23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 099-225210
Offentliggjort
26.05.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

http://intro.projectweb.dk/

Anmodning om deltagelse

Til
06.07.2018 Kl. 12:00

Addresse
http://intro.projectweb.dk/

Udbyder

Boligforeningen ØsterBo

Vindere

Valgt totalentreprenør

(06.03.2019)
Junge Byg ApS
7200 Grindsted

Østbyen - Parkvej 16-20 - opførelse af almene boliger i Totalentreprise


Boligforeningen ØsterBo

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Boligforeningen ØsterBo
14905618
Treshowsgade 4
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Søren Ahle Hansen
Telefon: +45 21713241
E-mail: sah@osterbo.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.osterbo.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://intro.projectweb.dk/
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Rambøll Danmark A/S
35128417
Lysholt Allé 6
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Karsten Madsen
Telefon: +45 51613857
E-mail: knm@ramboll.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ramboll.com

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://intro.projectweb.dk/
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Almen Boligforening
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Østbyen - Parkvej 16-20 - Opførelse af almene boliger i Totalentreprise

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45211340
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Den nye bebyggelse består af 3 boligtårne, placeret på en base. I basen indrettes en parkeringskælder, indeholdende parkeringspladser, garager og depotrum. På basen er der plads til ophold og leg, blandt buske og træer, i dertil indrettede uderum.

Hvert boligtårn opførelse i op til 5 etager og indeholder 20 boliger, i alt 60 boliger, der er almene lejeboliger.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45211340
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

 

Parkvej 16-20, 7100 Vejle.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Projektets bygge- og anlægsarbejder udbydes i totalentrerise som begrænset udbud med forhandling.

Deltagere i udbuddet begrænses til 3 tilbudsgivere, som udvælges igennem nærværende annoncering om prækvalifikation. Ansøgerer i prækvalifikationen skal udfylde det elektroniske fælles europæriske udbudsdokument (ESPD), og hvis ansøger baserer deres økonomiske og/eller tekniske kapacitet på underentreprenører skal der afleveres en særskilt ESPD for hver underentreprenør.

Udbudsbetingelser for tilbudsgivningen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der vil blive udvalgt maksimalt 3 tilbudsgivere blandt de ansøgere, som opfylder mindstekravene og som ikke er omfattet af udlukkelsesgrunde.

Udvælgelsen sker ud fra en helhedsvurdering af, hvorledes ordregiver får de mest attraktive tilbud.

I helhedsvurderingen indgår følgende forhold i prioriteret orden:

1) En vurdering af ansøgers tekniske kapacitet vurderet ud fra referencerne jf. del. III.1.3).

Ved vurdering af ansøgers tekniske kapacitet, vil bygherre lægge vægt på:

(a) I hvor høj grad referencerne viser erfaring med bygge og anlægsopgaver i Totalentreprise, hvor ansøgeren har haft rolle som Totalentreprenør;

(b) I hvor høj grad referencerne minder om den udbudte opgave i forhold til omfang;

(c) i hvor høj grad referencerne minder om den udbudte opgave i forhold til projektets kompleksitet og fokus på arkitektur.

Kriterierne a-c vægter lige og bedømmelsen foretages samlet.

2) En vurdering af ansøgers økonomiske nøgletal i del. III.1.2) og antal medarbejdere krævet i del. III.1.3).

Det vi blive vurderet om ansøgerens økonomiske og tekniske kapacitet og økonomiske stabilitet er optimal til den udbudte opgave.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i Udbudslovens § § 135-136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde og den i § 137 stk. 2 nævnte udelukkelsesgrund. Ansøgere og eventuelle underentreprenører laver en erklæring vedr. udelukkelsesgrunde ved udfyldelse ESPD del III.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Oplysninger om ansøgers omsætning og egenkapital for de sidste 3 regnskabsår, dog for bydende, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt.

Oplysninger skal udfyldes i ESDP del IV, B hvor egenkapital anføres under "Finansielle nøgletal". Hvis ansøgers regnskab er halvårlig (f.eks. 2016/2017) kan der ved udfyldelse af ESPD'en angives det sidste halvår (f.eks. 2017).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Mindstekravet er en gennemsnitlig omsætning på 80 000 000 DKK set over de seneste 3 år samt en egenkapital som er min. 5% af den årlige omsætning, beregnet som et gennemsnit over de seneste 3 år.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Til dokumentation af den tekniske formåen skal ansøgningen indeholde:

— Ansøgeren skal oplyse antal medarbejdere de seneste 3 år,

— Ansøgeren skal oplyse op til 6 referencer for tilsvarende arbejder udført indenfor de sidste 5 år,

— Hvis der påtænkes anvendt væsentlige underentreprenører ved opgavens løsning ønskes dette oplyst. I så fald dokumenteres disses formåen med referencer på tilsvarende arbejder/opgaver udført indenfor de sidste 5 år. Underentreprenørens referencer skal være indeholdt i den maksimale 6 referencer som afleveres.

Følgende oplysninger bør angives for hver reference:

1) Navn på bygherre og kontaktoplysninger;

2) Udførelsestidspunkt;

3) Entrepriseform;

4) Entreprisesum;

5) Kort projektbeskrivelse, herunder størrelse på opgaven, opgavens omfang og entreprisesummen opdelt i egenproduktion og underentreprise;

6) Ansøgers rolle og ansvar i projktet.

Oplysningerne skal udfyldes i ESPD del IV, C med følgende vejledning:

— beskrivelse af referencen,

— omfang/størrelse på referencen indsættes under "beløb" eller under "beskrivelse",

— start- og sluttidspunkt /evt. forventet) angives,

— kunde angives under "Modtagere".

Grundt den elektroniske ESPD's tekniske opbygning og deraf følgende begrænsede rammer for levering af billeddokumentation, kan ansøger supplere oplysninger vedr. de udvalgte referencer i et selvstændigt bilag som vi blive taget i beragtning. Referencer i ESPD og i bilag skal være de samme og vidt muligt være enslydende i tekstens indhold. Ved eventuelle modstridende oplysninger i hhv. ESPD ig bilag, er oplysninger i ESPD gældende.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Jf. afsnit II.2.9) vil der ved begrænsning af antallet af ansøgere blive lagt vøgt på relevansen og kvaliteten af de oplyste referencer vurderet i forhold til sammenlignelighed med den udbudte opgave.

Derfor opforderes ansøger til entydigt at angive sammenligneligheden under beskrivelsen af referencen eller alternativt under ESPD'ens del V.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten for Totelentreprisen vil i det væsentligste være basreret på principprne i ABT93. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.

Rådgiver som har udført Udbudsmaterialet har indgået aftale med Bygherren om at færdigprojekterer projektet sammen med Totalentreprenøren, med Totalentreprenøren som kontraktholder. Rådgiveraftalen fremgår af udbudsmaterialet.

Sociale klausuler vil være aftalemæssig grundlag for kontrakten.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/07/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 13/07/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ansøgningens form:

Ansøgningen skal afleveres digitalt jf. afsnit I.3 på http://intro.projectweb.dk/ og skal bestå af:

— Evt. et kort følgebrev med angivelse af navn på hovedansøger ogeventuelle underentreprenører,

— ESPD i form af XML.fil fra ansøger og særskilte filer fra eventuelle underentreprenører, pdf-fil af den elektroniske ESPD må gerne vedlægges,

— Evt. bilag med gengivelse af de referencer der er anført i ESPD'en plus billedmateriale.

Brug af den elektoniske ESPD:

Ordregiver har oprettet en ESPD XML-fil som ansøger skal downloade og gemme på ansøgers egen computer.

Ansøger skal derefter åbne XML-filen gennem hjemmesiden http://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter

Fra denne hjemmeside kan ESPD'en udfydes og til sidst gemmes som XML-fil på egen computer.

Denne XML-fil og gerne en udgave i pdf skal afleveres på http://intro.projectweb.dk/

Der henvises i øvrigt til http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/udbud/vejledninger hvor der ligger en vejledning i udfyldelse af den elektroniske ESPD.

Spørgsmål til prøkvalifikationen:

Spørgsmål til prækvalifikationen kan stilles og vil blive besvaret på http://intro.projectweb.dk/

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsen Vej 35
Valdby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/05/2018

Send til en kollega

0.062