Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.byggeweb.dk/controller?cmd=tender.public.view&tn=TNxxxxxxx
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Udbyder
Albertslund Kommune
Albertshøj etape 3 totalentreprise - udvidelse af plejecenter og erhverv
Albertslund Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 66 13 71 12
Postadresse: 2620
By: Albertslund
NUTS-kode: DK012
Land: Danmark
Kontaktperson: Bent Jakobsen Randbøll
E-mail: bent.jakobsen.randboll@albertslund.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://albertslund.dk/
CVR-nummer: 28693036
Postadresse: Ellebjergvej 52, 2. sal
By: København SV
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontaktperson: Nathalie Marstrand
E-mail: natm@kubenman.dk
Telefon: +45 40166313
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kubenman.dk/
Del II: Genstand
Albertshøj etape 3 totalentreprise - Udvidelse af plejecenter og erhverv
Udbud af totalentreprisekontrakt iht. ABT18 på vegne af Albertslund Kommune i forbindelse med opførelse af etape 3 af Plejecentret Albertshøj i Albertslund Centrum. Byggeriet er en udvidelse af det eksisterende plejecenter.
Projektet gennemføres som et støttet byggeri iht. lov om almene boliger. Ud over plejecentret indeholder udvidelsen en erhvervsdel med butikker og erhvervslokaler.
Opgaven omfatter en totalentreprise vedrørende opførelse af 56 almene ældreboliger med dertil tilknyttede servicearealer i sammenhæng med det eksisterende plejecenter Albertshøj. Derudover skal opføres erhverv, indeholdende butiksareal og kontorareal.
Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver 3 ansøgere, der efterfølgende skal deltage i udbuddet på baggrund af en vurdering af ansøgerens kompetencer til at gennemføre den udbudte opgave. I forbindelse med denne vurdering lægges der alene vægt på ansøgernes referencer, herunder navnlig disse dele af referencerne:
Gennemførelse af støttet nybyggeri af tilsvarende udformning, økonomisk værdi og kompleksitet, herunder:
— Plejecenter med servicearealer
— Blandet anvendelse (erhverv og støttet boligbyggeri)
— Gennemført i totalentreprise
— Etagebyggeri
— Stor lighed med den udbudte opgave
— Anden relevans iht. den udbudte opgave.
Referencer som er afsluttet (afleveret) vægtes højere end referencer, som endnu ikke er afsluttet. Referencerne vil blive evalueret ud fra en helhedsvurdering.
Der udføres nedrivning af eksisterende byggeri på grunden i anden entreprise, inden opstart af nærværende projekt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Til dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal ansøger oplyse:
— Ansøgers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Oplysning om soliditetsgrad i procent for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
— Egenerklæring om, hvorvidt tilbudsgivers økonomiske forhold er ændret væsentligt på tidspunktet for ansøgning om prækvalifikation, i forhold til seneste regnskab.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B. Det bemærkes særligt, at ansøgers erklæring vedrørende økonomiske forhold skal angives i feltet "Øvrige økonomiske og finansielle krav".
Ved sammenslutninger/konsortier beregnes omsætning som ansøgers samlede omsætning. Kravet til soliditetsgrad skal opfyldes af hver af sammenslutningens/konsortiets deltagere. En ansøger kan basere sig på tredjemands økonomiske og finansielle formåen, hvilket ansøger i så fald skal vedlægge støtteerklæring på.
— At ansøger har en omsætning på minimum 100 mio. DKK for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
— At ansøger har en soliditetsgrad på minimum 15 % i de seneste 3 regnskabsår, samt at ansøger erklærer at ansøgers økonomiske forhold ikke er væsentligt forringet på tidspunktet for ansøgningen om prækvalifikation i forhold til seneste årsregnskab.
Til dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet skal ansøger oplyse:
Referencer med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som ansøger helt eller delvist har udført med angivelse af:
1) Entreprisesum (og evt. rådgiverhonorar)
2) Udførelsesperiode, herunder dato for afleveringsforretning
3) Ansøgers rolle og ydelse
4) Bygherre og kontaktperson hos bygherre
5) Entrepriseform (fag-, stor-, hoved- eller totalentreprise)
6) Beskrivelse af byggeriet. Følgende bør angives:
— nybyggeri, ombygning m.v.
— etageareal
— type af byggeri (anvendelse)
— Yderligere oplysninger til brug for evaluering af referencerne i henhold til de under ”udvælgelse” angivne evalueringsparametre.
Ansøger kan højst angive 5 referencer i alt, inklusiv referencer fra andre enheder, som ansøger baserer sig på. Såfremt der angives mere end 5 referencer vil alene de 5 første referencer for hver blive taget i betragtning.
Referencer må maksimalt være 5 år gamle fra ansøgningsfristen om prækvalifikation. Referencer for byggeri hvor afleveringsforretning er gennemført for mere end 5 år siden, vil ikke blive tillagt værdi i udvælgelsen.
Ansøger kan vedlægge referencer som bilag i PDF-format til anmodning om prækvalifikation. Såfremt en reference mangler en/flere af de ovenfor nævnte oplysningstyper, vil dette ikke nødvendigvis føre til u-konditionsmæssighed, men kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed.
Der er ikke mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet.
Iht. ABT18 med fravigelser og tilføjelser.
Arkitektfirmaet entasis, der har udarbejdet skitseforslag til projektet, overgår som underrådgiver til totalentreprenøren ved kontraktindgåelse.
Albertslund Kommunes Arbejds- og sociale klausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: København
Land: Danmark
Klage over prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 1, i lov for Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling skal ske senest 45 dage efter tildelingens annoncering i TED. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har foretaget underretning. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnte for Udbud herom. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for udbuds hjemmeside, jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk