23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 223-510719
Offentliggjort
20.11.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Frederikssund Kommune

EU-udbud af tøjvask til visiterede borgere i eget hjem, beboere på omsorgscentre, rehabiliteringsafdelingen og kortvarigt ophold


Frederikssund Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Frederikssund Kommune
29189129
Torvet 2
Frederikssund
3600
Danmark
Kontaktperson: Maria Weiglin
Telefon: +45 47351238
E-mail: mweig@frederikssund.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/89760165.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederikssund.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af tøjvask til visiterede borgere i eget hjem, beboere på omsorgscentre, rehabiliteringsafdelingen og kortvarigt ophold

Sagsnr.: 88.12.28-Ø54-1-17
II.1.2) Hoved-CPV-kode
98311000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kommunen udbyder vaskeordning af tøj og linned til visiterede borgere i kommunen, tøj til beboere på kommunens omsorgscentre, borgere på rehabiliteringsafdelingen samt borgere på kortvarigt ophold.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Frederikssund Kommune ønsker en leverandør til levering af tøjvask til kommunens visiterede borgere inkl. linned, beboere med ophold på omsorgscentre samt rehabiliteringsafdelingen herunder borgere på kortvarigt ophold, som i dag er på afdeling C på omsorgscenter de Tre Ege.

Formålet med udbuddet er at yde hjælp til vask af visiterede borgeres tøj og linned i henhold til Serviceloven. Samtidig ønskes en løsning på kommunes omsorgscentre, og borgere med ophold på rehabiliteringsafdelingen, og afdeling C, så det sikres, at beboernes tøj er vasket bakteriologisk rent. Tilbudsgivers opgave er at varetage opgaven vedr. afhentning, vask, pakning og levering af visiterede borgeres tøj og linned for borgere i eget hjem samt afhentning, vask, pakning og levering af borgernes tøj på omsorgscenter, rehabiliteringsafdelingen og afdeling C.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og Service / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 159-364642
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

EU-udbud af tøjvask til visiterede borgere i eget hjem, beboere på omsorgscentre, rehabiliteringsafdelingen og kortvarigt ophold

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Aflysning af udbud nr. 2018/S 159-364642. Den 12.12.2018 udsendte Frederikssund Kommune underretning om, at kommunen havde besluttet at tildele den udbudte rammeaftale til Trasbo A/S, da denne tilbudsgiver havde afgivet tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet. I standstill perioden er der efter anmodning blevet givet aktindsigt i det vindende tilbud, og der er i forlængelse heraf blevet stillet spørgsmålstegn ved, om Trasbo A/S opfylder mindstekravet i relation til referencer for så vidt angår den del af mindstekravet, der går på Referenceliste med mindst 1 reference for leverancer til plejecentre/omsorgscentre/hospitaler eller tilsvarende indenfor de seneste 3 år. Efter at have foretaget nærmere undersøgelser af den af Trasbo A/S påberåbte reference og sammenholdt den med udbudsbetingelserne, må Frederikssund Kommune desværre erkende, at mindstekravet, og herunder formuleringen eller tilsvarende, ikke har den nødvendige objektive karakter og kan give anledning til tvivl om, hvorvidt Trasbo A/S reelt opfylder mindstekravet ved udbuddet med den reference, der er påberåbt. Det skal fremhæves, at der, såfremt det uagtet af mindstekravets formulering lagdes til grund, at Trasbo A/S reelt ikke opfyldte mindstekravet til referencer, ville være tale om en situation, hvor der kun forelå 2 konditionsmæssige tilbud, hvilket ville føre til en konstatering fra kommunens side om, at der ikke har foreligget den ønskede konkurrenceintensitet ved udbuddet. Frederikssund Kommune har i lyset af ovenstående besluttet at tilbagekalde den trufne tildelingsbeslutning og samtidig valgt at aflyse udbuddet. Et genudbud, hvor de fornødne tilpasninger af udbudsbetingelserne vil blive foretaget, vil blive iværksat inden for kort tid. Vi håber, at I også vil have interesse for at deltage i genudbuddet. Med venlig hilsen Maria Weiglin.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/11/2018

Send til en kollega

0.037