23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 033-074593
Offentliggjort
15.02.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
18.03.2019 Kl. 23:59

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/995baede-1ee9-43fc-b12f-19fb6e4be39d/homepage

Udbyder

Odense Kommune

Vindere

Delaftale 3 - Distrikt SV

(31.05.2019)
Tolstrup ApS
Tolstrup Alle 18
7000 Fredericia

Delaftale 1 - Distrikt NV

(31.05.2019)
Grøn Vækst A/S
Hasselholmvej 2
4200 Slagelse

Snerydning og glatførebekæmpelse ved Odense Kommunes ejendomme


Odense Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Søren Tuemand
Telefon: +45 23991613
E-mail: soetu@odense.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/995baede-1ee9-43fc-b12f-19fb6e4be39d/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/995baede-1ee9-43fc-b12f-19fb6e4be39d/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/995baede-1ee9-43fc-b12f-19fb6e4be39d/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Snerydning og glatførebekæmpelse ved Odense Kommunes ejendomme

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90620000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse på visse stier, kørebaner, fortove og parkeringspladser mv. omkring Odense Kommunes ejendomme.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1 - Distrikt NV

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Odense NV

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse på visse stier, kørebaner, fortove og parke-ringspladser mv. omkring Odense Kommunes ejendomme.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 035 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har i aftaleperioden mulighed for at gøre brug af optionen på de i tilbudslisten anførte ejendomme - ”ejendomme på option”. Snerydning og glatførebekæmpelse varetages fra aftalestart af Odense Kommunes interne serviceafdeling. Ordregiver kan i hele aftaleperioden vælge at udnytte hele eller dele af optionen. Således skal leverandøren acceptere at skulle snerydde og glatførebekæmpe på en eller flere af disse ejendomme, såfremt ordregiver udnytter optionen. Leverandøren vil blive orienteret herom senest 1 måned inden.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 900 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2 - Distrikt NØ

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Odense NØ

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse på visse stier, kørebaner, fortove og parke-ringspladser mv. omkring Odense Kommunes ejendomme.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 516 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har i aftaleperioden mulighed for at gøre brug af optionen på de i tilbudslisten anførte ejendomme - ”ejendomme på option”. Snerydning og glatførebekæmpelse varetages fra aftalestart af Odense Kommunes interne serviceafdeling. Ordregiver kan i hele aftaleperioden vælge at udnytte hele eller dele af optionen. Således skal leverandøren acceptere at skulle snerydde og glatførebekæmpe på en eller flere af disse ejendomme, såfremt ordregiver udnytter optionen. Leverandøren vil blive orienteret herom senest 1 måned inden.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 450 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3 - Distrikt SV

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Odense SV

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse på visse stier, kørebaner, fortove og parke-ringspladser mv. omkring Odense Kommunes ejendomme.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 644 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har i aftaleperioden mulighed for at gøre brug af optionen på de i tilbudslisten anførte ejendomme - ”ejendomme på option”. Snerydning og glatførebekæmpelse varetages fra aftalestart af Odense Kommunes interne serviceafdeling. Ordregiver kan i hele aftaleperioden vælge at udnytte hele eller dele af optionen. Således skal leverandøren acceptere at skulle snerydde og glatførebekæmpe på en eller flere af disse ejendomme, såfremt ordregiver udnytter optionen. Leverandøren vil blive orienteret herom senest 1 måned inden.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 560 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4 - Distrikt SØ

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90620000
90630000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

 

Odense SØ

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse på visse stier, kørebaner, fortove og parke-ringspladser mv. omkring Odense Kommunes ejendomme.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 805 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har i aftaleperioden mulighed for at gøre brug af optionen på de i tilbudslisten anførte ejendomme - ”ejendomme på option”. Snerydning og glatførebekæmpelse varetages fra aftalestart af Odense Kommunes interne serviceafdeling. Ordregiver kan i hele aftaleperioden vælge at udnytte hele eller dele af optionen. Således skal leverandøren acceptere at skulle snerydde og glatførebekæmpe på en eller flere af disse ejendomme, såfremt ordregiver udnytter optionen. Leverandøren vil blive orienteret herom senest 1 måned inden.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Baseret på det historiske forbrug forventes det, at den årlige omsætning vil være 700 000 DKK. Den i felt II.1.5 oplyste værdi er således udtryk for den maksimalt forventede omsætning i hele kontraktperioden. Forbruget kan ikke forventes at være jævnt fordelt over året eller kontraktperioden.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal dokumentere at have gennemført mindst 3 sammenlignelige referencer de seneste 3 år.

- - Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en rammeaftale og således ikke enkeltstående arbejder;

- - Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der må gerne være tale om referencer, der vedrører igangværende aftaler;

- - Minimum 1 af ovenstående 3 referencer skal vedrøre snerydning og minimum 2 af ovenstående referencer skal vedrøre glatførebekæmpelse.

Ovenstående forhold skal fremgå af beskrivelsen af referencen og tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i Ethics. Beskrivelserne af referencerne skal være så fyldestgørende som muligt.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

- Tilbudsgiver skal dokumentere at have gennemført mindst 3 sammenlignelige referencer de seneste 3 år.

- - Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en rammeaftale og således ikke enkeltstående arbejder;

- - Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der må gerne være tale om referencer, der vedrører igangværende aftaler;

- - Minimum 1 af ovenstående 3 referencer skal vedrøre snerydning og minimum 2 af ovenstående referencer skal vedrøre glatførebekæmpelse.

Ovenstående forhold skal fremgå af beskrivelsen af referencen og tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i Ethics. Beskrivelserne af referencerne skal være så fyldestgørende som muligt.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagt udkast til rammeaftale inkl. bilag, som vil udgøre aftalegrundlaget for den endelige rammeaftale mellem ordregiver og de valgte leverandører.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/03/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/03/2019
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Leverandøren skal ved udførelsen af arbejdet overholde Odense Kommunes arbejdsklausul, der er vedlagt som Bilag 2 – Arbejdsklausul.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/02/2019

Send til en kollega

0.078