Fakta om udbudet
Udbyder
Guldborgsund Kommune
Rammeaftale om levering af måtteservice til kommunale institutioner mv. i Guldborgsund Kommune
Guldborgsund Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 2918 8599
Postadresse: PARKVEJ 37
By: Nykøbing Falster
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Jeanne Arildsen
E-mail: pjar@guldborgsund.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://WWW.GULDBORGSUND.DK
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/65802
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af måtteservice til kommunale institutioner mv. i Guldborgsund Kommune
Tilbudsgiver skal kunne levere måtteservice til institutioner og administrative enheder i Guldborgsund Kommune, hvilket blandt andet omfatter administrationsbygninger, biblioteker, institutioner, skoler, SFO´er, plejecentre, genoptræningscenter mv. Måtteservice omfatter leje og eventuelt køb, levering, udlægning, afhentning, skift og vask af måtter, support mv.
Tilbudsgiver skal kunne levere måtteservice til institutioner og administrative enheder i Guldborgsund Kommune, hvilket blandt andet omfatter administrationsbygninger, biblioteker, institutioner, skoler, SFO´er, plejecentre, genoptræningscenter mv. Måtteservice omfatter leje og eventuelt køb, levering, udlægning, afhentning, skift og vask af måtter, support mv.
Måtterne skal primært placeres indendørs ved indgangspartier.
Tilbudsgiver skal kunne levere flere måttetyper, herunder bæredygtige måtter fremstillet af genanvendelige materialer, bomuldsmåtter, nylonmåtter og logomåtter.
Rammeaftalens geografiske omfang
Ydelsen har hidtil været opdelt i 3 kontrakter, der tilsammen dækker Guldborgsund Kommune. Kontrakten for område B udløber, når den udbudte rammeaftale træder i kraft den 1. august 2020, og de ydelser, der er omfattet af de 2 øvrige kontrakter, bliver omfattet af rammeaftalen, når kontrakterne for område C og A udløber henholdsvis 31. marts 2021 og 31. marts 2022.
Ordregiver skønner, at værdien af rammeaftalen udgør mellem 3 200 000 og 5 200 000 DKK eksklusive moms, men ordregiver kan ikke garantere en bestemt omsætning i rammeaftalens løbetid.
Den skønnede værdi er ikke bindende eller forpligtende for ordregiver.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om levering af måtteservice til kommunale institutioner mv. i Guldborgsund Kommune
CVR-nummer: 16963038
Postadresse: Kongebakken 1
By: Smørum
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2765
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning.
Ordregiver vurderer, hvorvidt ESPD’ et indeholder oplysninger om forhold, som kan føre til, at tilbudsgiver udelukkes af udbudsproceduren.
Obligatoriske udelukkelsesgrunde:
Ordregiver skal udelukke tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinformation.dk
Frivillige udelukkelsesgrunde:
Ordregiver vil endvidere udelukke tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2:
— Er erklæret konkurs
— Er under insolvens- eller likvidationsbehandling
— Får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten
— Er under tvangsakkord
— Har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet
— Er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiver er hjemmehørende.
Denne udelukkelsesbestemmelse kan bringes i anvendelse, såfremt blot én af betingelserne er opfyldt.
Unormalt lavt tilbud
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at såfremt ordregiver konkret vurderer, at et tilbud er unormalt lavt, har ordregiver pligt til at anmode tilbudsgiver om at redegøre for de priser og omkostninger, der indgår i tilbuddet.
Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at afvise et konkret tilbud, fordi det er unormalt lavt, og tilbudsgiver ikke kan redegøre for de priser og omkostninger, der indgår i tilbuddet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk