23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 082-194322
Offentliggjort
26.04.2019
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.byggeweb.dk

Anmodning om deltagelse

Til
24.05.2019 Kl. 23:59

Addresse
http://www.byggeweb.dk

Udbyder

Civica

Vindere

Valgt team

(22.10.2019)
Dansk Boligbyg, Årstiderne Arkitekter og Sweco

Vibehaven, afd. 323

(24.12.2019)
Dansk Boligbyg A/S
Odense

Opdateringer

Rettelse
(30.04.2019)

III.1.3
I stedet for:
Referenceprojekter med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver. Med formuleringen ”sammenlignelige” sigtes der primært på:
- Opgavens art og omfang,
- Produktionsprincip,
- Kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger, rådgiverudgifter m.v.),
- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.
Referencer skal angives med afleveringsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 3 entreprenørreferencer på lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende ingeniørprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende arkitektprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise.
Referencerne må generelt ikke være ældre end 5 år - regnet fra afleveringstidspunktet.
Læses:
I ESPD del IV, C, pkt. 1a skal ansøgeren angive følgende oplysninger vedr. teknisk og faglig kapacitet:
Referenceprojekter med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver. Med formuleringen ”sammenlignelige” sigtes der primært på:
- Opgavens art og omfang,
- Produktionsprincip,
- Kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger, rådgiverudgifter m.v.),
- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.
Referencer skal angives med afleveringsår.
I ESPD del IV, C, pkt. 10 skal ansøgeren angive følgende oplysninger vedr. teknisk og faglig kapacitet:
- Oplysninger om andel i procent ansøgeren evt. agter at give i underleverance.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 3 entreprenørreferencer på lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende ingeniørprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende arkitektprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise.
Referencerne må generelt ikke være ældre end 5 år - regnet fra afleveringstidspunktet.

Vibehaven, afd. 323


Civica

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Civica
35585885
Carl Nielsens Kvarter 14
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Morten Toftegaard Hansen
Telefon: +45 22799149
E-mail: morten@bisgaardejsing.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.civica.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.byggeweb.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: www.byggeweb.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Vibehaven, afd. 323

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Opgaven omfatter nedrivning af eksisterende 48 boliger + fælleshus på ca. 2 887 m2 opført som tæt/lav boligbebyggelse i Danalea-modulsystem fra midten af 70’erne (alt eksklusiv punktfundamenter), samt efterfølgende genopførelse af 48 nye almene familieboliger på samme (eksisterende) punktfundamenter andragende 2 688 m2.

Totalentrepriseudgiften omfatter alle renoveringsudgifter, herunder nedrivnings- og genopførelsesudgifter, ledningsarbejder på grunden, herunder udskiftning af ledningsnet for fjernvarme, renovering af udearealer, rådgiverudgifter, byggepladsomkostninger mv. Bygherren afholder tilslutningsafgifter og bidrag.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 48 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45000000
71000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Boligrenoveringen omfatter Civica's afd. 323, der vedrører matrikel 10cæ Højme By, Sanderum.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende udbudsbekendtgørelse gælder for Civicas kommende renovering af afd. 323 – Vibehaven omfattende 48 almene boliger som tæt/lav bebyggelse. Opgaven udbydes i totalentreprise. Udbuddet af bygge- og anlægsarbejderne gennemføres i henhold til proceduren udbud med forhandling, med forudgående prækvalifikation iht. Udbudsloven.

Ordregiver vil udvælge op til 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Arkitektur og funktionalitet / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Teknisk kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation, bemanding og tidsplan / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 35
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 48 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 22
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til at skabe en optimal konkurrence, vurderes bedst egnede til at løse opgaven. Ordregiver forventer således at udvælge et felt af ansøgere, som henholdsvis tager afsæt i traditionelt ”in-situ” byggeri, samt ansøgere der tager afsæt i mere konceptuelt / præfabrikeret byggeri. Udvælgelsen vil ske på baggrund af de fremsendte referencer, med vægt på referencernes sammenlignelighed med den udbudte opgave, samt den tekniske kapacitet.

Referencer vil blive bedømt ud fra en helhedsvurdering.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Supplerende 3 stk. boliger, hvor det nuværende fælleshus er placeret.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

- Årsomsætning i de seneste 3 år,

- Egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår,

- Soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

- Ansøgeren skal have en årsomsætning på minimum 40 000 000 DKK ex. moms i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste regnskabsår,

- Ansøgeren skal have en egenkapital på minimum 10 000 000 DKK ex. moms i det seneste regnskabsår,

- Ansøgeren skal minimum have en soliditetsgrad på 15% i det senest afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Referenceprojekter med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver. Med formuleringen ”sammenlignelige” sigtes der primært på:

- Opgavens art og omfang,

- Produktionsprincip,

- Kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger, rådgiverudgifter m.v.),

- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.

Referencer skal angives med afleveringsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 3 entreprenørreferencer på lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,

- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende ingeniørprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise,

- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise 2 referencer vedrørende arkitektprojektering af lignende boligbyggeri udført i totalentreprise.

Referencerne må generelt ikke være ældre end 5 år - regnet fra afleveringstidspunktet.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Oplysninger om kontraktudførelsesvilkår, betingelser for ABT18, klausuler mv., fremgår af udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/05/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 03/06/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbudsmaterialet kan søges frem via https://www.rib-software.dk/ udbudsnummer TN672430A, hvor der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for anmodning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud.

Eventuelle spørgsmål vedrørende udbuddet skal fremsendes via udbudsportalens (RIB) spørgsmål-/svarmodul. Spørgsmål vil ligeledes blive besvaret via udbudsportalens spørgsmål-/svar modul, efterhånden som spørgsmålene indløber. Bygherre forbeholder sig ret til at samle op på svar i rettelsesblad. Rettelsesblad(e) vil blive uploadet på udbudsportalen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Ingen
Ingen
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret og udvalgt til at deltage i udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2.

En virksomheds klage over ordregivers tildelingsbeslutning skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt med den udpegede vinder. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/04/2019

Send til en kollega

0.056