Styring af sagsøkonomi, tid, sikkerhed, kvalitetssikring
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Ad hoc rådgivning
— Projektering og vedligeholdsprojekter på mindre blokvarmeanlæg
— Projektering og vedligeholdsprojekter på boilerrum
— Projektering og vedligeholdsprojekter større varmeanlæg
— Projektering og vedligeholdsprojekter større vandanlæg.
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
Brandrådgiver
Delaftalen omfatter primært:
— Udarbejdelse af brandstrategi, beredskabsplaner og drift-, kontrol- og vedligehold (DKV) af brandforhold i og ved bygninger
— Udarbejdelse af brandplaner og flugtvejsplaner
— Arbejde i forbindelse med indhentelse, udarbejdelse, opfølgning og afslutning af byggetilladelser og starterklæringer
— Koordinering med bygherre og øvrige projekterende
— Ad hoc rådgivning.
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
El-rådgiver
Delaftalen omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på el-delen
— Projektering af ABA-anlæg
— Projektering af CTS-anlæg
— Projekteringsledelse med prissætning, byggeledelse og tilsyn
— Rådgivning, projektering og prisberegninger på energitiltag samt cost-benefit analyser
— Entrering af hovedentreprise og fagentrepriser
— Styring af sagsøkonomi, tid, sikkerhed, kvalitetssikring
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Ad hoc rådgivning
— Projektering og vedligeholdsprojekter på backbone anlæg med fiber og PDS
— Projektering og vedligeholdsprojekter på TVO-anlæg
— Projektering og vedligeholdsprojekter på elektroniske låsesystem.
2 gange 1 år.
Konstruktionsrådgiver
Delaftalen omfatter primært:
— Projektering af renoveringsprojekter og mindre nybygninger på konstruktionsdelen
— Prissætning af projekter og tilsyn
— Arbejde i forbindelse med indhentelse, udarbejdelse, opfølgning og afslutning af byggetilladelser og starterklæringer
— Styring af sikkerhed, kvalitetssikring vedrørende konstruktioner
— Koordinering med bygherre, brugere, myndigheder og entreprenører
— Ad hoc rådgivning.
2 gange 1 år.
Ordregiver forventer at udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.9).
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de tjenesteydelser, som aftalen vedrører, i form af referencer angivet i ESPD’et.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Generelle krav til teknisk og faglig kapacitet:
Ansøger bedes indsende CV for alle medarbejdere, der forventes at udføre opgaver på rammeaftalen, hvoraf fremgår at de tilknyttede medarbejdere har den fornødne uddannelse og/eller certificeringer, der fremgår af bilag 2 – kundens kravspecifikation.
Ansøger bedes derudover indsende referencer på sammenlignelige ydelser vedrørende relevante delaftal(er), der er leveret inden for de seneste 3 år, jf. i øvrigt pkt. mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves.
Der skal for hver reference angives (1) dato for levering af ydelsen (2) kundens navn og (3) en overordnet beskrivelse af det leverede.
Ydelser, der alene er bestilt eller indgået aftale om levering af på tidspunktet fra udsendelsen af udbudsmaterialet, men som ikke faktisk er leveret, kan ikke godtages som referencer.
Hvis flere end 5 ansøgere opfylder minimumskravet, sker udvælgelsen på grundlag af den højeste grad af relevans af den/de sammenlignelige ydelser i forhold til dem der er nævnt i bilag 2 – kundens kravsspecifikation. Hvis en ansøger har oplyst mere en én reference, vælger ordregiveren den reference, der vurderes af have den højeste grad af relevans.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, sammentælles ydelserne som virksomheden og disse enheder samlet har leveret inden for de seneste 3 år. Ved en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) sammentælles ydelserne, som det virksomhederne (konsortiet) samlet har leveret inden for de seneste 3 år. Selvom oplysningerne fremgår af separate ESPD’er vurderes de således samlet. Samme reference kan anvendes i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation på flere delaftaler.
Arkitekt/byggerådgiver:
Som krav til teknisk og faglig kapacitet kræves, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af udbudsmaterialet har leveret sammenlignelige ydelser vedrørende arkitekt/byggerådgivning. Ved sammenlignelig reference forstås rådgivning vedrørende ombygninger og renovering af asylcentre eller lignende institutioner med beboelse/soveafsnit, eksempelvis bosteder, skoler, plejehjem eller andre bygninger med blandet anvendelse til boligformål og andre aktiviteter. Det er et minimumskrav, at hver ansøger skal sende mindst 1 og max 5 referencer vedrørende sammenlignelige ydelser.
Det er et minimumskrav, at hver ansøger desuden skal sende mindst 1 og max 2 referencer på sammenlignelige ind-og fraflytningsrapporter. Ved sammenlignelig reference forstås ind- og fraflytningsrapporter vedrørende institutioner med ophold og sengeafsnit som fx asylcentre eller erhvervslejemål.
VVS-rådgiver:
Som krav til teknisk og faglig kapacitet kræves, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af udbudsmaterialet har leveret sammenlignelige ydelse vedrørende VVS-rådgivning. Ved sammenlignelig reference forstås projekteringer af ombygninger og renovering af varmeanlæg, brugsvandsanlæg, mindre blokvarmeanlæg og boilerrum til ejendomskomplekser. Det er et minimumskrav, at hver ansøger skal sende mindst 1 og max 5 referencer vedrørende sammenlignelige ydelser.
Det er et minimumskrav, at hver ansøger desuden skal sende mindst 1 og max 2 referencer på Cost-Benefit analyse på energiprojekter på blokvarmeanlæg, boilerrum, større varmeanlæg og større vandanlæg.
El-rådgiver:
Som krav til teknisk og faglig kapacitet kræves, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af udbudsmaterialet har leveret sammenlignelige ydelse vedrørende el-rådgivning. Ved sammenlignelig reference forstås projekteringer af ombygninger og renovering af almindelig el-installationer, belysningsanlæg med lysberegninger, backboneanlæg med PDS, ABA-anlæg, CTS-anlæg, TVO-anlæg, automatiske låsesystemer. Det er et minimumskrav, at hver ansøger skal sende mindst 1 og max 5 referencer vedrørende sammenlignelige ydelser.
Det er et minimumskrav, at hver ansøger desuden skal sende mindst 1 og max 2 referencer på Cost-Benefit analyse på energiprojekter på lysanlæg, CTS-anlæg, pumpeanlæg.
Brandrådgiver:
Som krav til teknisk og faglig kapacitet kræves, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af udbudsmaterialet har leveret sammenlignelige ydelse vedrørende brandrådgivning. Ved sammenlignelig reference forstås referencer på starterklæring og sluterklæring med tilhørende brandstrategi og DKV. Det er et minimumskrav, at hver ansøger skal sende mindst 1 og max 2 referencer.
Konstruktionsrådgiver:
Som krav til teknisk og faglig kapacitet kræves, at ansøger inden for de seneste 3 år regnet fra offentliggørelsen af udbudsmaterialet har leveret sammenlignelige ydelse vedrørende konstruktionsrådgivning. Ved sammenlignelig reference forstås referencer på starterklæring, sluterklæring og den statiske dokumentation for KK2 i bolig eller daginstitution. Det er et minimumskrav, at hver ansøger skal sende mindst 1 og max 2 referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk