Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/245
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(01.02.2019)
Orbicon A/S
Linnes Alle 2
2630 Taastrup
Analyse af indmeldinger fra kommuner og vandråd om udpegning af stærkt modificerede vandløb
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Sanne Bøg Krogkær
E-mail: sabkr@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
EU udbud af analyse af indmeldinger fra kommuner og vandråd om udpegning af stærkt modificerede vandløb
Kommuner og lokale vandråd har indtil den 31.12.2017 indstillet vandområder til Miljøstyrelsen, som de finder, er egnet til udpegning som stærkt modificerede i de gældende vandområdeplaner 2015-2021. Kommuner og vandråds opgave er beskrevet på Miljøstyrelsens hjemmeside:
http://mst.dk/natur-vand/vandmiljoe/vandomraadeplaner/vandomraadeplaner-2015-2021/vandraad-2017/
Der skal herefter foretages en nærmere analyse af hvert enkelt af de vandområder, der er indstillet til udpegning som stærkt modificerede. Med denne udbudte analyseopgave ønskes foretaget en vurdering af påvirkningen af de vandløbsnære arealer ved gennemførelse af en given indsats og dermed anvendelsesmulighederne.
Danmark.
Kommuner og lokale vandråd har indtil den 31.12.2017 indstillet vandområder til Miljøstyrelsen, som de finder, er egnet til udpegning som stærkt modificerede i de gældende vandområdeplaner 2015-2021. Kommuner og vandråds opgave er beskrevet på Miljøstyrelsens hjemmeside:
http://mst.dk/natur-vand/vandmiljoe/vandomraadeplaner/vandomraadeplaner-2015-2021/vandraad-2017/
Der skal herefter foretages en nærmere analyse af hvert enkelt af de vandområder, der er indstillet til udpegning som stærkt modificerede. Med denne udbudte analyseopgave ønskes foretaget en vurdering af påvirkningen af de vandløbsnære arealer ved gennemførelse af en given indsats og dermed anvendelsesmulighederne.
Opgaven indeholder en obligatorisk del som omfatter analyse af ca. 150 fuldt oplyste vandområder. Opgaven indeholder desuden 3 optioner som omfatter analyse af ikke fuldt oplyste vandområder (ca. 250 vandområder). De ikke fuldt oplyste vandområder er inddelt i 3 grupper afhængigt af oplysningsniveau. I optionerne ligger en yderligere opgave med tilvejebringelse af data, for at vandområderne bliver fuldt oplyste til brug for udførelse af analyse for påvirkning af de vandløbsnære arealer. Analyse af de ca. 150 fuldt oplyste vandområder er obligatorisk at byde på, men det er frivilligt for den enkelte tilbudsgiver, hvorvidt denne vil byde på de 3 optioner. Ligeledes vil det stå Miljøstyrelsen frit for, hvorvidt der vil gøres brug af de tilbudte optioner.
Opgaven indeholder 3 optioner som omfatter analyse af ikke fuldt oplyste vandområder (ca. 250 vandområder). De ikke fuldt oplyste vandområder er inddelt i 3 grupper afhængigt af oplysningsniveau. I optionerne ligger en yderligere opgave med tilvejebringelse af data, for at vandområderne bliver fuldt oplyste til brug for udførelse af analyse for påvirkning af de vandløbsnære arealer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Tilbudsgivers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår;
2) Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de seneste tre disponible regnskabsår;
3) Relevant erhvervsansvarsforsikring.
En liste med minimum 2 og maksimalt 5 relevante leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Del IV: Procedure
Miljøstyrelsen
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk