Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/b1bbcab0-a90e-4399-b9c7-e2384e3fb88a
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/b1bbcab0-a90e-4399-b9c7-e2384e3fb88a
Udbyder
Boligselskabet Sct. Jørgen
Vindere
Valgt totalrådgiver
(05.03.2021)
Rambøll Danmark A/S
Lundborgvej 16
8800 Viborg
Renovering af Klostervænget, afd. 3, afsnit 3 i Viborg - totalrådgivning
Boligselskabet Sct. Jørgen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 45724719
Postadresse: Brovej 18
By: Viborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Bruland
E-mail: chbr@bsjviborg.dk
Telefon: +45 30513861
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bsjviborg.dk/
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Rosenkrantzgade 23, 4. sal
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Del II: Genstand
Boligselskabet Sct. Jørgen, renovering af Klostervænget, afd. 3, afsnit 3 i Viborg. Udbud af totalrådgivning
Boligselskabet Sct. Jørgen skal have gennemført renovering af 83 familieboliger i Klostervænget, afd. 3 byggeafsnit 3.
Renovering omfatter bl.a. facaderenovering, badeværelser og køkken gøres tilgængelige, udvidelse af fælleshus, udskiftning af Vvs-installation samt optioner i form af etablering af fælles opholdsarealer og udskiftning af elevatorstol.
Renoveringen er omfattet af støtte fra Landsbyggefonden.
Med nærværende udbudsbekendtgørelse opfordres interesserede til at anmode om deltagelse i udbuddet.
Klostervænget, Viborg
Udbuddet omfatter totalrådgivning i forbindelse med renovering af Klostervænget. Udbuddet gennemføres som begrænset udbud i totalrådgivning.
Boligselskabet Sct. Jørgen skal have gennemført renovering af 83 familieboliger i Klostervænget, afd. 3 byggeafsnit 3.
Boligselskabet vil med renoveringen fremtidssikre boligerne, således at de forsat vil være attraktive herudover tidssvarende, og indeklima- og energioptimeret.
Renoveringen indeholder overordnet:
- at byggeskader, forårsaget af bl.a. insitu-støbte betonkonstruktioner, udbedres. I den forbindelse skal facade udtrykket opgraderes, med nye udvendige facader, således at bebyggelsen får et arkitektonisk løft og bliver mere attraktiv
- at de tekniske installationer får et løft, således at bebyggelsen driftsmæssigt er fornuftig ved bl.a. at forbedre eksisterende brugsvand, varme- og ventilationsanlæg, således at indeklimaet optimeres til et tidssvarende niveau
- at der indsættes nye tidssvarende og tilgængelige køkkener og badeværelser
- at ændre disponeringen af indretningen i boligerne ved at foretage mindre ombygning således der skabes tilgængelighed
- at ejendommene energioptimeres med forbedret klimaskærm i form af nye lavenergivinduer i vedligeholdelsesvenlige materialer med ekstra isolering i facaderne
- fælleshus herunder ombygning og tilbygning.
Boligselskabet ønsker en bæredygtig tilgang og vil i forbindelse med renovering af facaden anvende genbrugssten. Boligselskabet står i den forbindelse selv for at godkende genbrugsstenene.
Renovering gennemføres i delvis beboet ejendomme og uden genhusning.
Renoveringen skal ske etapevis.
Forventede anlægssum er ca. 70 mio. DKK.
Ansøgere der har afleveret en ansøgning indeholdende det krævede vil blive vurderet efter følgende kriterier:
- At ansøger udviser den rette/fornødne motivation
- At ansøger via referencer kan dokumentere erfaring med tilsvarende opgaver
- At ansøger kan dokumentere økonomisk soliditet
- At ansøger har sammensat et kompetent team der kan varetage alle de forventede rådgiverydelser jf. ydelsesbeskrivelsen.
Der vil i udvælgelsen blive taget hensyn til små og mellemstore virksomheder ligesom der vil blive taget hensyn for at sikre en god konkurrencesituation for ordregiver.
Udestue - Fælles arealer.
Projektet herunder byggeprogram og dispositionsforslag igangsættes først ved godkendelse af skema A.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse omsætning og egenkapital for de seneste 3 regnskabsår. Hvis ansøgerens virksomhed er etableret indenfor de seneste 3 regnskabsår, skal ansøgeren alene angive oplysninger for den periode, hvor virksomheden har bestået, dog skal ansøger som minimum kunne fremvise tal for ét regnskabsår.
Det er et mindstekrav at ansøger skal kunne fremvise positiv egenkapital de seneste 3 regnskabsår.
Er ansøgerens virksomhed etableret indenfor de seneste 3 regnskabsår, skal ansøgeren som minimum have positiv egenkapital for den periode, hvor virksomheden har bestået.
Antal ansatte de seneste 3 regnskabsår: Ansøger skal oplyse antal ansatte de seneste 3 regnskabsår.
Referencer: Ansøger skal oplyse om referencer.
Referencer:
Der må max. oplyses 5 referencer på lignende opgaver/projekter som pt. er under udførelse eller hvor udførelsesperioden ligger max. 5 år tilbage i tiden. Referencerne bør indeholde en beskrivelse af kunde inkl. kontaktdata, opgavernes omfang — herunder oplysninger om anlægssum, udførelsesperiode (status) og en beskrivelse af ansøgerens ydelser (rolle og funktion).
Det er et mindstekrav, at der afleveres følgende referencer:
1) reference vedr. renoveringsprojekter med støtte fra landsbyggefonden
2) referencer vedr. renoveringsprojekter hvor håndtering af brugerdemokrati, brugerinddragelse og orientering af brugere har været en del af opgaven.
Antal ansatte de seneste 3 regnskabsår:
Der er ikke et minimumskrav til antal ansatte, men ansøger skal råde over et tilstrækkeligt antal ansatte til at løse opgaven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet og al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på https://bsjviborg.ajoursystem.dk/Tender/DirectLink/b1bbcab0-a90e-4399-b9c7-e2384e3fb88a
Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af ansøgning.
Spørgsmål i prækvalifikationsperioden skal fremsættes senest den 13. august 2020, kl. 12.00. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort senest den 18. august 2020 på Ajour, hvor det øvrige udbudsmateriale forefindes. I øvrigt henvisestil udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. june 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk