23948sdkhjf

En hård tone og trusler er blevet dagligdag hos landets energiselskaber: Kunderne er pressede

Energikrisen har ført stigende energipriser og pressede danskere med sig. De lader det i en del tilfælde gå ud over de ansatte i landets energiselskaber.

En hård tone og trusler om vold og på livet er nogle af de ting, de ansatte skal lægge ryg til. 

Det skriver Avisen Danmark.

Hos både EnergiFyn, Ewii og Norlys har de ansatte i 2022 modtaget trusler. Hos Andel Energi, Aura og Nrgi er der ikke tale om trusler, men selskaberne oplever at tonen i dialogen med kunderne er blevet hårdere. 

Det har betydet at nogle af selskaberne har taget sig et par forholdsregler. 

I Ewii har man ansat en psykolog, der skal hjælpe de ansatte til at håndtere de mange trusler fra kunder, der er utilfredse med elregningen. Hos Norlys har man fem gange måtte politianmelde forbrugere, da truslerne blev så alvorlige, at det var den rette vej at gå.

For et par dage siden blev receptionisten hos EnergiFyn truet på livet. Her er de vrede henvendelser eskaleret og selskabet oplever trusler næsten hver dag.

Truslerne kommer både telefonisk men en del kunder møder også op. 

- Vi har haft kunder, som er dukket op fysisk, hvor vi har måttet hente nogle af de største medarbejdere, vi har nede i kundecentret, og sende dem frem til skranken for at sige, at nok er nok, siger kommerciel direktør Finn Andersen.

Han fortæller, at truslerne nærmest er eskaleret proportionalt med de økonomiske udfordringer hos kunderne.

EnergiFyn har oprettet et forløb for de ansatte. Det skal hjælpe dem med at håndtere de voldsomme henvendelser.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079