23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 025-060543
Offentliggjort
05.02.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Spørgsmål

Til
23.02.2021 Kl. 12:00

Anmodning om deltagelse

Til
04.03.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://app.byggeprojekt.dk/public/1689-Dybboel_Skole_-_Renovering

Udbyder

Sønderborg Kommune

Vindere

Begrænset udbud af totalrådgivning vedrørende renovering af Dybbøl-Skolen i Sønderborg

(09.07.2021)
Rambøll Danmark A/S
Nørre Havnegade 43
6400 Sønderborg

Totalrådgivning vedrørende renovering af Dybbøl-Skolen i Sønderborg


Sønderborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sønderborg Kommune
Postadresse: Rådhustorvet 10
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6400
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Kirkelund
E-mail: makl@sonderborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://sonderborgkommune.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1689-Dybboel_Skole_-_Renovering
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Bisgaard|Ejsing ApS
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1.th
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://app.byggeprojekt.dk/public/1689-Dybboel_Skole_-_Renovering
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1689-Dybboel_Skole_-_Renovering
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Begrænset udbud af totalrådgivning vedrørende renovering af Dybbøl-Skolen i Sønderborg

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dybbøl Skolen i Sønderborg er en 3-4 sporet folkeskole med SFO. Dybbøl-Skolen har elever fordelt på 0. til 9. klasse. 6 årgange med 3 spor og 4 årgange med 4 spor. Skolen står over for en større renovering herunder renovering af facader, lofter, gulve, tag varme, belysning og el-installationer. Den udbudte opgave omfatter renovering af blok II og blok IV. Begge blokke skal ved renoveringen bibeholde indvendige funktioner.

Det forudsættes at skolen skal være i drift under renoveringen og et mål er, at skolen har mindst mulige gener under renoveringen. Renoveringen skal være etapedelt hvor en ”bygning” renoveres ad gangen, så undervisningen kan afvikles uden de store gener.

Der er afsat ca. 71,7 mio. DKK ekskl. moms til entrepriseudgifter (håndværkerudgifter), uforudseelige håndværkerudgifter, vinter- og vejrligsforanstaltninger, etablering og drift af byggeplads, forbrug af el, vand og varme under byggeri.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71200000 Arkitektvirksomhed samt hermed beslægtet virksomhed
71300000 Ingeniørvirksomhed
71400000 Byplanlægnings- og landskabsarkitektvirksomhed
71500000 Tjenesteydelser i forbindelse med byggeri
71600000 Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

 

Gl. Åbenråvej 20, 6400 Sønderborg

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Der ønskes indkøbt totalrådgiverydelser, herunder hovedsageligt ingeniørydelser samt arkitektydelser (mindre ydelse) i henhold til udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og faglige kompetencer / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveforståelse / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 49
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ansøgere der har afleveret en ansøgning indeholdende det krævede vil blive vurderet efter følgende kriterier:

- At ansøger udviser den rette/fornødne motivation.

- At ansøger via referencer kan dokumentere erfaring med tilsvarende/lignende opgaver

- At ansøger kan dokumentere økonomisk soliditet

- At ansøger har sammensat et kompetent team der kan varetage alle de forventede rådgiverydelser jf. ydelsesbeskrivelsen.

”Lignende opgaver/projekter” forstås af ordregiver som værende referencer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave i art og omfang, herunder referencer inden for:

- Renovering, herunder af skoler, institutioner og/eller undervisningsbyggerier

- Renovering under drift

- Fagentrepriser

- Totalrådgivning.-

Der vil i udvælgelsen blive taget hensyn til små og mellemstore virksomheder, ligesom der vil blive taget hensyn for at sikre en god konkurrencesituation for ordregiver.

I øvrigt henvises til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende økonomiske nøgletal:

- Ansøger skal oplyse omsætning, egenkapital og soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal kunne fremvise positiv egenkapital for det seneste regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgningen skal indeholde:

- Præsentations- og motivationsansøgning, I PDF-format på max. 3 sider. I ansøgningen skal der anføres oplysninger om ansøgerteamet, begrundelse for teamsammensætningen og motivation for at ansøge.

- Udfyldt ESPD (PDF)

- Evt. støtteerklæring

- Referenceblade.

Der må max. oplyses 5 referencer på lignende opgaver/projekter som pt. er under udførelse eller hvor udførelsesperioden ligger max. 5 år tilbage i tiden.

I øvrigt henvises til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

ABR18 med præciseringer jf. udbudsmaterialet.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 04/03/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 11/03/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på:

https://app.byggeprojekt.dk/public/1689-Dybboel_Skole_-_Renovering

Spørgsmål i prækvalifikationsperioden skal fremsættes senest den 23. februar 2021, kl. 12.00. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort senest den 25. februar 2021 på byggeprojekt.dk hvor det øvrige udbudsmateriale forefindes.

I øvrigt henvises til udbudsmaterialet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over ikke at blive prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage efter offentliggørelsen af ordregiverensbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået aftale.

Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/02/2021

Send til en kollega

0.047