23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Debat: Er ministeren dårligt hjulpet?

Regeringens akutplan adresserer køen til elnettet, men ikke de bagvedliggende problemer, skriver Lars Bonderup Bjørn i dette indlæg
Annonce

Jeg var ikke tilfreds med ministerens udspil til akutpakke for Energinet. 

Klima-, Energi- og Forsyningsminister Samira Nawa spillede i sidste uge ud med et oplæg til, hvordan der kan prioriteres i den lange kø af projekter, som Energinet fortæller er en udfordring for udbygning af el-nettet. 

Tallene varierer lidt, men i runde tal er der 60 GW i kø mod den nuværende peak-kapacitet på 7 GW. Det lyder selvfølgelig voldsomt.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|