23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 080-187702
Offentliggjort
23.04.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
20.05.2020 Kl. 12:00

Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal

Udbyder

Albertslund Kommune

Albertshøj etape 3 totalentreprise - udvidelse af plejecenter og erhverv


Albertslund Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Albertslund Kommune
CVR-nummer: 66 13 71 12
Postadresse: 2620
By: Albertslund
NUTS-kode: DK012
Land: Danmark
Kontaktperson: Bent Jakobsen Randbøll
E-mail: bent.jakobsen.randboll@albertslund.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://albertslund.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.byggeweb.dk/controller?cmd=tender.public.view&tn=TNxxxxxxx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Kuben Management A/S
CVR-nummer: 28693036
Postadresse: Ellebjergvej 52, 2. sal
By: København SV
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontaktperson: Nathalie Marstrand
E-mail: natm@kubenman.dk
Telefon: +45 40166313

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://kubenman.dk/

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Albertshøj etape 3 totalentreprise - Udvidelse af plejecenter og erhverv

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbud af totalentreprisekontrakt iht. ABT18 på vegne af Albertslund Kommune i forbindelse med opførelse af etape 3 af Plejecentret Albertshøj i Albertslund Centrum. Byggeriet er en udvidelse af det eksisterende plejecenter.

Projektet gennemføres som et støttet byggeri iht. lov om almene boliger. Ud over plejecentret indeholder udvidelsen en erhvervsdel med butikker og erhvervslokaler.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 116 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Opgaven omfatter en totalentreprise vedrørende opførelse af 56 almene ældreboliger med dertil tilknyttede servicearealer i sammenhæng med det eksisterende plejecenter Albertshøj. Derudover skal opføres erhverv, indeholdende butiksareal og kontorareal.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i løsninger og materialer / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og proces / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 116 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 26
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt flere end 3 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver 3 ansøgere, der efterfølgende skal deltage i udbuddet på baggrund af en vurdering af ansøgerens kompetencer til at gennemføre den udbudte opgave. I forbindelse med denne vurdering lægges der alene vægt på ansøgernes referencer, herunder navnlig disse dele af referencerne:

Gennemførelse af støttet nybyggeri af tilsvarende udformning, økonomisk værdi og kompleksitet, herunder:

— Plejecenter med servicearealer

— Blandet anvendelse (erhverv og støttet boligbyggeri)

— Gennemført i totalentreprise

— Etagebyggeri

— Stor lighed med den udbudte opgave

— Anden relevans iht. den udbudte opgave.

Referencer som er afsluttet (afleveret) vægtes højere end referencer, som endnu ikke er afsluttet. Referencerne vil blive evalueret ud fra en helhedsvurdering.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Der udføres nedrivning af eksisterende byggeri på grunden i anden entreprise, inden opstart af nærværende projekt.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Til dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal ansøger oplyse:

— Ansøgers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår

— Oplysning om soliditetsgrad i procent for de seneste 3 afsluttede regnskabsår

— Egenerklæring om, hvorvidt tilbudsgivers økonomiske forhold er ændret væsentligt på tidspunktet for ansøgning om prækvalifikation, i forhold til seneste regnskab.

Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B. Det bemærkes særligt, at ansøgers erklæring vedrørende økonomiske forhold skal angives i feltet "Øvrige økonomiske og finansielle krav".

Ved sammenslutninger/konsortier beregnes omsætning som ansøgers samlede omsætning. Kravet til soliditetsgrad skal opfyldes af hver af sammenslutningens/konsortiets deltagere. En ansøger kan basere sig på tredjemands økonomiske og finansielle formåen, hvilket ansøger i så fald skal vedlægge støtteerklæring på.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

— At ansøger har en omsætning på minimum 100 mio. DKK for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

— At ansøger har en soliditetsgrad på minimum 15 % i de seneste 3 regnskabsår, samt at ansøger erklærer at ansøgers økonomiske forhold ikke er væsentligt forringet på tidspunktet for ansøgningen om prækvalifikation i forhold til seneste årsregnskab.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Til dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet skal ansøger oplyse:

Referencer med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som ansøger helt eller delvist har udført med angivelse af:

1) Entreprisesum (og evt. rådgiverhonorar)

2) Udførelsesperiode, herunder dato for afleveringsforretning

3) Ansøgers rolle og ydelse

4) Bygherre og kontaktperson hos bygherre

5) Entrepriseform (fag-, stor-, hoved- eller totalentreprise)

6) Beskrivelse af byggeriet. Følgende bør angives:

— nybyggeri, ombygning m.v.

— etageareal

— type af byggeri (anvendelse)

— Yderligere oplysninger til brug for evaluering af referencerne i henhold til de under ”udvælgelse” angivne evalueringsparametre.

Ansøger kan højst angive 5 referencer i alt, inklusiv referencer fra andre enheder, som ansøger baserer sig på. Såfremt der angives mere end 5 referencer vil alene de 5 første referencer for hver blive taget i betragtning.

Referencer må maksimalt være 5 år gamle fra ansøgningsfristen om prækvalifikation. Referencer for byggeri hvor afleveringsforretning er gennemført for mere end 5 år siden, vil ikke blive tillagt værdi i udvælgelsen.

Ansøger kan vedlægge referencer som bilag i PDF-format til anmodning om prækvalifikation. Såfremt en reference mangler en/flere af de ovenfor nævnte oplysningstyper, vil dette ikke nødvendigvis føre til u-konditionsmæssighed, men kan have indflydelse på vurderingen af ansøgers egnethed.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der er ikke mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Iht. ABT18 med fravigelser og tilføjelser.

Arkitektfirmaet entasis, der har udarbejdet skitseforslag til projektet, overgår som underrådgiver til totalentreprenøren ved kontraktindgåelse.

Albertslund Kommunes Arbejds- og sociale klausuler.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 058-137811
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/05/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 29/05/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet officielt mæglingsorgan i Danmark
By: København
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 1, i lov for Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling skal ske senest 45 dage efter tildelingens annoncering i TED. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har foretaget underretning. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnte for Udbud herom. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for udbuds hjemmeside, jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1).

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/04/2020

Send til en kollega

0.047