23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 029-052666
Offentliggjort
10.02.2017
Udbudstype
Koncessionstildelingsprocedure

Bestilling af materiale

http://www.bll.dk/benzin

Udbyder

Billund Lufthavn

Vindere

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn

(09.06.2017)
OK a.m.b.a.
Åhave Parkvej 11
Viby J

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn


Billund Lufthavn

Koncessionsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/23/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Billund Lufthavn
23343118
Passagerterminalen 10, postboks 10
Billund
7190
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.bll.dk/

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.bll.dk/benzin
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Ansøgninger eller, i givet fald, bud skal sendes til følgende adresse:
Tolstrup & Hvilsted
Myntevej 5
Randers
8920
Danmark
Kontaktperson: Per Tolstrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.tolstruphvilsted.dk/

I.6) Hovedaktivitet
Lufthavnsrelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud med forhandling af en koncessionskontrakt vedrørende drift og vedligeholdelse af ét brændstofanlæg, placeret ved indkørslen til Billund Lufthavn.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
65200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Billund Lufthavn ønsker med nærværende udbud med forhandling at tildele en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler fra et ubemandet tankanlæg.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45223720
50514100
55900000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Billund lufthavns område.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

BLL ønsker med nærværende udbud at indgå en koncessionskontrakt med en leverandør som, udover at forestå den daglige drift af et ubemandet brændstofanlæg, kan være med til at udvikle brændstofanlægget i takt med den store udvikling, som området gennemgår.

Estimeret omsætningspotentiale i liter pr. år er på nuværende tidspunkt ca. 4-5 000 000. Omsætningen skønnes stigende over de kommende år

Udbuddet omfatter en Koncessionskontrakt for en 5-årig periode med start den 1.5.2017. Der er en option på forlængelse på 5 år.

Den valgte leverandør får en rettighed i form af brugsretten til det nuværende brændstofanlæg til at sælge brændstoffer i form af blyfri benzin og autodiesel til personbiler.

Det bemærkes, at BLL lægger stor vægt på at lufthavnens kunder generelt oplever et højt serviceniveau og et æstetisk design der i størst mulig grad skaber en arkitektonisk sammenhæng med lufthavnen i øvrigt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Koncessionen tildeles på grundlag af de kriterier, der er anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Koncessionens varighed
Varighed i måneder: 60
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Se udbudsmaterialet på http://www.bll.dk/benzin

Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet.

Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende udbudsmaterialet bedes stillet skriftligt og skal sendes pr. e-mail til kontakt@tohv.dk.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af vilkår, angivelse af oplysninger og den krævede dokumentation:

— Oplysninger om tilbudsgivers identitet samt generelle oplysninger om tilbudsgiver.

— Oplysninger om tilbudsgivers repræsentanter.

— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, samt § 136.

— Oplysninger om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en af følgende frivillig udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137: nr. 2: ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier, angivelse af oplysninger og den krævede dokumentation:

Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år med

beskrivelse og dato for leverancen. Udfører tilbudsgiver fortsat leverancen, så kan datoangivelsen i ESPD'et

være tidspunktet for afgivelse af indledende tilbud.

Tilbudsgiver skal være opmærksom på at angive en dato, som ligger inden for de sidste 3 år. Der er ikke pligt

til at udfylde feltet »Beløb« eller »Modtagere« i ESPD'et.

En sammenlignelig reference skal indeholde drift og vedligeholdelse af et brændstofanlæg med kommercielt salg af benzin og diesel.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har 2 sammenlignelige referencer.

III.1.5) Oplysninger om reserverede koncessioner
III.2) Betingelser vedrørende koncessionen
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Betingelser for udførelse af koncessionen:
III.2.3) Oplysninger om personale med ansvar for udførelse af koncessionen

Del IV: Procedure

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Tidsfrist for indgivelse af ansøgninger eller modtagelse af tilbud
Dato: 16/03/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Alle interesserede virksomheder opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende det indledende tilbud bedes stillet skriftligt og skal rettes til den i afsnit A.2 angivne kontaktperson fra Tolstrup & Hvilsted pr. e-mail, med emnet: »Spørgsmål — EU udbud vedrørende drift af brændstofanlæg« senest den 7.3.2017, kl. 12:00. Supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar, vil løbende, i anonymiseret form, være at finde på BLL's hjemmeside på adressen http://www.bll.dk/benzin

Tilbudsgivere skal på BLL's opfordring og før underretning om tildeling af kontrakten fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger som er afgivet i udbudsbilag 1 — Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) i forbindelse med afgivelses af indledende tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven) fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) en virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden

20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet

udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller denne lovs § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en

begrundelse for beslutningen.

(2) Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller

forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud

inden:

(2.1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske

Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor

bekendtgørelsen er blevet offentliggjort

(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere

om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem

er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor

ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.

4.

(2.4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,

stk. 2, 2. pkt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/02/2017

Send til en kollega

0.047