Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=bjtxffyhpb
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=bjtxffyhpb
Udbyder
Horsens Vand A/S
Vindere
Planlægning og modellering
(27.04.2020)
Rambøll Danmark A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S
Rammeaftale Teknisk rådgivning
Horsens Vand A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 32560156
Postadresse: Alrøvej 11
By: Horsens
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Kontaktperson: Jette Porsgaard
E-mail: jpo@samn.dk
Telefon: +45 76268709
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.samn.dk
Del II: Genstand
Horsens Vand A/S - Rammeaftale Teknisk rådgivning
Rådgiverudbuddet gennemføres som et begrænset udbud med forudgående prækvalifikation i overensstemmelse med forsyningsvirksomhedsdirektivet.
Ordregiver udbyder rammeaftale for teknisk rådgivning omfattende 2 særskilte delaftaler. Delaftale 1 benævnes "Planlægning og modellering" og delaftale 2 benævnes "Projektering".
Ordregiver ønsker at indgå aftale med 2 samarbejdspartnere pr. delaftale om i rammeaftaleperioden at dække ordregivers behov for teknisk rådgivning til løsning af løbende rådgivningsopgaver.
Samn Forsyning ApS har ansvaret for driften og administrationen af vandforsyning og spildevand på vegne af bl.a. ordregiver. Samn Forsyning ApS varetager ligeledes projektleder- og projekteringslederrollen på de enkelte opgaver under rammeaftalen.
Planlægning og modellering
8700 Horsens
Delaftale 1 – "Planlægning og modellering":
Rådgivningsydelserne er beskrevet i bilag B ydelsesbeskrivelse delaftale 1, og vedrører primært detailprojektering og sparring ift. nedenstående opgavekategorier:
- Støtte til udarbejdelse af spildevandsplan,
- Mike Urban modeller,
- Klimatilpasning,
- Recipientvurderinger,
- Udarbejdelse af ansøgninger,
- Opgaver generelt / ad-hoc opgaver.
2 gange 1 år
Såfremt der modtages mere end fem (5) egnede ansøgninger om prækvalifikation til en delaftale, vil udvælgelsen af de fem (5) prækvalificerede ansøgere ske ud fra hvilke 5 ansøgere, som i lyset af de respektive udbudte delaftalers karakter vurderes at have den mest relevante tekniske og faglige formåen.
Delaftale 1 "Planlægning og modellering":
Ved "relevante referencer" forstås af ordregiver referencer, der er sammenlignelige med den udbudte delaftale i art og omfang, herunder særligt referencer på rådgivningsopgaver indeholdende ingeniørfaglige rådgivningsydelser i forbindelse med planlægning og modellering for et forsyningsselskab.
Delaftale 1 "Planlægning og modellering" har en løbetid på 2 år, med mulighed for forlængelse 2 gange 1 år.
Projektering
8700 Horsens
Delaftale 2 – "Projektering":
Rådgivningsydelserne er beskrevet i bilag C ydelsesbeskrivelse - delaftale 2, og vedrører primært projektering ift.:
- Regn- og spildevandssystemer,
- Geoteknik og grundvand,
- Miljøvurderinger,
- Anlægskonstruktioner,
- Styrkeberegning af rør,
- Ledningskoordinering.
Såfremt der modtages mere end fem (5) egnede ansøgninger om prækvalifikation til en delaftale, vil udvælgelsen af de fem (5) prækvalificerede ansøgere ske ud fra hvilke 5 ansøgere, som i lyset af de respektive udbudte delaftalers karakter vurderes at have den mest relevante tekniske og faglige formåen.
Delaftale 2 "Projektering":
Ved "relevante referencer" forstås af ordregiver referencer, der er sammenlignelige med den udbudte delaftale i art og omfang, herunder særligt referencer på rådgivningsopgaver indeholdende ingeniørfaglige rådgivningsydelser i forbindelse med projektering af kloakering og kloaksanering i bymidte og indeholdende rådgivning vedrørende geoteknik og grundvandshåndtering.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke særlige krav til egnethed i forhold til dette punkt i ESPD'en.
Oplysninger om ansøgers egenkapital angives i ESPD, del IV afsnit C. eller B.
Hvis ansøgerens virksomhed er etableret indenfor det seneste regnskabsår, skal ansøgeren alene angive oplysninger for den periode, hvor virksomheden har bestået.
For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, er det et mindstekrav, at ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår har været positiv.
Ansøgernes tekniske og faglige formåen i form af referencer fra udførelse af tidligere lignende og afleverede rådgivningsopgaver vil imidlertid danne grundlag for udvælgelse blandt flere egnede ansøgere.
Ansøger bedes derfor i prækvalifikationsansøgningen vedlægge referencer, der i videst muligt omfang dokumenterer erfaring med ovenstående.
— Rådgiverreferencerne må max være 3 år gamle regnet fra afleveringstidspunktet af rådgivningsopgaven,
— Referencerne skal vedrøre igangværende/udførte projekter,
— Det skal for hver reference angives, hvorvidt den er relevant i forhold til delaftale 1 eller delaftale 2.
Referencerne må hver for sig maksimalt udgøre 1 A4-side (for separat vedlagte referencer).
Der kan i ansøgningen samlet kun henvises til maksimalt 8 referencer pr. delaftale for ansøger samt evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på.
Vedlægger ansøger samlet flere end 8 referencer pr. delaftale, vil det være de første 8 referencer, angivet i ESPD, Del IV, afsnit C, der indgår i bedømmelsen af ansøgningen. Såfremt ansøger har angivet referencer i både ESPD og på særskilte referenceark – og der ikke er identitet imellem disse – så vil de "første 8" referencer blive identificeret på baggrund af referencer angivet først i ESPD'-et.
Rammeaftalen pkt. 3.3: Tildeling af rammeaftale indebærer ikke en garanteret minimumsomsætning eller pligt for ordregiver til at iværksætte opgaver. Rammeaftalen er ikke eksklusiv. Det er dog ordregivers hensigt, at de forestående opgaver primært bliver tildelt rådgiverne på rammeaftalen.
Rammeaftalens pkt. 5.3 - Social Klausul: Rådgivers ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstager-rettigheder, miljø og antikorruption.
Rammeaftalen pkt. 7.1: Tildeling af en opgaveaftale sker ved direkte tildeling efter kaskademodellen. Højest rangerende rådgiver på delaftalen tilbydes først indgåelse af opgaveaftalen, og kun hvis denne ikke ønsker at indgå aftale om varetagelse af opgaveaftalen, tilbydes denne til den næst rangerende rådgiver på delaftalen.
Rammeaftalens pkt. 17: Rammeaftalen og delaftalerne kan opsiges af ordregiver med 3 måneders varsel.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet, herunder særligt til prækvalifikationsbetingelserne for oplysninger om prækvalifikationen.
Ad I.3) Anmodning om prækvalifikation skal uploades via iBinder. Såfremt ansøger har spørgsmål til udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationen kan disse fremsendes via iBinder.
Se tidsplan for hele udbuddet i dokumentet 02 Horsens Vand_Udbudsbetingelser_Teknisk Rådgivning
Ad. III.1.1) Ansøger skal ved udfyldelse af ESPD erklære, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde
Ad III.1.2) og III.1.3) Oplysninger om ansøgerens økonomiske og finansielle kapacitet samt tekniske og faglige kapacitet angives ligeledes i ESPD-skemaet. Referencer kan dog vedlægges separat.
Det elektroniske ESPD-dokument tilgås og udfyldes via IBinder. Vejledning til udfyldelse findes på: www.bedreudbud.dk samt på IBinder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 7, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grund for beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Postadresse: Carl Jakobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk