Fakta om udbudet
Offentliggjort
27.03.2013
Udbudstype
Offentligt udbud
Indlevering af tilbud
Til
22.04.2013 Kl. 12:00
Addresse
ld@odense.dk
Udbyder
Odense kommune
Pilotprojekt for energirenoveringer i Odense Kommune - Teknisk rådgivning og bistand
Odense kommune
Odense Kommune udbyder hermed totalrådgiverydelsen i forbindelse med Pilotprojekt for energirenoveringer i Odense Kommune - Teknisk rådgivning og bistandProjektet: Opgaven omfatter teknisk rådgivning og bistand i forbindelse med energirenovering af 9 foreløbigt udvalgte bygninger. Energirenoveringen omfatter energibesparende foranstaltninger og etablering af solcelleanlæg. Disse arbejder udføres på baggrund af allerede udførte energigennemgange/screeninger, som rådgiveren skal verificere i forhold til totaløkonomi - så vi opnår og får dokumentation for optimale energirigtige løsninger for de enkelte bygninger. Der skal samtidig redegøres for de bygningsmæssige følgevirkninger af energirenoveringerne. Energirenoveringerne skal gennemføres som miljørigtigt byggeri. Der henvises til ”Odense Kommune, Miljørigtigt byggeri – Krav og anbefalinger.” Bemærk, at BR08 skal erstattes af min. BR10.
Ydelsen: Ydelsen der udbydes omfatter totalrådgivning opdelt i følgende faser:
- Projektforslag og forprojekt (myndighedsprojekt)
- Hovedprojekt
- Udførelse
Desuden henvises til Rådgiverkontrakten vedrørende ydelsens omfang.
Økonomi: Samlede håndværkerudgifter til energirenovering er kr. 16.000.000 ekskl. moms.
Bedømmelse af tilbud: I forbindelse med udvælgelsen af det økonomisk mest fordelagtige tilbud for Odense Kommune, vil følgende parametre blive bedømt og vægtet:
1. Den samlede pris på totalrådgiverydelsen (skal udfyldes i rådgiverkontrakten) 30 %
2. Tilbudsgivers kvalitetsbeskrivelse for renoveringstiltag indenfor; 1) tekniske installationer; 2) klimaskærm og 3) vedvarende energi 20 %
3. Tilbudsgivers erfaring fra tidligere lignende energi-projekter samt tilbudsgivers procesbeskrivelse af den metodemæssige gennemførelse af projektet 30 %
4. Tilbudsgivers organisering i forbindelse med løsning af opgaven, og CV’er på nøglepersoner 20 %.
Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt til de bydende firmaer. Der vil blive oplyst navn på den vindende rådgiver. Der vil ikke blive offentliggjort individuelle bedømmelsesresultater.
Tidsplan: Tidsplan for udbud og projektets gennemførelse:
1. Indhentning af tilbud på totalrådgiverydelse, sidste frist for aflevering af tilbud mandag den 22. april 2013, kl. 12.00
2. Udvælgelse af økonomisk mest fordelagtige tilbud for Odense Kommune, uge 17 - 2013
3. Resultat af bedømmelse vil blive fremsendt uge 18 - 2013
4. Forventet indgåelse af aftale om totalrådgivning uge 18 - 2013
5. Udbud af håndværkerydelser primo uge 27 og godkendelse af licitation uge 32 - 2013
6. Start på udførelse primo uge 34 - 2013
7. Aflevering af energirenoveringer senest primo uge 52 - 2013. Etapevis aflevering mulig.
Tilbud: Tilbud skal sendes med e-mail til Odense Kommune – Byggeri, Lone Dinesen, mail-adresse:ld@odense.dk Tilbudsfrist mandag den 22. april 2013, kl. 12.00. Tilbud udfærdiges ved at udfylde og underskrive Rådgiverkontrakten med bilag, Odense Kommunes Tro- og Love-erklæring. Desuden skal tilbuddet vedlægges oplysninger om relevante referencer, CV-er, kvalitetsbeskrivelse og procesbeskrivelse for løsning af opgaven.
Præcisering af tilbudsmateriale:
- Tilbudsgivers erfaring fra lignende energi-projekter: Max. 5 år tilbage – og kun referencer til gennemførte projekter for energirenovering. Det samlede præsentations- og reference-materiale må max. fylde 5 stk. A4-sider.
- CV-er på relevante nøglepersoner i forhold til nærværende annonce. CV-er skal dokumentere de udvalgte nøglepersoners medvirken i byggeprojekter, som er relevante i forhold til nærværende opgave. Max. 2 stk. A4-sider pr. nøgleperson, max. 3 personer pr. tilbud.
- Tilbudsgiver skal i kvalitetsbeskrivelsen kort redegøre for dennes metodetilgang for opnåelse af bedste kvalitet ved planlægning, gennemførelse og aflevering af renoveringstiltagene, herunder krav til sikring af bedste tekniske kvalitet, ydelse og energibesparelser; dokumentation; levetider; æstetik samt drift og vedligehold. Max. 2 stk. A4-sider.
- Tilbudsgiver skal i procesbeskrivelsen kort redegøre for dennes metodetilgang til projektets planlægning; organisering og kommunikation; implementering og aflevering. Max 2 stk. A4-sider.
- Alt tilbudsmateriale skal pakkes og fremsendes som 1 stk. sammenhængende pdf-fil.
Spørgsmål: Evt. spørgsmål til udbudsmaterialet skal mailes til ld@odense.dk. Sidste frist for spørgsmål er mandag d. 15. april, kl. 12.00, hvorefter der onsdag d.17. april vil blive udarbejdet skriftlige svar på indkomne spørgsmål. Relevante spørgsmål med tilhørende svar vil være tilgængelig på www.udbud.dk ved nærværende annonce. Det er den bydendes pligt, selv at gøre sig bekendt med spørgsmål og svar.