23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.01.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Udbud af drift af grønne områder, belægninger, udstyr og vintertjeneste på Regionshospital Gødstrup


Region Midtjylland

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter Generelle offentlige tjenesteydelser
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel Udbud af drift af grønne områder, belægninger, udstyr og vintertjeneste på Regionshospital Gødstrup
Beskrivelse Den udbudte kontrakt omhandler pleje af grønne arealer og vintertjeneste på Regionshospital Gødstrup. Udbudsmaterialet indeholder en nærmere beskrivelse af opgaven og udbudsforløbet, og det øvrige materiale indeholder en beskrivelse af opgavens omfang. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 0c040c94-20ae-480a-b07c-c526e965323f
Intern identifikator 1
Type af procedure Åben
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud, jf. udbudslovens §§ 56-57
2.1.1  Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ):  77300000   Tjenesteydelser inden for havebrug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Yderligere klassificering   ( cpv ):  90620000   Snerydning
2.1.2  Udførelsessted
Postadresse Regionshospitalet Gødstrup    
By Herning
Postnummer 7400
Landespecifik underafdeling (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udbuddet gennemføres på Byggeweb TN005388 Udbuddet har titlen: Drift af grønne områder, belægninger, udstyr og vintertjeneste - RHG Ansøgeren skal udfylde ESPD'et på Byggeweb. Udover den dokumentation, der er omtalt i punkt III.1.1), III.1.2 og III.1.3) skal den tilbudsgiver, som Region Midtjylland efter evaluering af tilbuddene har til hensigt at tildele kontrakten til fremlægge følgende øvrig dokumentation: - Dokumentation for konsortiedannelse - såfremt det er relevant - Underskrevet tro- og loveerklæring vedr. russisk ejerdeltagelse - Underskrevet tro og loveerklæring vedrørende Udbudslovens §134a. Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2: 1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 135, stk. 3. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital. En tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som udbyder vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som udbyder forlanger. Region Midtjylland udelukker en tilbudsgiver, såfremt denne ikke er i stand til at fremsende dokumentation. Der ydes ikke godtgørelse for aflvering af tilbud.
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10,000,000   DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § 134 a, § 135 stk. 1 og 3 samt § 136 obligatoriske udelukkelsesgrunde og den i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 frivillige udelukkelsesgrund. Tilbudsgiver skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. ESPD'et indeholder tilbudsgivers erklæring i henhold til de af Region Midtjylland opstillede betingelser for deltagelse i udbuddet, Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller teknisk og faglig formåen (f.eks. en underentreprenør), skal hver enkelt af disse også vedlægge et individuelt ESPD. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske eller finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen skal ansøgeren derudover godtgøre, at ansøgeren råder over de pågældende ressourcer under et eventuelt kontraktforløb, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. Derfor skal tilbudsgiveren sammen med ESPD'et aflevere en støtteerklæring. Det vil ikke være muligt at udskifte de pågældende enheder uden den ordregivende myndigheds forudgående skriftlige tilladelse. Den tilbudsgiver, som Region Midtjylland efter evaluering af de indkomne tilbud har til hensigt at tildele kontrakten til, skal fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens § 148, jf. dog udbudslovens § 151, stk. 3 og 5. Som dokumentation for opfyldelse af de valgte udelukkelsesgrunde i ESPD'et, vil følgende blive krævet af den vidende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation. Serviceattesten må ikke være ældre end 12 måneder. Som dokumentation for opfyldelse af udelukkelsesgrunden i §134 a skal den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse fremsende udfyldt tro og love-erklæring om ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler. Som dokumentation for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, som indsat ved forordning (EU) nr. 2022/576, artikel 1, nr. 23 (om ændring af forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine) skal den vidende tilbudsgiver fremsende udfyldt tro og love-erklæring inden konstraktindgåelse.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6  Grunde til udelukkelse
Deltagelse i en kriminel organisation Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1
Korruption Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2
Svig Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6
Betaling af skatter og afgifter Udbudslovens § 135, stk. 3
Betaling af socialsikringsbidrag Ubudslovens § 135, stk. 3
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Udbudslovens § 136, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Udbudslovens § 136, nr. 2.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Udbudslovens § 136, nr. 3.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Udbudslovens § 136, nr. 4
Aktiver, der administreres af en kurator Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Erhvervsvirksomheden er indstillet Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Insolvens Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Konkurs Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
5.  Delkontrakt
5.1  Teknisk ID for partiet LOT-0001
Titel Kontrakt om om drift af grønne områder, belægninger, udstyr og vintertjeneste på Regionshospital Gødstrup
Beskrivelse Den udbudte kontrakt omhandler pleje af grønne arealer og vintertjeneste på Regionshospital Gødstrup. Udbudsmaterialet indeholder en nærmere beskrivelse af opgaven og udbudsforløbet, og det øvrige materiale indeholder en beskrivelse af opgavens omfang. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Intern identifikator Kontrakt
5.1.1  Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ):  77300000   Tjenesteydelser inden for havebrug
Yderligere klassificering   ( cpv ):  77310000   Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
Yderligere klassificering   ( cpv ):  90620000   Snerydning
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne Region Midtjylland har mulighed for at forlænge kontrakten med ét år ad gangen op til tre gange. Det vil sige den maksimale forlængelse af kontrakten kan udgøre tre år.
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse Regionshospitalet Gødstrup    
By Herning
Postnummer 7400
Landespecifik underafdeling (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger
5.1.3  Anslået varighed
Startdato 2024-05-01+02:00
Varigheds slutdato 2026-09-30+02:00
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her I henhold til kontrakten.
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10,000,000   DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger Ansøger skal udfylde det elektroniske ESPD på Byggeweb. Se nærmere om dette i punkt III.1.1 og VI.3. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal der ligeledes afleveres en støtteerklæring. Paradigme for støtteerklæring findes i udbudsmaterialet. Støtteerklæringen vil blive vedlagt kontrakten som et bilag. Region Midtjylland har fundet det mest hensigtsmæssigt ikke at foretage en opdeling af den udbudte kontrakt, dag Region Midtjylland vurderer, at opdeling vil medføre en risiko for uforholdsmæssige administrative byrder og større brug af ressourcer, såvel i forhold til udbudsprocessen som i forhold til samarbejdet/kontrol og kontraktstyring gennem kontrakatens løbetid.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Omsætning
Beskrivelse Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i de tre seneste afsluttede regnskabsår være mindst 2 mio. kr.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriterium :
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Erfaring
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende krav til teknisk og faglig formåen: Tilbudsgiver bedes angive op til seks af sine betydeligste referencer udført inden for de seneste tre år. Vedlægges der flere end seks referencer, vil alene de seks først beskrevne blive taget i betragtning. Baserer tilbudsgiver sig på anden enhed eller er tilbudsgiver et konsortium og der fremgår referencer af flere ESPD’er, vil det være de seks først angivne referencer fra hovedtilbudsgiveren, der tages i betragtning. Referencerne må kun beskrive arbejder, hvor ydelsen er udført inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristens udløb. Igangværende opgaver kan benyttes som reference, hvis tilbudsgiver udelukkende medtager beskrivelse af de leveringer, som er foretaget, herunder også kun medregner værdien af allerede udførte ydelser. Mindstekrav: Tilbudsgiver skal angive mindst 3 referencer som viser erfaring med pleje af mindst 10 ha grønne arealer med blandet bevoksning (grøn pleje). Tilbudsgiver skal ligeledes angive mindst 3 referencer som viser erfaring med udførelse af vintertjeneste på minimum 50 km vej og sti samt parkeringsplads. For hver reference ønskes oplysninger om opdragsgiver, samlet kontraktsum, kontrakttidspunkt samt en kort og konkret beskrivelse af opgavens karakter samt tilbudsgivers rolle og funktion i forbindelse med det udførte arbejde. Referencer kan vedlægges i et selvstændigt bilag, såfremt der i ESPD henvises til bilaget.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriterium :
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal have været positiv i de tre seneste afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type Pris
Beskrivelse Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på grundlag af pris (laveste pris).
Vægtning (procentdel, præcis) 100
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 2024-03-06+01:00   12:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 3   MONTH
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Se udkast til kontrakt.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Finansiel ordning Frist for betaling er 30 dage fra modtagelse af faktura.
Oplysninger om undersøgelsesfrister Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem :
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Midtjylland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Midtjylland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Midtjylland
Organisation, der behandler tilbud Region Midtjylland
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn Region Midtjylland
Registreringsnummer 29190925
Postadresse Skottenborg 26    
By Viborg
Postnummer 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail kontakt@rm.dk
Telefon +4578410000
Internetadresse www.rm.dk
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +4541715000
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0003
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +4572405600
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen dbcaa9c6-82e1-4b64-833f-9039f5e85222   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 2024-01-18Z   14:00:01Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på dansk  
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 00038561-2024
EUT-S-nummer 14/2024
Offentliggørelsesdato 2024-01-19Z

Send til en kollega

0.047