Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/108927501.aspx
Udbyder
Hørsholm Kommune og Novafos
Vindere
(22.01.2021)
Rambøll Danmark A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København S
Opdateringer
II.2.9
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.9
I stedet for:
Graden af relevant erfaring med sammenlignelige projekter med nærværende opgave, udført indenfor de senest 3 år. Ved sammenlignelige projekter forstås projekter, der indeholder følgende elementer. Et projekt kan indeholde et eller flere elementer:
Rådgivning med spildevand- og regnvandsløsninger
Projektering af regnvandsløsninger på terræn
Projektering af regnvandsbassiner
Projektering af spildevandsløsninger
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej med fokus på tilgængelighed
Rådgivning omfattende projektering af landskabsprojekt med beplantning
Rådgivning omfattende byggemodning
Rådgivning omfattende bæredygtighed indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende varetagelse af biodiversitet indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende projektering af understyret boring
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne developere
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne interessenter
Rådgivning med aflevering af driftsplan og driftsbudget
Rådgivning omfattende projektering af belysningsplan
Rådgivning vedr. varetagelse af arbejdsmiljø i projekteringsfasen og udførelsesfasen
Varetagelsen af byggeledelse ved udførelse af landskabsprojekt
Ansøgerens erfaring dokumenteres ved at fremsendelse af referencer for relevante projekter. Fremsendte referencer bør derfor være beskrevet så detaljerede, at de giver mulighed for at bedømme ansøgerens erfaring. Elementerne i de sammenlignelige projekter vurderes ligeligt, et projekt opnå en vurdering ud fra antallet af elementer i det enkelte projekt, hvorfor jo flere sammenlignelige elementer - jo højere en vurdering vil den enkelte reference opnå.
Der må ikke afleveres flere end 8 referencer i alt. Referencer ud over de første 8 vil ikke blive taget i betragtning. Referencerne kan indskrives i ansøgerens ESPD, men de kan også fremsendes i et særskilt dokument. Referencerne må max. fylde 2 A4-sider pr. referencer.
Læses:
Blandt egnede ansøgere vil ordregiveren vælge dem med den mest relevante erfaring med sammenlignelige projekter, hvor projektets hovedprojekt er afleveret indenfor de seneste 5år
Ved sammenlignelige projekter forstås projekter, der indeholder følgende elementer:
Rådgivning med spildevand- og regnvandsløsninger
Projektering af regnvandsløsninger på terræn
Projektering af regnvandsbassiner
Projektering af spildevandsløsninger
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej med fokus på tilgængelighed
Rådgivning omfattende projektering af landskabsprojekt med beplantning
Rådgivning omfattende byggemodning
Rådgivning omfattende bæredygtighed indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende varetagelse af biodiversitet indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende projektering af understyret boring
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne developere
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne interessenter
Rådgivning med aflevering af driftsplan og driftsbudget
Rådgivning omfattende projektering af belysningsplan
Rådgivning vedr. varetagelse af arbejdsmiljø i projekteringsfasen og udførelsesfasen
Varetagelsen af byggeledelse ved udførelse af landskabsprojekt
Ansøgerens erfaring dokumenteres ved at fremsendelse af referencer for relevante projekter. Fremsendte referencer bør derfor være beskrevet så detaljerede, at de giver mulighed for at bedømme ansøgerens erfaring. Elementerne i de sammenlignelige projekter vurderes ligeligt, et projekt opnå en vurdering ud fra antallet af elementer i det enkelte projekt, hvorfor jo flere sammenlignelige elementer - jo højere en vurdering vil den enkelte reference opnå.
Der må ikke afleveres flere end 8 referencer i alt. Referencer ud over de første 8 vil ikke blive taget i betragtning. Referencerne kan indskrives i ansøgerens ESPD, men de kan også fremsendes i et særskilt dokument. Referencerne må max. fylde 2 A4-sider pr. referencer.
III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.3
I stedet for:
Ansøger skal anfører sine referencer fra tidligere opgaver, inkl. en beskrivelse af hver reference.
Der skal anføres minimum 3 og maksimum 8 sammenlignelige referencer på tilsvarende tekniske opgaver indenfor beskrivelserne i projektet herunder etaperne byggemodning inkl. ledningsanlæg til regnvandsbassin og landskabsprojekt og regnvandsbassin påbegyndt indenfor de seneste 3 år. De angivne referencer vil dannegrundlag for vurderingen af ansøgers egnethed ift. den udbudte opgave.
