23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.11.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Mariagerfjord Vand A/S

Udbud med forhandling om indkøb af vakuumanlæg ifm. kloakering af sommerhusområder syd for Als


Mariagerfjord Vand A/S

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Mariagerfjord Vand A/S
Køberens retlige status :  Offentlig virksomhed
Den ordregivende enheds aktiviteter :  Vandrelaterede aktiviteter
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Udbud med forhandling om indkøb af vakuumanlæg ifm. kloakering af sommerhusområder syd for Als
Beskrivelse :  Ordregiver udbyder herved anskaffelsen af et vakuumanlæg i forbindelse med spildevandskloakeringen af ca. 1400 ejendomme beliggende i og omkring Als Odde ved udmundingen af Mariagerfjord til Kattegat. Projektet gennemføres i 8 etaper, der planlægges udført i perioden 2024-2030. De øvrige etaper kloakeres med vakuumsystem. For en nærmere beskrivelse af etaperne henvises til de til udbudsmaterialet vedlagte etapeplaner. Anskaffelsen omfatter i hovedtræk: • Dimensionering og detailprojektering af et komplet vakuumsystem for etape 1-8 inkl. tegninger (bl.a. lednings- og kabelplaner, detailtegninger af vakuumstationer og vakuumbrønde) og beskrivelser, herunder endelig tilpasning inden opstart af hver etape. • Levering af i alt ca. 700 stk. vakuumbrønde. Antallet er skønnet behov og kan således variere i op- og nedadgående retning. • Instruktion i lægning af vakuumledninger. • Instruktion af bygherrens el-installatør i montering af overvågningsbokse i vakuumbrønde. • Levering af komplet vakuumanlæg i 3 stk. vakuumstationer inkl. styring og overvågning for hver vakuumstation. • Instruktion til bygherrens montører og el-installatør i montering af vakuumanlæg inkl. styring og overvågning. • Test og indkøring. • Instruktion af bygherrens driftspersonale i drift og vedligehold af det leverede vakuumsystem. Udbuddet omfatter etape 1-8. Ordregiver forbeholder sig retten til at lade etape 7 kloakeres med et traditionelt gravitationssystem med pumpestationer, såfremt det ikke vurderes teknisk muligt eller økonomisk fordelagtigt at tilslutte området til vakuumstationen i etape 1. Såfremt der træffes beslutning om, at etape 7 skal kloakeres som traditionelt gravitationssystem, udgår ydelsen af kontrakten.
Identifikator for proceduren :  3b6ff6dd-3f9c-43ce-8d98-297e8844f07b
Intern identifikator :  058610-0022
Type af procedure :  Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure :  No
Hovedpunkterne i proceduren :  Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med reglerne i bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022). Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud i medfør af Forsyningsvirksomhedsdirektivets (direktiv 2014/25) artikel 47. Det betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage, men at det kun er de ansøgere, som Ordregiver opfordrer hertil, der kan afgive tilbud, og at det kun er de tilbudsgivere, som Ordregiver opfordrer hertil, der kan deltage i forhandlinger.
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Varer
Yderligere om kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  42124320 Dele til vakuumpumper
Yderligere klassificering ( cpv ):  39370000 Vandinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  42122450 Vakuumpumper
Yderligere klassificering ( cpv ):  45232460 Arbejder i forbindelse med sanitetsinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  45332200 Sanitetsinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering ( cpv ):  90400000 Kloakvæsen
Yderligere klassificering ( cpv ):  90410000 Bortskaffelse af spildevand
Yderligere klassificering ( cpv ):  90420000 Behandling af spildevand
Yderligere klassificering ( cpv ):  90430000 Spildevandsafledning
2.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Nordjylland ( DK050 )
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  18,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Beskrivelse af forhandlingsforløbet: Det er Ordregivers klare forventning at kunne tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud, og tilbudsgiverne skal derfor ikke påregne, at der gennemføres forhandlinger. I tilfælde af, at Ordregiver på baggrund af de indkomne indledende tilbud imod forventning vælger at gennemføre forhandlinger, så vil forhandlingerne blive gennemført i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes afsnit 7. Rusland-erklæring: Ansøgningen skal indeholde en erklæring fra ansøgeren vedrørende artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som indsat ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 og senere ændret ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/879 af 3. juni 2022 og Rådets forordning (EU) nr. 2022/1269 af 21. juli 2022. For en nærmere beskrivelse af erklærings indhold henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.3. Ansøgere kan med fordel anvende den skabelon, der indgår i udbudsmaterialet. Udelukkelse: Ordregiver vil også udelukke en ansøger fra udbuddet, hvis ansøgeren (inklusive andre deltagere i en sammenslutning, konsortium eller tilsvarende, jf. ESPD del II.A, men ikke enheder, som ansøgeren baserer sig på, jf. ESPD del II.C) er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement (GPA) eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. Ansøger skal dog ikke besvare i ESPD, om den er omfattet af denne udelukkelsesgrund. Dokumentation: Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiveren fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Tilbudsgiveren skal ikke sende yderligere dokumentation end de i ESPD beskrevne referencer i forhold til sin tekniske og faglige formåen. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at anmode modtagerne om at bekræfte de angivne oplysninger. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde kan en tilbudsgiver, der er etableret i Danmark, anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen samt Kriminalregistret. For en tilbudsgiver, der ikke er etableret i Danmark, henvises til udbudsdirektivets artikel 61 og Europa-Kommissionens informationssystem eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6  Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :  Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs :  Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs :  Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning :  Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet :  Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens :  Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område :  Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator :  Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion :  Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet :  Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag :  Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet :  Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter :  Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0000
Titel :  Udbud med forhandling om indkøb af vakuumanlæg ifm. kloakering af sommerhusområder syd for Als
Beskrivelse :  Ordregiver udbyder herved anskaffelsen af et vakuumanlæg i forbindelse med spildevandskloakeringen af ca. 1400 ejendomme beliggende i og omkring Als Odde ved udmundingen af Mariagerfjord til Kattegat. Projektet gennemføres i 8 etaper, der planlægges udført i perioden 2024-2030. De øvrige etaper kloakeres med vakuumsystem. For en nærmere beskrivelse af etaperne henvises til de til udbudsmaterialet vedlagte etapeplaner. Anskaffelsen omfatter i hovedtræk: • Dimensionering og detailprojektering af et komplet vakuumsystem for etape 1-8 inkl. tegninger (bl.a. lednings- og kabelplaner, detailtegninger af vakuumstationer og vakuumbrønde) og beskrivelser, herunder endelig tilpasning inden opstart af hver etape. • Levering af i alt ca. 700 stk. vakuumbrønde. Antallet er skønnet behov og kan således variere i op- og nedadgående retning. • Instruktion i lægning af vakuumledninger. • Instruktion af bygherrens el-installatør i montering af overvågningsbokse i vakuumbrønde. • Levering af komplet vakuumanlæg i 3 stk. vakuumstationer inkl. styring og overvågning for hver vakuumstation. • Instruktion til bygherrens montører og el-installatør i montering af vakuumanlæg inkl. styring og overvågning. • Test og indkøring. • Instruktion af bygherrens driftspersonale i drift og vedligehold af det leverede vakuumsystem. Udbuddet omfatter etape 1-8. Ordregiver forbeholder sig retten til at lade etape 7 kloakeres med et traditionelt gravitationssystem med pumpestationer, såfremt det ikke vurderes teknisk muligt eller økonomisk fordelagtigt at tilslutte området til vakuumstationen i etape 1. Såfremt der træffes beslutning om, at etape 7 skal kloakeres som traditionelt gravitationssystem, udgår ydelsen af kontrakten.
Intern identifikator :  058610-0022
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Varer
Yderligere om kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  42124320 Dele til vakuumpumper
Yderligere klassificering ( cpv ):  39370000 Vandinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  42122450 Vakuumpumper
Yderligere klassificering ( cpv ):  45232460 Arbejder i forbindelse med sanitetsinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  45332200 Sanitetsinstallationer
Yderligere klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering ( cpv ):  90400000 Kloakvæsen
Yderligere klassificering ( cpv ):  90410000 Bortskaffelse af spildevand
Yderligere klassificering ( cpv ):  90420000 Behandling af spildevand
Yderligere klassificering ( cpv ):  90430000 Spildevandsafledning
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Udbuddet omfatter etape 1-8. Ordregiver forbeholder sig retten til at lade etape 7 kloakeres med et traditionelt gravitationssystem med pumpestationer, såfremt det ikke vurderes teknisk muligt eller økonomisk fordelagtigt at tilslutte området til vakuumstationen i etape 1. Såfremt der træffes beslutning om, at etape 7 skal kloakeres som traditionelt gravitationssystem, udgår ydelsen af kontrakten.
5.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Nordjylland ( DK050 )
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  6 YEAR
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  0
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  18,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Beskrivelse af forhandlingsforløbet: Det er Ordregivers klare forventning at kunne tildele kontrakten på baggrund af de indledende tilbud, og tilbudsgiverne skal derfor ikke påregne, at der gennemføres forhandlinger. I tilfælde af, at Ordregiver på baggrund af de indkomne indledende tilbud imod forventning vælger at gennemføre forhandlinger, så vil forhandlingerne blive gennemført i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes afsnit 7. Rusland-erklæring: Ansøgningen skal indeholde en erklæring fra ansøgeren vedrørende artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som indsat ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 og senere ændret ved Rådets forordning (EU) nr. 2022/879 af 3. juni 2022 og Rådets forordning (EU) nr. 2022/1269 af 21. juli 2022. For en nærmere beskrivelse af erklærings indhold henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.3. Ansøgere kan med fordel anvende den skabelon, der indgår i udbudsmaterialet. Udelukkelse: Ordregiver vil også udelukke en ansøger fra udbuddet, hvis ansøgeren (inklusive andre deltagere i en sammenslutning, konsortium eller tilsvarende, jf. ESPD del II.A, men ikke enheder, som ansøgeren baserer sig på, jf. ESPD del II.C) er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement (GPA) eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. Ansøger skal dog ikke besvare i ESPD, om den er omfattet af denne udelukkelsesgrund. Dokumentation: Som dokumentation for sin økonomiske og finansielle formåen kan en tilbudsgiver fremlægge årsregnskaber eller uddrag heraf. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis de pågældende oplysninger ikke fremgår heraf, så kan tilbudsgiveren fremlægge relevante erklæringer fra revisor eller tilsvarende samt ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende. Tilbudsgiveren skal ikke sende yderligere dokumentation end de i ESPD beskrevne referencer i forhold til sin tekniske og faglige formåen. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at anmode modtagerne om at bekræfte de angivne oplysninger. Inden ordregivers underretning om tildeling af kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt, blive bedt om at fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Som dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde kan en tilbudsgiver, der er etableret i Danmark, anvende en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen med oplysninger fra ATP, Skifteretten, Skattestyrelsen samt Kriminalregistret. For en tilbudsgiver, der ikke er etableret i Danmark, henvises til udbudsdirektivets artikel 61 og Europa-Kommissionens informationssystem eCertis: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse :  Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Ansøger skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 10.000.000 kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Egenkapital
Beskrivelse :  For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Ansøger skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn :  N/A
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Minimumskrav for så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse :  Ansøger skal inden for de seneste 3 år have udført minimum 5 leveringer (referencer) vedrørende projektering, levering og indkøring af komplette vakuumanlæg for afledning af husspildevand, som hver især skal omfatte mindst 100 stk. vakuumbrønde og mindst 1 stk. vakuumstation. Projekter behøver ikke at være afsluttet i perioden, men ansøgers leverancer i relation til projektet skal som minimum være påbegyndt. Ansøger må (eventuelt sammen med andre deltagere i en sammenslutning, konsortium eller tilsvarende, eller sammen med enheder, som ansøger baserer sig på) maksimalt angive 10 leveringer (referencer). Ordregiver vil ikke læse yderligere (hvis nødvendigt vil Ordregiver prioritere de seneste 10 baseret først på datoen i feltet ”Slutdato” og derefter datoen i feltet ”Startdato”).
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Udvælgelse af de 3 bedste ansøgere
Beskrivelse :  Udvælgelsen vil blive foretaget på grundlag af følgende oplysninger: • ESPD del IV.C med oplysninger om ansøgers tekniske og faglige formåen som do-kumenteret gennem de fremsendte referencer angivet i ESPD. Ved udvælgelsen vil Ordregiver foretage en samlet vurdering af referencerne med vægt på, hvorvidt og i hvilket omfang ansøgers referencer samlet set dokumenterer: • erfaring med projektering og dimensionering af komplette vakuumanlæg til bortledning af husspildevand, • erfaring med leverancer af komplette præfabrikerede vakuumbrønde, • erfaring med levering af vakuumanlæg i vakuumstationer (vakuumtank, vakuumpumper, rør- og ventilinstallation, filter til lugtfjernelse mv.), • erfaring med levering af udstyr til fjernovervågning af vakuumbrønde inkl. komplet in-tegration i SCADA-system, • erfaring med indkøring og idriftsættelse af vakuumsystemer til afledning af husspilde-vand, • at ansøger har afleveret velfungerende vakuumsystemer med tilstrækkeligt vakuum-overskud og minimalt behov for drift og vedligehold, • erfaring med instruktion af Ordregiver i etablering af vakuumsystemer, • erfaring med instruktion af Ordregivers driftspersonale i drift og vedligeholdelse af vakuumsystemer og • erfaring med at udføre projekter i samarbejde med forsyningsselskaber eller lignende.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Højeste antal udvalgte tilbud :  3
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  3
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Beskrivelse :  Underkriteriet "Pris" er opdelt i to delkriterier: o Tilbudspris for leverancer (vægtning 80 % af underkriteriet ”Pris”) o Stipulerede driftsudgifter (vægtning 20 % af underkriteriet ”Pris”)
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalitet
Beskrivelse :  Underkriteriet "Kvalitet" er opdelt i tre delkriterier: o Løsningsbeskrivelse (vægtning 50 % underkriteriet ”Kvalitet”) o Arbejdsmiljø (vægtning 30 % af underkriteriet ”Kvalitet”) o Driftssikkerhed (vægtning 20 % af underkriteriet ”Kvalitet”)
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
Frist for anmodning om yderligere oplysninger :  2023-12-22+01:00 23:55:00+01:00
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud :  2024-01-10+01:00
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk, engelsk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Beskrivelse af den finansielle garanti :  Leverandøren skal stille sikkerhed for opfyldelse af sine forpligtelser over for Ordregiver efter, at kontrakten er indgået. Sikkerheden skal stilles i form af betryggende pengeinstitutgaranti, kautionsforsikring eller på anden betryggende måde. Indtil overtagelse af ydelser forbundet med samtlige etaper skal den stillede sikkerhed svare til 10 % af Kontraktsummen ekskl. moms. Der henvises til kontraktens afsnit 3.2 for en nærmere beskrivelse af Leverandørens sikkerhedsstillelse. For god ordens skyld bemærkes, at tilbudsgiverne IKKE skal stille garanti ifm. selve deltagelsen i udbudsprocessen.
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2023-12-29+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  Ordregiver kan anmode ansøgere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgninger, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, stk. 4.
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  Der henvises til det vedlagte udkast til kontrakt, herunder særligt afsnit 4. Udførelse af Leverancen, og til kontraktbilagene.
Der kræves en fortrolighedsaftale
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning :  Der henvises til det vedlagte udkast til kontrakt, herunder særligt afsnit 7. Pris og reguleringer og afsnit 8.8 Betaling, samt til kontraktbilagene.
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lovbendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren :  Mariagerfjord Vand A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Mariagerfjord Vand A/S
Organisation, der behandler tilbud :  Mariagerfjord Vand A/S
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  ORG-37795526
Postadresse :  Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Vestjylland ( DK041 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Klagenævnet for Udbud
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  ORG-10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://kfst.dk/
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Mariagerfjord Vand A/S
Registreringsnummer :  31486424
Postadresse :  Islandsvej 7
By :  Hadsund
Postnummer :  9560
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Nordjylland ( DK050 )
Land :  Danmark
E-mail :  mail@mfv.dk
Telefon :  99525354
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  624104c4-51dd-45fd-9954-fb005ac879b0 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-11-27Z 14:54:11Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00722612-2023
EUT-S-nummer :  229/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-11-28Z

Send til en kollega

0.064