Jeg var ikke tilfreds med ministerens udspil til akutpakke for Energinet.
Klima-, Energi- og Forsyningsminister Samira Nawa spillede i sidste uge ud med et oplæg til, hvordan der kan prioriteres i den lange kø af projekter, som Energinet fortæller er en udfordring for udbygning af el-nettet.
Tallene varierer lidt, men i runde tal er der 60 GW i kø mod den nuværende peak-kapacitet på 7 GW. Det lyder selvfølgelig voldsomt.