Beskrivelsen af referencerne skal som minimum indeholde:
— Kort entydig beskrivelse af den udførte opgave, herunder hvilke specifikke opgaver ansøgers virksomhed har udført i den pågældende reference,
— Ordregiver for opgaven,
— Opgavetype,
— Opgavens start- og slutdato,
— Opgavens værdi i DKK, rådgiverhonorar, herunder virksomhedens del af rådgiverhonoraret,
— Byggeprojektets samlede entreprisesum i DKK,
— Angivelse af kontaktperson hos opgavens ordregiver, herunder titel, navn, mailadresse og telefonnummer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise mindst én referencer med opførelse af et regnvandsbassin, mindst en reference med opførelse landskabsprojekt hvor der var vægt på beplantning og mindst en referencemed styret underboring Mindstekravene kan opfyldes ved aflevering af af en, to eller alle tre referencer. Dog skal alle tre mindstekrav være opfyldt.
Læses:
Ansøger skal anfører sine referencer fra tidligere opgaver, inkl. en beskrivelse af hver reference.
Der skal anføres minimum 3 og maksimum 8 sammenlignelige referencer på tilsvarende tekniske opgaver indenfor beskrivelserne i projektet herunder etaperne byggemodning inkl. ledningsanlæg til regnvandsbassin og landskabsprojekt og regnvandsbassin. Referencerne skal vedrøre opgaver hvor hovedprojektet er afleveret indenfor de seneste 5 år. De angivne referencer vil dannegrundlag for vurderingen af ansøgers egnethed ift. den udbudte opgave.
Beskrivelsen af referencerne skal som minimum indeholde:
— Kort entydig beskrivelse af den udførte opgave, herunder hvilke specifikke opgaver ansøgers virksomhed har udført i den pågældende reference,
— Ordregiver for opgaven,
— Opgavetype,
— Det samlede projekts start- og slutdato,
— Hovedprojektets start- og slutdato
— Opgavens værdi i DKK, rådgiverhonorar, herunder virksomhedens del af rådgiverhonoraret,
— Projektets samlede entreprisesum i DKK,
— Angivelse af kontaktperson hos opgavens ordregiver, herunder titel, navn, mailadresse og telefonnummer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise mindst én referencer med opførelse af et regnvandsbassin, mindst en reference med opførelse landskabsprojekt hvor der var vægt på beplantning og mindst en referencemed styret underboring Mindstekravene kan opfyldes ved aflevering af en, to eller alle tre referencer. Dog skal alle tre mindstekrav være opfyldt.
Ordregiver har annulleret udbuddet pga. it-systemfejl. Fejlen har medført, at tilbudsgiverne ikke er blevet stillet lige. Udbuddet genudbydes.
Totalrådgiverudbud af PH Park
Hørsholm Kommune og Novafos
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
70960516
Ådalsparkvej 2
Hørsholm
2970
Danmark
Kontaktperson: Karina With
Telefon: +45 71960196
E-mail: kw@withcon.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/108927501.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.horsholm.dk/
31884993
Blokken 9
Birkerød
3490
Danmark
Kontaktperson: Anja Friis-Christensen
Telefon: +45 44208171
E-mail: anfr@novafos.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.novafos.dk
Del II: Genstand
Totalrådgiverudbud af PH Park
PH Park er ambitionen om et nyt, attraktivt boligområde i Hørsholm med en unik identitet, præget af variation og nytænkning.
PH Park rummer fire parceller til boligbebyggelse vedprivate investorer. Imellem disse fremtidige bebyggelser skal etableres et ambitiøst grønt og attraktivt parklandskab med en sø, der skal fungere som regnvandsbassin. Projektet bydes ud af Hørsholm Kommune og Novafos i fællesskab.
Ambitionen for PH Park er en varieret bebyggelse af højarkitektonisk kvalitet beliggende i et smukt, oplevelsesrigt og sanseligt landskab. Skitseprojektet er udarbejdet af landskabsarkitektfirmaet SLA a/s. Dette ligger som grundlag for den kommende projektering.
Det er totalrådgiverydelsen i forbindelse med etableringen af parklandskab, byggemodning og regnvandsbassin inkl. ledningsanlæg med projektering af styret underboring som dette udbud omhandler.
Tryk her https://permalink.mercell.com/108927501.aspx
Se afsnit II.1.4) ovenfor.
Graden af relevant erfaring med sammenlignelige projekter med nærværende opgave, udført indenfor de senest 3 år. Ved sammenlignelige projekter forstås projekter, der indeholder følgende elementer. Et projekt kan indeholde et eller flere elementer:
Rådgivning med spildevand- og regnvandsløsninger
Projektering af regnvandsløsninger på terræn
Projektering af regnvandsbassiner
Projektering af spildevandsløsninger
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej
Rådgivning omfattende projektering af stier og vej med fokus på tilgængelighed
Rådgivning omfattende projektering af landskabsprojekt med beplantning
Rådgivning omfattende byggemodning
Rådgivning omfattende bæredygtighed indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende varetagelse af biodiversitet indenfor landskabsprojekter
Rådgivning omfattende projektering af understyret boring
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne developere
Rådgivning med koordinering og parallelprojektering med flere eksterne interessenter
Rådgivning med aflevering af driftsplan og driftsbudget
Rådgivning omfattende projektering af belysningsplan
Rådgivning vedr. varetagelse af arbejdsmiljø i projekteringsfasen og udførelsesfasen
Varetagelsen af byggeledelse ved udførelse af landskabsprojekt
Ansøgerens erfaring dokumenteres ved at fremsendelse af referencer for relevante projekter. Fremsendte referencer bør derfor være beskrevet så detaljerede, at de giver mulighed for at bedømme ansøgerens erfaring. Elementerne i de sammenlignelige projekter vurderes ligeligt, et projekt opnå en vurdering ud fra antallet af elementer i det enkelte projekt, hvorfor jo flere sammenlignelige elementer - jo højere en vurdering vil den enkelte reference opnå.
Der må ikke afleveres flere end 8 referencer i alt. Referencer ud over de første 8 vil ikke blive taget i betragtning. Referencerne kan indskrives i ansøgerens ESPD, men de kan også fremsendes i et særskilt dokument. Referencerne må max. fylde 2 A4-sider pr. referencer.
Spørgsmål i prækvalifikationsfasen, der modtages i Mercell senest d. 14.8.2019 kan påregnes besvaret senest d. 16.8.2019. Spørgsmål, der fremsendes efter dette tidspunkt, vil alene blive besvaret såfremt det er muligt at besvare disse senest 6 dage før tilbudsfristen. Herudover henvises til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt ansøger er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 135-136 obligatoriske udelukkelsesgrunde og de i udbudslovens § 137 stk. 1, nr.1-5 nævnte frivillige udelukkelsesgrunde
Ansøger skal aflevere ESPD'et som en del af ansøgers ansøgning. ESPD'et indeholder ansøgers erklæring i henhold til de opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet.
Erklæringer som er givet på anden vis end via ESPD'et tages ikke i betragtning. Går flere ansøgere sammen i et konsortium, skal hver ansøger i konsortiet vedlægge et individuelt ESPD og en underskrevent konsortieerklæring, se bilag til udbudsbetingelserne. Såfremt en ansøger baserer sig på andres økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen, skal hver enkelt af disse også vedlægge et individuelt ESPD og en støtteerklæring, se bilag til udbudsbetingelserne.
Se desuden punkt II.2.14) - for yderligere om ESPD'et.
Baserer ansøger sig på andres formåen og/eller har underrådgivere opfordres ansøger til at uploade et supplerende dokument, hvor ansøger beskriver sammenhængen mellem de involverede virksomheder. Det vil sige, at det bør fremgå klart, hvem der er ansøger, og hvem ansøger baserer sig på både for så vidt angår økonomisk formåen som teknisk formåen. Herudover kan ansøger med fordel beskrive, hvilke opgaver dissevirksomheder forventes at varetage.
Såfremt ansøgeren baserer sin ansøgning på andres formåen i henhold til punkt III.1.2 og punkt III.1.3 (fx en underrådgiver), skal ansøgeren godtgøre, at ansøgeren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb ved underskreven støtteerklæring), jf. Udbudslovens § 144, stk. 2.
Ansøger skal oplyse det samlede omsætningstal for de to senest tilgængelige regnskabsår samt soliditetsgrad ved udgangen af seneste afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som egenkapitalen * 100/aktiver.
Det er et mindstekrav, at ansøgers omsætning for de seneste 2 regnskabsår samlet set udgør minimum 20 000 000 DKK og at soliditetsgraden ved udgangen af seneste regnskabsår udgør minimum 15 %.
Ansøger skal anfører sine referencer fra tidligere opgaver, inkl. en beskrivelse af hver reference.
Der skal anføres minimum 3 og maksimum 8 sammenlignelige referencer på tilsvarende tekniske opgaver inden for beskrivelserne i projektet herunder etaperne byggemodning inkl. ledningsanlæg til regnvandsbassin og landskabsprojekt og regnvandsbassin påbegyndt indenfor de seneste 3 år. De angivne referencer vil danne grundlag for vurderingen af ansøgers egnethed ift. den udbudte opgave.
Beskrivelsen af referencerne skal som minimum indeholde:
— Kort entydig beskrivelse af den udførte opgave, herunder hvilke specifikke opgaver ansøgers virksomhed har udført i den pågældende reference,
— Ordregiver for opgaven,
— Opgavetype,
— Opgavens start- og slutdato,
— Opgavens værdi i DKK, rådgiverhonorar, herunder virksomhedens del af rådgiverhonoraret,
— Byggeprojektets samlede entreprisesum i DKK,
— Angivelse af kontaktperson hos opgavens ordregiver, herunder titel, navn, mailadresse og telefonnummer.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver kan påvise mindst én referencer med opførelse af et regnvandsbassin, mindst en reference med opførelse landskabsprojekt hvor der var vægt på beplantning og mindst en reference med styret underboring Mindstekravene kan opfyldes ved aflevering af af en, to eller alle tre referencer. Dog skal alle tre mindstekrav være opfyldt.
Der henvises til Udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
Angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk