Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
EU udbud af 2 udredningsprojekter som opfølgning på Ekspertudvalgets rapport om ændret vandløbsforvaltning
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Dennis Søndergård Thomsen
E-mail: desth@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
EU udbud af 2 udredningsprojekter som opfølgning på Ekspertudvalgets rapport om ændret vandløbsforvaltning
Regeringens ekspertudvalg udkom i december 2017 med en rapport til ændret vandløbsforvaltning. Ekspertudvalget fremsatte en række anbefalinger til tiltag/ændringer inden for vandløbsområdet og som opfølgning på disse anbefalinger skal der gennemføres en række udredningsprojekter for at forbedre det faglige grundlag med henblik på implementering af de fremsatte anbefalinger.
Nærværende opgave indeholder 2 opgaver omkring udredningsprojekter og 1 option. Tilbudsgiver er forpligtet til at byde på begge opgaver samt option.
Danmark
Regeringens ekspertudvalg udkom i december 2017 med en rapport til ændret vandløbsforvaltning. Ekspertudvalget fremsatte en række anbefalinger til tiltag/ændringer inden for vandløbsområdet og som opfølgning på disse anbefalinger skal der gennemføres en række udredningsprojekter for at forbedre det faglige grundlag med henblik på implementering af de fremsatte anbefalinger.
Nærværende opgave indeholder 2 opgaver omkring udredningsprojekter og 1 option. Tilbudsgiver er forpligtet til at byde på begge opgaver samt option.
Opgaven indeholder desuden en option på op til 150 timer som omfatter analyse af eventuelle spørgsmål der udspringer af de 2 ovennævnte udredningsprojekter. Det vil stå Miljøstyrelsen frit for, hvorvidt der vil gøres brug af den tilbudte option.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Hollufgårds Allé 1-3
Odense S
5260
Danmark
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk