23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 055-122785
Offentliggjort
20.03.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.komudbud.dk

Indlevering af tilbud

Til
24.04.2018 Kl. 12:00

Udbyder

Vejle Kommune

Opdateringer

Annullering
(26.06.2018)

Dette er et udbud i KomUdbud-regi. følgende kommuner deltager i udbuddet: Fredericia Kommune, Odense
Kommune, Kolding Kommune og Vejle Kommune.
KomUdbud består af følgende kommuner:
Indbyggertal er alle fra 2017.
Esbjerg Kommune
Cvr 29 18 98 03
Indbyggertal 115.905
Tlf: 76 16 16 16
E-mail: raadhuset@esbjergkommune.dk
Torvegade 74, 6700 Esbjerg
www.esbjergkommune.dk
Fredericia Kommune
Cvr 69 11 64 18
Indbyggertal 50.868
Tlf: 7210 7000
E-mail: kommunen@fredericia.dk
Gothersgade 20, 7000 Fredericia
www.fredericia.dk
Herning Kommune
Cvr 29 18 99 19.
Indbyggertal 88.386
Tlf: 96 28 28 28
E-mail: kommunen@herning.dk
Torvet 5, 7400 Herning
www.herning.dk
Holstebro Kommune
CVR nr.: 29189927
Tlf: 9611 7500
E-mail: kommunen@holstebro.dk
Indbyggertal 58.125
Kirkestræde 11, 7500 Holstebro
www.holstebro.dk
Ikast-Brande
Cvr 29 18 96 17
Indbyggertal 40.981
Tlf: 9960 4000
E-mail: post@ikast-brande.dk
Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast
www.ikast-brande.dk
Kolding Kommune
Cvr 29 18 98 97
Indbyggertal 92.282
Tlf: 79 79 79 79
E-mail: kommunen@kolding.dk
Akseltorv 1, 6000 Kolding
www.kolding.dk
Lemvig Kommune
Cvr 29 18 99 35
Indbyggertal 20.291
Tlf: 96 63 12 00
E-mail: lemvig@lemvig.dk
Rådhusgade 2, 7620 Lemvig
www.lemvig.dk
Middelfart Kommune
CVR 29189684
Indbyggertal 38.093
Tlf: 8888 5500
E-mail: middelfart@middelfart.dk
Nytorv 9, DK-5500 Middelfart
www.middelfart.dk
Odense Kommune
Cvr 35209115
Indbyggertal 200.563
Tlf: 66 13 13 72
E-mail: odense@odense.dk
Flakhaven 2, 5000 Odense C
www.odense.dk
Randers Kommune
Cvr 29 18 96 68
Indbyggertal 98.118
Tlf: 89 15 15 15
E-mail: randers.kommune@randers.dk
Laksetorvet, 8900 Randers C
www.randers.dk
Silkeborg Kommune
Cvr 29 18 96 41
Indbyggertal 91.237
Tlf: 89 70 10 00
E-mail: kommunen@silkeborg.dk
Søvej 1, 8600 Silkeborg
www.silkeborgkommune.dk
Svendborg Kommune
Cvr 29 18 97 30
Indbyggertal 58.510.
Tlf: 62 23 30 00
E-mail: svendborg@svendborg.dk
Ramsherred 5, 5700 Svendborg.
www.svendborg.dk
Sønderborg Kommune
Cvr 29 18 97 73
Indbyggertal 74.801
Tlf: 88 72 64 00
E-mail: post@sonderborg.dk
Rådhustorvet 10, 6400 Sønderborg
www.sonderborgkommune.dk
Vejle Kommune
Cvr 29 18 99 00
Indbyggertal 113.243
Tlf: 76 81 00 00
E-mail: Post@vejle.dk
Skolegade 1, 7100 Vejle
www.vejle.dk
Aarhus Kommune
Cvr 55133018
Indbyggertal 335.684
Tlf: 89 40 20 00
E-mail: post@aarhus.dk
Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus
www.aarhus.dk
Udbudsmaterialet kan hentes på KomUdbuds hjemmeside: www.komudbud.dk

Levering af grov arbejdsbeklædning og fodtøj (køb)


Vejle Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejle Kommune
Skolegade 1
Att: Mette Brandt
7100 Vejle
Danmark
Telefon: +49 76811734
Mailadresse: mebsr@vejle.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejle.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.komudbud.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering af grov arbejdsbeklædning og fodtøj (køb)
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 1 725 000,00 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet er et udbud i KomUdbud-regi. Følgende kommuner deltager: Fredericia Kommune, Odense Kommune, Kolding Kommune og Vejle Kommune.
Udbuddet består af følgende områder:
- Grov arbejdsbeklædning til det tekniske område (f.eks. overtøj (både vinter og sommer), benklæder, shorts, overalls, regntøj, T-shirts, poloshirts, sweatshirts, arbejdsskjorter, termotøj, sikkerhedsbeklædning inden for alle typer),
- Grov sikkerhedsfodtøj.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

18000000, 18100000, 18110000, 18130000, 18220000, 18221000, 18800000, 18811000, 18812000, 18830000, 18831000, 35113400

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelserne er 30 dage netto efter afsendelse af korrekt faktura.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved udfyldelse af vedlagt ESPD:
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiveren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende udelukkelsesgrund, jf.
Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2:
- At tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved udfyldelse af vedlagt ESPD:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens §.
142:
- Mindstekrav til virksomhedens samlede nettoomsætning: Minimum 3 000 000 DKK pr. år i de sidste 3 afsluttede regnskabsår. Afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, kræves der stadig minimum 3 000 000 DKK pr. afsluttede regnskabsår siden virksomhedens oprettelse,
- Mindstekrav til overskudsgrad:
Overskudsgraden skal være positiv hvert år i de sidste 3 afsluttede regnskabsår. Afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, kræves der stadig en positiv overskudsgrad pr. afsluttede regnskabsår siden virksomhedens oprettelse,
- Erhvervs- og produktansvarsforsikring. Forsikringen skal opfylde kravene i afsnit 17 i rammeaftalen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav til virksomhedens samlede nettoomsætning:
- Minimum 3 000 000 DKK pr. år i de sidste 3 afsluttede regnskabsår afhængig af hvornår virksomheden blev etableret.
Mindstekrav til overskudsgrad:
- Overskudsgraden skal være positiv hvert år i de sidste 3 afsluttede regnskabsår afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, kræves der stadig en positiv overskudsgrad pr. afsluttede regnskabsår siden virksomhedens oprettelse.
Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 000 000 DKK pr. år.
III.2.3) Teknisk kapacitet
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Samlet estimeret omsætning. Vægtning 60

2. Kvalitetsevaluering af vareprøver. Vægtning 40

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.4.2018 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 12 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Dette er et udbud i KomUdbud-regi følgende kommuner deltager i udbuddet: Fredericia Kommune, Odense Kommune, Kolding Kommune og Vejle Kommune.
KomUdbud består af følgende kommuner:
Indbyggertal er alle fra 2017.
Esbjerg Kommune:
Cvr 29 18 98 03.
Indbyggertal 115.905.
Tlf: 76 16 16 16.

E-mail: raadhuset@esbjergkommune.dk

Torvegade 74, 6700 Esbjerg.

www.esbjergkommune.dk

Fredericia Kommune:
Cvr 69 11 64 18.
Indbyggertal 50.868.
Tlf: 7210 7000.

E-mail: kommunen@fredericia.dk

Gothersgade 20, 7000 Fredericia.

www.fredericia.dk

Herning Kommune:
Cvr 29 18 99 19.
Indbyggertal 88.386.
Tlf: 96 28 28 28.

E-mail: kommunen@herning.dk

Torvet 5, 7400 Herning.

www.herning.dk

Holstebro Kommune:
CVR nr.: 29189927.
Tlf: 9611 7500.

E-mail: kommunen@holstebro.dk

Indbyggertal 58.125.
Kirkestræde 11, 7500 Holstebro.

www.holstebro.dk

Ikast-Brande:
Cvr 29 18 96 17.
Indbyggertal 40.981.
Tlf: 9960 4000.

E-mail: post@ikast-brande.dk

Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast.

www.ikast-brande.dk

Kolding Kommune:
Cvr 29 18 98 97.
Indbyggertal 92.282.
Tlf: 79 79 79 79.

E-mail: kommunen@kolding.dk

Akseltorv 1, 6000 Kolding.

www.kolding.dk

Lemvig Kommune:
Cvr 29 18 99 35.
Indbyggertal 20.291.
Tlf: 96 63 12 00.

E-mail: lemvig@lemvig.dk

Rådhusgade 2, 7620 Lemvig.

www.lemvig.dk

Middelfart Kommune:
CVR 29189684.
Indbyggertal 38.093.
Tlf: 8888 5500.

E-mail: middelfart@middelfart.dk

Nytorv 9, DK-5500 Middelfart.

www.middelfart.dk

Odense Kommune:
Cvr 35209115.
Indbyggertal 200.563.
Tlf: 66 13 13 72.

E-mail: odense@odense.dk

Flakhaven 2, 5000 Odense C.

www.odense.dk

Randers Kommune:
Cvr 29 18 96 68.
Indbyggertal 98.118.
Tlf: 89 15 15 15.

E-mail: randers.kommune@randers.dk

Laksetorvet, 8900 Randers C.

www.randers.dk

Silkeborg Kommune:
Cvr 29 18 96 41.
Indbyggertal 91.237.
Tlf: 89 70 10 00.

E-mail: kommunen@silkeborg.dk

Søvej 1, 8600 Silkeborg.

www.silkeborgkommune.dk

Svendborg Kommune:
Cvr 29 18 97 30.
Indbyggertal 58.510.
Tlf: 62 23 30 00.

E-mail: svendborg@svendborg.dk

Ramsherred 5, 5700 Svendborg.

www.svendborg.dk

Sønderborg Kommune:
Cvr 29 18 97 73.
Indbyggertal 74.801.
Tlf: 88 72 64 00.

E-mail: post@sonderborg.dk

Rådhustorvet 10, 6400 Sønderborg.

www.sonderborgkommune.dk

Vejle Kommune:
Cvr 29 18 99 00.
Indbyggertal 113.243.
Tlf: 76 81 00 00.

E-mail: Post@vejle.dk

Skolegade 1, 7100 Vejle.

www.vejle.dk

Aarhus Kommune:
Cvr 55133018.
Indbyggertal 335.684.
Tlf: 89 40 20 00.

E-mail: post@aarhus.dk

Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus.

www.aarhus.dk

Udbudsmaterialet kan hentes på KomUdbuds hjemmeside: www.komudbud.dk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.3.2018

Send til en kollega

0.046