23948sdkhjf

Biogas: 28.000 kilo pølser og brød er blevet til 3.500 halstørklæder

Når OB fredag den 20. september tørner sammen med AGF på Nature Energy Park, vil klubben modtage en donation på 25.000 kr. til stemningspuljen.

Giveren er biogasproducenten Nature Energy, og donationen afspejler værdien af det affald, som OB og fansene har sorteret og indsamlet siden juli 2018.

Det oplyser Nature Energy i en pressemeddelelse.

28.000 kilo organisk affald
Siden juli 2018 har de fynske tilskuere ihærdigt sorteret affald på stadion, og det er i alt blevet til omkring 28.000 kg organisk affald, som Nature Energy har omdannet til biogas.

Den store mængde affald er blevet til en produktion af biogas til en værdi af 22.000 kr. Det beløb har Nature Energy valgt at runde op til 25.000 kr., som virksomheden fredag den 20. september donerer til klubbens stemningspulje i pausen af kampen mod AGF.

Det donerede beløb er dog allerede sat i spil til kampen, hvor OB og den officielle fanklub, De Stribede, har planlagt et initiativ, der gør Richard Møller Nielsen Tribunen blå og hvid. De 25.000 kr. bliver nemlig til 3.500 halstørklæder, som uddeles på Richard Møller Nielsen Tribunen til kampen.

- Det her samarbejde med OB og klubbens fans giver virkelig mening for OB, klubbens fans, os og først og fremmest den grønne omstilling. Det er cirkulær økonomi i sin reneste form, idet affald fra tilskuerne bliver omdannet til biogas, og værdien af den biogas kommer nu tilbage som en donation til fansene og stemningen på Nature Energy Park på 25.000 kr., siger Ole Hvelplund, adm. direktør i Nature Energy, og fortsætter:

- Vi håber, at vi med et samarbejde som det her kan vænne danskerne til at betragte affaldssortering som en donation til den grønne omstilling og gøre opmærksom på, at affald er en vigtig ressource, som eksempelvis kan varme vores huse op med grøn gas og fortrænge fossile brændstoffer, siger Ole Hvelplund.

Noget godt for klimaet
Hos OB vækker det særligt begejstring, at klubbens fans belønnes med et stort beløb, samtidig med de har gjort noget godt for klimaet ved at sortere deres affald.

- Hos OB vil vi gerne gå forrest, når det kommer til bæredygtighed, og derfor er vi særligt glade for det her samarbejde med Nature Energy, hvor vores fans bliver inddraget i at bidrage til den grønne omstilling og efterfølgende bliver belønnet med et meget flot beløb, som fører til bedre stemning på lægterne, som forhåbentligt også smitter af inde på banen, siger Jack Jørgensen, kommerciel chef i OB.

Ud over Nature Energy bidrager Humlebo Gruppen og Oddset også til udgifterne til de mange tørklæder. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109