Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
Pålsson Arkitekter A/S
Denmark
Svanevej 26
Kontaktpunkt(er): Søren Holck-Christiansen
Att: Søren Holck-Christiansen
2400 København NV
Telefon: +45 38197703
Mail: shc@paalsson.dk
Fax: +45 38883181
Internet: www.paalsson.dk
Udbyder
Rødovre Boligselskab Afd. 5 og Afd. 10
Opdateringer
Rødovre Boligselskab Afd. 5 - renovering af tage og facader:
Den 27.10.2014 kontrakten blandt 5 modtagne tilbud blevet tildelt:
Enemærke & Petersen A/S
Ole Hansens Vej 1
4100 Ringsted
Mailadresse: eogp@eogp.dk
Telefon: +45 57617272
Internetadresse: www.eogp.dk
Fax: +45 57670472
Kontraktens endelige samlede værdi: 52.391.000 kr. eksklusive moms.
Dele af kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise.
Rødovre Boligselskab Afd. 10 - renovering af tage og facader:
Den 27.10.2014 er kontrakten blandt 5 modtagne tilbud blevet tildelt:
Enemærke & Petersen A/S
Ole Hansens Vej 1
4100 Ringsted
Mailadresse: eogp@eogp.dk
Telefon: +45 57617272
Internetadresse: www.eogp.dk
Fax: +45 57670472
Kontraktens endelige samlede værdi: 19.831.000 kr. eksklusive moms.
Dele af kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise.
Renovering af tage og facader (Resultat)
Rødovre Boligselskab Afd. 5 og Afd. 10
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Rødovre Boligselskab Afd. 5 og Afd. 10
Brandholms Allé 11
Kontaktpunkt(er): Rødovre Boligselskab
Att: Driftschef Leif Hennings
2610 Rødovre
DANMARK
Telefon: +45 36360241
Mailadresse: lh@rbbolig.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.rbbolig.dk
Yderligere oplysninger fås her: Pålsson Arkitekter A/S
Svanevej 26
Kontaktpunkt(er): Søren Holck-Christiansen
Att: Søren Holck-Christiansen
2400 København NV
DANMARK
Telefon: +45 38197703
Mailadresse: shc@paalsson.dk
Fax: +45 38883181
Internetadresse: www.paalsson.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Pålsson Arkitekter A/S
Denmark
Svanevej 26
Kontaktpunkt(er): Søren Holck-Christiansen
Att: Søren Holck-Christiansen
2400 København NV
DANMARK
Telefon: +45 38197703
Mailadresse: shc@paalsson.dk
Fax: +45 38883181
Internetadresse: www.paalsson.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rødovre Boligselskab Afd. 5 & Afd. 10 — renovering af tage og facader.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Rødovre Boligselskab, Afd. 5 & Afd. 10
Birkmosevej 1-58 og Gunnekær 11-45
2610 rødovre
NUTS-kode DK012
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Hovedentreprise
Renovering af tage og facader m.v. i 2 parkbebyggelser opført i 1950 erne. Bebyggelserne omfatter samlet 17 blokke med hver 2-3 opgange, kælderplan, 2 normaletager, samt tagetage. Blokkene varierer lidt og den samlede bebyggelse indeholder 411 lejligheder, 1 fælleshus og 2 erhvervslejemål.
Renoveringsprojektet omfatter bl.a. følgende arbejder:
— Efterisolering af murede gavle og visse facader
— Udskiftning af eternittage
— Udskiftning af vinduer i den ene afdeling
— Tilpasning af eksisterende altaner
— Diverse følgearbejder i forbindelse med udskiftning af tagdækning
— Nye kvistflunker m.v. i den ene afdeling
— Etablering af nye solcelleanlæg på i alt ca. 100 m2
— Diverse facadereparationer.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45210000, 45211341, 45320000, 45310000, 45330000, 45261210, 45261000, 45421132, 45442300, 45443000, 09331200
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Renovering af tage og facader m.v. i 2 parkbebyggelser opført i 1950 erne. Bebyggelserne omfatter samlet 17 blokke med hver 2-3 opgange, kælderplan, 2 normaletager, samt tagetage. Blokkene varierer lidt og den samlede bebyggelse indeholder 411 lejligheder, 1 fælleshus og 2 erhvervslejemål.
Renoveringsprojektet omfatter bl.a. følgende arbejder:
— Efterisolering af murede gavle og visse facader
— Udskiftning af eternittage
— Udskiftning af vinduer i den ene afdeling
— De- og genmontering samt tilpasning af eksisterende altaner
— Diverse følgearbejder i forbindelse med udskiftning af tagdækning
— Nye kvistflunker m.v. i den ene afdeling
— Etablering af nye solcelleanlæg på i alt ca. 100 m2
— Diverse facadereparationer.
Anslået værdi eksklusive moms: 51 000 000 DKK
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Optioner vil vedrøre ydelser som visse del- og tillægsarbejder vedr. malerarbejder, facadearbejder, murerarbejder, smedearbejder, tømrerarbejder, ventilationsarbejder, samt afløbs- og elinstallationer. Nærmere specificering af de enkelte optioner vil fremgå af udbudsmaterialets tilbudsliste.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 20 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 20 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der stilles krav om sikkerhedsstillelse. Den nærmere udformning heraf vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der stilles krav i forhold til finansierings- og betalingsvilkår. Den nærmere udformning heraf vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Samtlige deltagere i et konsortium eller en sammenslutning af leverandører skal hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte kontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysningerne under punkterne III.2.1)-III.2.3) skal afleveres for samtlige deltagere i et konsortium eller sammenslutning af leverandører, hvis leverandørerne anmoder om prækvalifikation i en sådan form. Leverandører bedes aflevere prækvalifikationsanmodningen i 3 eksemplarer, samt en elektronisk udgave på CD-rom. Leverandøren skal aflevere følgende for at dokumentere sin retlige situation:
a) Erklæring om at ansøgeren ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2, anførte situationer. En ansøger, der befinder sig i en af de i artikel 45, stk. 1 og 2, anførte situationer, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
b) En erklæring på tro og love om, at virksomheden ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, som overstiger 100 000 DKK, og som virksomheden ikke har stillet sikkerhed for betalingen af, jf. §§ 1 og 2 i lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for deltagelse i offentlige udbudsforretninger mv.
c) Et konsortium eller sammenslutning af leverandører skal vedlægge en af deltagerne underskrevet bekræftelse på deres solidariske, direkte og ubegrænsede hæftelse for tilbuddet og opfyldelse af kontrakten og angive deres fælles befuldmægtigede.
Det kræves, at den tilbudsgiver der tildeles kontrakt, senest ved udløb af standstill-periode, fremlægger Serviceattest i forbindelse med afgivelse af tilbud på offentligt udbud i henhold til EU direktiv 2004/18/EF. Serviceattesten må højst være 3 måneder gammel på tidspunkt for aflevering. Attesten kan i Danmark rekvireres hos erhvervs- og selskabsstyrelsen. På www.eogs.dk kan blanket til anmodning om serviceattest downloades.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysningerne under punkterne III.2.2) skal afleveres for samtlige deltagere i et konsortium eller sammenslutning af leverandører, hvis leverandørerne anmoder om prækvalifikation i en sådan form.
Leverandøren skal aflevere følgende for at dokumentere sin økonomiske og finansielle kapacitet:
a)Tilbudsgivers revisorpåtegnede balance for de seneste 3 regnskabsår.
b)Tilbudsgivers revisorpåtegnede resultatopgørelse for de seneste 3 regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det kræves at ansøger har en årsomsætning på minimum 100 mio. DKK eksklusive moms hvert af de seneste 3 år. Endvidere kræves det, at ansøger som minimum har haft en positiv egenkapital de seneste 3 år.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysningerne under punkterne III.2.3) skal afleveres for samtlige deltagere i et konsortium eller sammenslutning af leverandører, hvis leverandørerne anmoder om prækvalifikation i en sådan form.
a) Referenceliste omfattende de betydeligste ydelser, som tilbudsgiver har præsteret inden for de seneste 3 år svarende til den udbudte ydelse, herunder ydelser hvor der indgår erfaring med gennemførelse af arbejder i beboede lejligheder, samt erfaring med byggepladsledelse med løbende beboerinformation.
b) CV for ledende medarbejdere, som hos tilbudsgiver er ansvarlige for udførelse af ydelser, som vil være omfattet af den udbudte opgave, herunder for ledende medarbejdere og fra byggepladsen.
c) Nøgletal for kundetilfredshed fra tidligere gennemførte entrepriseopgaver inden for de sidste 3 år, jf. bekendtgørelse nr. 675 af 18.6.2010 om nøgletal for alment byggeri m.v. Efter bekendtgørelsens § 10, stk. 2, kan nøgletal tilvejebringes efter bilag 1 i bekendtgørelse om nøgletal for statsbyggeri m.v. (det vil sige i form af et eller flere relevante faktablade). Ansøgere, der har fået beregnet nøgletal af en evaluator i mindst 3 tidligere gennemførte evalueringer inden for de seneste 3 år, skal desuden aflevere et vægtet gennemsnit for nøgletallene, samt oplysninger om det samlede antal evalueringer (det vil sige en karakterbog), jf. § 10, stk. 3. En ansøger, der ikke er i besiddelse af et nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal aflevere tilsvarende, passende oplysning til brug for udvælgelse i overensstemmelse med bekendtgørelsens § 10, stk. 5. Såfremt ansøgning indgives af en konsortium, skal oplysningerne ovenfor indgives for alle konsortiedeltagere. Såfremt ansøgere baserer sig på andre enheders tekniske formåen, skal ansøger godtgøre at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøgerne skal dokumentere solid erfaring med udførelse af lignende renoveringsopgaver. Med solid erfaring menes mindst 2 lignende opgaver inden for de seneste 3 år med en entreprisesum på 15 mio. ekskl. moms eller mere.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelse af de ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud vil ske ud fra en vurdering af, hvilke ansøgere, der har den bedste tekniske kapacitet, jf. pkt. III.2.3).
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
Sagen betegnes »Rødovre Boligselskab Afd. 5 & Afd. 10 — renovering af tage og facader«.
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
10.7.2014 - 10:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
16.7.2014
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Sagen udbydes i hovedentreprise.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus
2100 København Ø
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
(Der findes intet mæglingsorgan i Danmark)
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde til ordregiverens beslutning.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-periode, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 2, stk. 2.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 72268000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.6.2014