Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://app.byggeprojekt.dk/public/1628-Afd._000_-_Boliggaarden_-_Udbud_af_rammeaftale_om_totalraadgivning
Udbyder
Boliggården
Rammeaftale for totalrådgivning
Boliggården
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64565311
Postadresse: Trækbanen 16
By: Helsingør
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Kontaktperson: Maria Kjellerup
E-mail: mk@mowe.dk
Telefon: +45 70224999
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.boliggaarden.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale for totalrådgivning
I forbindelse med gennemførelse af flere, både mindre og større projekter, udbyder Boliggården en rammeaftale om totalrådgivning. Rammeaftalen forventes at løbe i 4 år.
Boliggården er en almen boligorganisation beliggende i og omkring Helsingør.
Arbejdsopgaverne under rammeaftalen vil variere, men vil tage udgangspunkt i ydelsesbeskrivelsen for ydelsesbeskrivelsen for byggeri og landskab 2018.
Boliggården ønsker at indgå en rammeaftale med 1 (en) totalrådgiver, som kan bistå Boliggården under gennemførelsen af kommende byggeprojekter og renoveringer.
Overordnet omfatter opgaven totalrådgivning i form af projektering, overordnet styring og koordinering af projekter i samarbejde med bygherrens organisation.
Værdien af de enkelte opgaver under rammeaftalen forventes at ligge i intervallet 250 000 til 100 mio. DKK.
Helsingør og omegn.
Udbudsformen er begrænset udbud efter udbudslovens § § 58-60. Der vil blive prækvalificeret op til 5 ansøgere til at afgive tilbud.
Udbudsbetingelserne indeholder de formelle betingelser for gennemførelse af udbudsprocessen. Det er derfor vigtigt, at ansøgere om prækvalifikation og senere de udvalgte tilbudsgivere sætter sig grundigt ind i både del 1 vedrørende prækvalifikationsfasen og del 2 vedrørende tilbudsfasen.
Tildelingskriteriet er ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”.
Rammeaftalen vil blive indgået med 1 (en) totalrådgiver.
Hvis Boliggården modtager konditionsmæssige ansøgninger fra mere end 5 egnede ansøgere, vil Boliggården foretage en begrænsning i antallet af ansøgere, der bliver opfordret til at afgive tilbud på opgaven, til 5 ansøgere.
Til brug for udvælgelse af ansøgere bedes ansøgeren vedlægge ansøgningen følgende dokumenter:
Ansøgeren bedes oplyse højst 5 referencer i ESPD’ens del V. Ansøgeren kan også vedlægge referencerne i et selvstændigt dokument.
Hvis ansøgeren oplyser mere end 5 referencer hver til brug for udvælgelsen, vil Boliggården alene se på de første 5 referencer.
Referencerne må højest være 3 år gamle på tidspunktet for ansøgningsfristen.
Følgende oplysninger bør angives for hver reference:
1) Bygherrens navn og kontaktperson
2) Kort beskrivelse af projektet
3) Projekt-/entreprisesum inkl. moms
4) Udførelsestidspunkt, herunder om opgaven er afsluttet
5) Kort beskrivelse af hvilke roller og opgaver ansøgeren har varetaget i projektet
6) Kort beskrivelse af samarbejdet i projektet.
Ansøgeren bedes tydeligt beskrive ovenstående elementer i sine referencer. Hvis ansøgeren ikke har beskrevet sine referencer tydeligt, vil det kunne få negativ indflydelse på evalueringen, da Boliggården kun må lægge vægt på det, som klart kan udledes fra referencebeskrivelserne.
Referenceprojekterne må maksimalt være 3 år gamle på ansøgningstidspunktet.
Ved begrænsningen af antallet af ansøgere vil Boliggården lægge vægt på følgende:
Udvælgelsen af ansøgerne vil ske på baggrund af en samlet vurdering af ansøgerens referencer. Ved vurderingen vil Boliggården lægge vægt på referencernes relevans i forhold til den udbudte rammeaftale, herunder:
a) I hvor høj grad referencerne viser erfaring med at skabe forøget værdi i projekter med alment boligbyggeri gennem et tæt samarbejde mellem parterne i projektet.
b) I hvor høj grad referencerne viser erfaring med udførelse af totalrådgivning i forbindelse med almene boligbyggerier med fokus på beboerhåndtering.
c) I hvor høj grad referencerne viser erfaring med samarbejde med Landsbyggefonden.
Kriterierne a), b) og c) vægter lige, og vurderingen foretages samlet. Hvis referencen vedrører en igangværende opgave, vil en del af bedømmelsen af referencen være, hvor langt i udførelsen opgaven er.
Det anslåede årlige forbrug på rammeaftalen er: 15 mio. til 24 mio. DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at sikre, at ansøgeren har de nødvendige økonomiske og finansielle forudsætninger for at løse den udbudte opgave, er det et krav, at ansøgeren opfylder de 3 nedenstående krav til nettoomsætning, egenkapital og soliditetsgrad i de seneste 2 regnskabsår:
- Nettoomsætning 10 mio. DKK
- Egenkapital 4 mio. DKK
- Soliditet 10 %.
Ansøger skal kunne vedlægge 4 referencer, der dokumenterer erfaring med totalrådgivning i forbindelse med renovering eller nybygning af boliger. 2 af de 4 referencer skal være udført som almennyttigt byggeri, med ansøger som totalrådgiver.
Referencerne må på ansøgningstidspunktet ikke være ældre end 3 år. Projekterne må gerne være igangværende. Det vil i bedømmelsen vægte positivt at så meget af referenceopgaven som muligt er afsluttet.
Ansøgerne har også mulighed for at vedlægge referencer der kommer fra underrådgivere, hvis der samtidig vedlægges en bindende rådighedserklæring fra den pågældende rådgiver. Referencer fra underrådgivere indgår i det samlede antal referencer som ansøgeren må vedlægge.
Referencerne må gerne vedlægges i et selvstændigt dokument. Referencebilag må maksimalt fylde 2 A4-sider pr. stk. inkl. fotos, illustrationer, figurer mv.
Del IV: Procedure</p>
Del VI: Supplerende oplysninger
Det er en forudsætning for deltagelse i udbudsproceduren, at der anvendes ESPD, jf. udbudslovens § 148. Boliggården kræver, at tilbudsgiver anvender ESPD som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2) anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de minimumskrav til egnethed, der er anført i § 140, jf. pkt. III.1.2) og III.1.3). Boliggården har udarbejdet et ESPD, der er tilgængelig på den i pkt. I.3) anførte webportal. Der kan ikke anvendes andre versioner end dette ESPD. Før tildeling af kontrakten stiller Boliggården krav om, at den tilbudsgiver, til hvem Boliggården har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. lovens § § 151-155. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal tilbudsgiver på anmodning afgive støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiver kan disponere over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet, og at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. I mangel af en sådan dokumentation, kan Boliggården ikke tage sådan(ne) enheds/enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige kapacitet i betragtning. Boliggården er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt den i § 137, stk. 1, nr. 2) anførte udelukkelsesgrund, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 3529100
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk