23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 048-088220
Offentliggjort
09.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.regionsyddanmark.dk/wm498346

Indlevering af tilbud

Til
18.04.2017 Kl. 12:00

Addresse
Region Syddanmark, receptionen
Damhaven 12
7100 Vejle

Mærke
”TILBUD- INDLEDENDE FORURENINGS-UNDERSØGELSER – må ikke åbnes”

Udbyder

Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer

Vindere

Valgte firmaer

(30.06.2017)
NIRAS A/S
Ove Gjeddes Vej 37
5220 Odense SØ

(30.06.2017)
DGE Miljø og ingeniørfirma A/S
Jelshøjvænget 11
8270 Højbjerg

(30.06.2017)
Dansk Miljørådgivning A/S
Kokbjerg 14
6000 Kolding

(30.06.2017)
COWI A/S
Vestre Stationsvej 7
5000 Odense C

(30.06.2017)
SWECO Danmark A/S
Kokbjerg 5
6000 Kolding

Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand til udførelse af indledende forureningsundersøgelser i henhold til Jordforureningsloven på muligt forurenede lokaliteter i Region Syddanmark


Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark, Miljø og Råstoffer
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Nicholas Kyhl
Telefon: +45 29201943
E-mail: nmk@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

Internetadresse for køberprofilen: www.regionsyddanmark.dk/wm498346

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.regionsyddanmark.dk/wm498346
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om teknisk rådgivning og bistand til udførelse af indledende forureningsundersøgelser i henhold til Jordforureningsloven på muligt forurenede lokaliteter i Region Syddanmark.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90732000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Rammeaftalen omfatter et antal indledende undersøgelser udført i mindre puljer med ca. 10 lokaliteter ad gangen. Regionen har i 2016 i alt udført cirka 184 indledende forureningsundersøgelser. Regionen forventer, at omfanget vil være af samme størrelsesorden i de kommende år, men kan dog ikke garantere udførelsen af et bestemt antal undersøgelser.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Region Syddanmark skal i henhold til Jordforureningsloven (se Lov bekendtgørelse nr. 1190 af 27.9.2016) finde frem til, hvilke ejendomme der er forurenede i et sådant omfang, at de skal kortlægges efter reglerne i loven. I den forbindelse skal der gennemføres et antal indledende jordforureningsundersøgelser i Region Syddanmark.

De 5 udbudte rammeaftaler er 3-årige med mulighed for option på op til 1 års forlængelse.

Regionen ønsker teknisk og faglig bistand til at gennemføre disse indledende undersøgelser på muligt forurenede lokaliteter.

Undersøgelserne udføres puljevist og kan bestå af forskellige typer lokaliteter, som f.eks. autoværksteder, vognmands-virksomheder, smede- og maskinværksteder og garverier. Lokaliteterne kortlægges løbende på vidensniveau 1, og derfor er ikke alle lokaliteter kendt på nuværende tidspunkt.

Nogle af lokaliteterne skal undersøges, fordi aktiviteterne kan udgøre en risiko overfor ejendommens anvendelse som bolig. Hovedparten af disse undersøgelser skal på baggrund af grundejers anmodning undersøges indenfor et år.

Andre lokaliteter skal undersøges, fordi de ligger i et område med særlige drikkevands-interesser eller indenfor et indvindingsopland til et vandværk.

Undersøgelserne vil overordnet omfatte udarbejdelse af undersøgelsesoplæg, besigtigelse på lokaliteten, feltarbejde i form af boringer, geologisk beskrivelse, jord- og vandprøvetagning, poreluftmålinger og indeklimamålinger. Afslutningsvist skal der udarbejdes en rapport, der bl.a. indeholder en risikovurdering i forhold til indeklima, arealanvendelse og grundvand.

Laboratoriearbejdet indgår ikke i udbuddet.

Størrelsen af puljerne kan variere, men regionen forventer, at udgangspunktet for puljerne er 10 lokaliteter. Regionen kender på nuværende tidspunkt ikke placeringen af de enkelte lokaliteter, der skal undersøges, men vil så vidt muligt bestræbe sig på at danne geografisk afgrænsede puljer. Selve undersøgelserne vil også være af større eller mindre omfang på de enkelte lokaliteter afhængig af konkrete aktiviteter og forureningskilder m.m.

Opgaven er beskrevet nærmere i udbudsmaterialet.

Fordelingen af puljerne vil ikke ske ligeligt, men ud fra en prioriteret rækkefølge med tilhørende fordelingsnøgle, som er beskrevet i rammeaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Kontrakten kan forlænges 1 gang og maks. 1 år på eksisterende vilkår.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Finansielle nøgletal (egenkapital)

Erhvervsansvarsforsikring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital

Tilbudsgiver skal være i besiddelse af sædvanlig erhvervsansvarsforsikring.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 5
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/04/2017
Tidspunkt: 12:00
Sted:

 

Damhaven 12, 7100 Vejle.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

De bydende kan ikke være til stede ved åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Eventuel klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. Klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal ordregiver modtage kopi af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/03/2017

Send til en kollega

0.065