Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Udbyder
Aarhus Kommune, Børn og Unge
Vindere
Totalrådgivning - ny dagtilbudsafdeling Lokesvej 22
(23.03.2021)
RUBOW Arkitekter A/S
Aarhus
Totalrådgivning - Ny dagtilbudsafdeling Lokesvej 22
Aarhus Kommune, Børn og Unge
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Grøndalsvej 2
By: Viby J
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Fiona Rubens Stenderup
E-mail: firus@aarhus.dk
Telefon: +45 41874242
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
CVR-nummer: 64045628
Postadresse: Mariane Thomsens Gade 1C
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Hougaard
E-mail: loho@moe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.moe.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.rib-software.dk/udbudsportal
Del II: Genstand
Totalrådgivning - Ny dagtilbudsafdeling Lokesvej 22
Nærværende udbud omfatter totalrådgivning ifm. etablering af ny dagtilbudsafdeling på Lokesvej 22. Dagtilbudsafdelingen vil blive planlagt, udviklet og opført på baggrund af en pædagogisk indragelsesproces, hvor der arbejdes med organisering og fysisk indretning, der sikrer små miljøer i dagtilbudsafdelingen.
Afdelingen skal indeholde 6 børnegrupper, som udgangspunkt 3 grupper af 20 børn i børnehave og 3 grupper af 12 børn i vuggestue. Der skal være indarbejdet såkaldt interval, hvilket vil sige et børneindtag på 10 % mere end normeringen. Derudover skal der indarbejdes bygningsmæssig fleksibilitet, således at de enkelt grupper ved relativt få omkostninger kan omstruktureres og således at bygningsmassen let kan udvides.
Den samlede økonomiske ramme er på 21 000 000 DKK ekskl. moms for dagtilbudsafdelingen.
Lokesvej 22, 8230 Åbyhøj
Der henvises til beskrivelse ovenfor i pkt. II.1.4) samt ydelsesbeskrivelse som indgår i udbudsmaterialet.
Er der flere ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder mindstekravene til egnethed, vil ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, lægge vægt på følgende i prioriteret rækkefølge:
— At ansøgeren viser referencer som er sammenlignelige med det udbudte projekt og som viser erfaring inden for både de arkitekt- og ingeniørfaglige kompetencer, herunder også kompetencer inden for procesledelse og brugerinddragelse fra start til ibrugtagningsprocessen.
Med sammenlignelige referencer anses nybyggeri eller større ombygninger af børneinstitutionsbyggeri og lignende byggerier med miljøer for børns læring. Projekter hvor byggeriet er opført som et nybyggeri med certificering/mærkning inden for bæredygtighed, anses som særlig sammenlignelig. Hvis ydelsen omfatter totalrådgivning inkl. byggeledelse anses referencen som mere sammenlignelig end for ydelser i en totalentreprise. Referencerne vil blive vurderet ud fra en helhedsbetragtning.
— At ansøgeren har en god økonomisk kapacitet og stabilitet.
Udvælgelsen vil blive foretaget på grundlag af oplysningerne om økonomiske, finansielle og tekniske formåen angivet i den afleverede ESPD’en, idet ordregiver dog forbeholder sig ret til at inddrage oplysninger, der findes andre steder i ansøgningen, der efter ordregivers skøn har betydning for udvælgelsen.
Projektet er tilmeldt afprøvning af den ”Frivillige Bæredygtighedsklasse” ved Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen. Der vil i den forbindelse blive søgt om økonomisk støtte fra Realdanias pulje til afprøvning af den Frivillige Bæredygtighedsklasse. Totalrådgiverens ydelser i relation til den frivillige bæredygtighedsklasse er oplistet i ydelsesbeskrivelsen og vil blive en option i totalrådgiveraftalen. Således kan Aarhus Kommune tilvælge optionen, hvis der modtages økonomisk støtte fra Realdanias pulje.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse ansøgers samlede årsomsætning, ansøgers egenkapital, samt ansøgers resultat før Skat. Oplysningerne skal afgives for det seneste tilgængelige regnskabsår og afgives ved at udfylde ESPD del IV afsnit B.
Såfremt ansøger ikke har rådighed over de krævede nøgletal inden for det seneste regnskabsår, skal ansøger oplyse hvornår ansøger blev etableret. Dette gøres ved at udfylde feltet ”Set-up of economic operator”.
— Tilbudsgivers omsætning i det seneste regnskabsår skal være minimum 3,0 mio. DKK ekskl. moms.
— Tilbudsgivers resultat før skat skal i det seneste regnskabsår have været positivt.
— Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste regnskabsår have været positiv.
Ansøger skal beskrive ansøgers væsentligste igangværende eller afsluttede referencer inden for de seneste 5 år vedrørende børneinstitutionsbyggeri og lignende byggerier med miljøer for børns læring, hvor ansøgeren har ydet totalrådgivning eller arkitektydelser eller ingeniørydelser.
Det skal for hver reference beskrives hvilke(n) af følgende roller, tilbudsgiver har varetaget på projektet:
a) projektleder,
b) arkitekt,
c) landskabsarkitekt,
d) procesleder på brugerinddragelsesproces,
e) projekteringsleder,
f) konstruktionsingeniør,
g) installationsingeniør,
h) byggeleder,
i) kvalitetskoordinator,
j) arbejdsmiljøkoordinator.
Ansøger bedes i sin beskrivelse af referencen tydeligt angive hvilke(n) af de ovenstående roller (a-j), ansøger har varetaget for den pågældende reference.
Der skal desuden for hver reference angives bygherre, anlægssummen og tidspunktet for ydelse af rådgivningen.
Der må maksimalt afleveres 7 referencer.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Hvis ansøger foretrækker det, kan referencerne dog også angives i et særskilt bilag, der afleveres sammen med tilbuddet.
— Tilbudsgiver skal inden for de seneste 5 år kunne dokumentere minimum 1 reference på levering af arkitektydelser på børnedaginstitutionsbyggerier med en anlægsramme på over 8 mio. DKK projekt.
Totalrådgivning udføres iht. ABR18 med tilføjelser og præciseringer som beskrevet i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgere/tilbudsgivere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135 og § 136, er afskåret fra at afgive tilbud.
Såfremt en tilbudsgiver er omfattet § § 135-136 kan tilbudsgiver ved fremlæggelse af tilstrækkeligt dokumentation for sin pålidelighed påvise at denne ikke skal udelukkes jf. betingelser i udbudslovens § 138.
Tilbudsgivere skal aflevere udfyldt ESPD i forbindelse med afgivelse af tilbud. Hjælp til udfyldelse af ESPD kan fås på:
https://bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/ESPD%20-%20Dokumentation_og_eCertis.pdf
Den vindende tilbudsgiver skal indlevere dokumentation for oplysninger givet i ESPD. Tilbudsgiverne opfordres til at vedlægge dokumentation allerede ved tilbudsgivning.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden,skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 25
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk