Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=dkkowewrjz
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
5086.R03 - SDU-SUND, byggeledelse og tilsyn, teknik
(02.10.2020)
KHR Architecture
Kanonbådsvej 4b
1437 København K
5086.R03 - SDU-SUND, byggeledelse og tilsyn, teknik
(02.10.2020)
EKJ Rådgivende Ingeniører A/S
Blegdamsvej 58
2100 København
5086.R03 - SDU-SUND, byggeledelse og tilsyn, teknik
(02.10.2020)
Dall & Lindhartsen A/S
Strandgade 95
3000 Helsingør
Opdateringer
VI.3
I stedet for:
Læses:
Fristen anført i pkt. IV.2.2 er gældende for ansøgning om prækvalifikation.
Ansøgning om prækvalifikation skal afleveres elektronisk på URL-adressen anført i pkt. I.3).
Ansøgningen skal - udover det anførte i III.1.2) og III.1.3) - indeholde oplysninger om ansøgerens ejerforhold, herunder oplysninger om koncernforbundne selskaber.
Som bilag til ansøgningen skal der vedlægges udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Dokumentet er tilgængeligt samme sted som udbudsmaterialet, jf. pkt. I.3).
I ESPD, Del II, pkt. A, oplyses en gennemgående kontaktperson for hele udbudsprocessen.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Ansøgning om prækvalifikation accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Tilbud skal afgives på dansk. Der henvises til udbudsmaterialet (Bestemmelser om udbud og tilbud) for en beskrivelse af tilbudsprocessen.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvert system. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under aktuelle udbud.
SDU-SUND, Byggeledelse og tilsyn, Teknik - 5086.R03
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Guldalderen 12
By: Hedehusene
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 2640
Land: Danmark
Kontaktperson: Per Seidelin
E-mail: pese@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vejdirektoratet.dk/
Del II: Genstand
5086.R03 - SDU-SUND, Byggeledelse og tilsyn, Teknik
Vejdirektoratet har midlertidigt overtaget det styrings- og udførelsesmæssige ansvar for gennemførelsen af 4 byggeprojekter, herunder det nye Sundhedsvidenskabelige Fakultet til Syddansk Universitet (SDU-SUND) i Odense, der er under udførelse og forventes afleveret ultimo 2022. Vejdirektoratet varetager byggeledelse og fagtilsyn ved byggeriet af SDU-SUND og har brug for ressourcepersoner til denne opgave, herunder byggeledelse og tilsyn med de tekniske installationer.
Entreprisen er beliggende i Region Syddanmark og Odense kommune. Byggeriet af det nye SDU-SUND er delt op i 6 entrepriser – 4 storentrepriser og 2 fagentrepriser. Projektet er udarbejdet af rådgiverkonsortiet MEDICOUH I/S bestående KHR Arkitekter A/S, White Arkitekter A/S, White Arkitekter AB, Dall & LindhardtsenA/S, WSP Sverige AB, EKJ Rådgivende Ingeniører A/S, Oluf Jørgensen Rådgivende Ingeniører A/S, som er totalrådgiver på sagen. I udførelsesfasen er MEDICOUH I/S fortsat totalrådgiver og varetager projektopfølgning, mens byggeledelsen og fagtilsynet varetages af Vejdirektoratet.
Dette udbud er det sidste af 3 udbud vedrørende indkøb af bistand i form af ressourcepersoner til Vejdirektoratets byggeledelse og tilsyn på projektet. De 2 andre udbud er gennemført og vedrørte indkøb af ressourcepersoner til byggeledelse og tilsyn, byggeri (udbudt december 2019) og IKT- og processtyring (udbudt januar 2020).
Dette udbud angår indkøb af byggeledelse og fagtilsyn til tekniske installationer. Opgaven består i at stille ressourcepersoner til rådighed, der i forbindelse med udførelsen af SDU-SUND kan varetage følgende funktioner i samarbejde med medarbejdere fra Vejdirektoratet og andre indhyrede ressourcepersoner:
— Byggeledelse for teknikentreprisen (TEK) og laboratorieentreprisen (Y250)
— Afprøvning og performancetest
— Fagtilsyn for TEK og Y250.
Rollefordelingen mellem Vejdirektoratets medarbejdere og ressourcepersonerne fastlægges af projektchefen. Vejdirektoratet varetager den overordnede styring og ledelse. Omfanget af ressourcepersonernes ydelser vil løbende blive tilpasset behovet på projektet.
Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger overstiger ovennævnte grænse, udvælges ansøgere, der ikke er koncernforbundne. Der udvælges de ansøgere, som iht. oplysningerne om teknisk formåen har de mest relevante referencer. Referencerne, jf. pkt. III.1.3), vurderes i forhold til beskrivelsen af den udbudte opgave i ydelsesbeskrivelsen, idet der ved vurdering af referencernes relevans lægges vægt på, at deres indhold og størrelse er sammenlignelig med den udbudte opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 20 mio. DKK.
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste, der dokumenterer erfaring inden for de seneste 3 år med byggeledelse og fagtilsyn af tekniske installationer og test-koordinering af tekniske installationer på byggeri af et sygehus, laboratorium, farmavirksomhed eller fødevarevirksomhed, hvoraf en af referencerne skal være fra et byggeri med en kontraktsum på mindst 100 mio. DKK.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt, rådgivers rolle på projektet samt beskrivelse af projektet.
Der ønskes maksimalt 3 referencer.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Erfaring inden for de seneste 3 år med byggeledelse og fagtilsyn af tekniske installationer og test-koordinering af tekniske installationer på byggeri af et sygehus, laboratorium, farmavirksomhed eller fødevarevirksomhed med en kontraktsum på mindst 100 mio. DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12. maj 2010,med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk