23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 234-486297
Offentliggjort
06.12.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Fjern monitorering af svovlemissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en fast platform

(13.03.2018)
Chalmers Tekniska Högskola AB
41296 Göteborg

Fjern monitorering af svovlemissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en fast platform


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Eyðun Trúgvason
Telefon: +45 22348653
E-mail: eytrn@mst.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.mst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fjern monitorering af svovlemissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en fast platform.

Sagsnr.: MST-5202-00347
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90731400
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Målet med projektet er at overvåge svovlemissioner fra skibe i dansk farvand. Den danske Miljøstyrelse ønsker at indsamle information om skibes overholdelse af EU-direktiv 2016/802.

Budgettet for opgavens udførelse i 2018 er 700 000 DKK. Tilbud med en projektløsning i 2018, som koster over 700 000 DKK vil blive afvist som ukonditionsmæssige. Vær derfor opmærksom på, at prisen i 2018 ikke overstiger 700 000 DKK.

Det er skønnet, at det samlede budget for 2018, 2019 og 2020 er 2 300 000 DKK. Men budgettet for 2018 på 700 000 DKK kan ikke ændres og må ikke overskrides.

Det forventes, at projektet går i gang hurtigst muligt efter konkraktindgåelse. Derfor forventes kontraktlængden at være på 10-11 måneder i 2018.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 300 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90730000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Storebæltsbroen.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Målet med projektet er at overvåge svovlemissioner fra skibe i dansk farvand. Den danske Miljøstyrelse ønsker at indsamle information om skibes overholdelse af EU-direktiv 2016/802.

Budgettet for opgavens udførelse i 2018 er 700 000 DKK. Tilbud med en projektløsning i 2018, som koster over 700 000 DKK vil blive afvist som ukonditionsmæssige. Vær derfor opmærksom på, at prisen i 2018 ikke overstiger 700 000 DKK.

Det er skønnet, at det samlede budget for 2018, 2019 og 2020 er 2 300 000 DKK. Men budgettet for 2018 på 700 000 DKK kan ikke ændres og må ikke overskrides.

Det forventes, at projektet går i gang hurtigst muligt efter konkraktindgåelse. Derfor forventes kontraktlængden at være på 10-11 måneder i 2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 10
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Se optioner.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner for forlængelse af kontrakten for 2019 og 2020. Kontrakten vil fortsætte på uændrede krav.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/01/2018
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Engelsk, Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 08/01/2018
Tidspunkt: 13:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ingen adgang for tilbudsgivere til at overvære åbningen af tilbudene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Vær opmærksom på budgettet i 2018. En tilbudspris over 700 000 DKK for projektets udførelse i 2018 vil blive afvist.

Tilbudsgivere som ikke overholder udbudsloven § 135 og § 136 vil blive ekskluderet. Det samme gælder udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1 og 2:

»1) ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,

2) ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende«.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævn for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2017

Send til en kollega

0.031