23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 079-139605
Offentliggjort
25.04.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
30.05.2016 Kl. 12:00

Addresse
http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vzohdlqojj

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Rammeaftale om rådgivningsydelser ved afgravning af overfladeforurening

(25.08.2016)
Midtconsult P/S
Viborgvej 1
7400 Herning

Rammeaftale om rådgivningsydelser ved afgravning af overfladeforurening

(25.08.2016)
Dansk Miljørådgivning A/S
Fanøgade 17
9740 Jerslev

Rammeaftale om rådgivningsydelser ved afgravning af overfladeforurening

(25.08.2016)
DGE Miljø og Ingeniørfirma A/S
8270 Højbjerg

Opdateringer

Rettelse
(07.05.2016)

III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:2) ESPD del IV, afsnit B (Erhvervsansvarsforsikring)
I stedet for:
(...)
Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK pr. skadegørende handling.
Læses:
(...)
Selvrisikoen må ikke overstige 500 000 DKK pr. skadegørende handling.

Rettelse
(19.05.2016)

III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:2) ESPD del IV, afsnit B (Erhvervsansvarsforsikring)
I stedet for:
Selvrisikoen må ikke overstige 500 000 DKK pr. skadegørende handling.
Læses:


Yderligere oplysninger
Der henvises til spørgsmål/svar nr. 2.18 samt rettelse 3.3 og 3.4 på iBinder.

Rådgivningsydelser ved afgravning af overfladeforurening


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
DANMARK
Kontaktperson: Ann Steen Jensen
E-mail: asj@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vzohdlqojj
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vzohdlqojj
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rådgivningsydelser ved afgravning af overfladeforurening.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90732400
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Det er hensigten, at nærværende udbud skal føre til indgåelse af rammeaftaler med 3 forskellige rådgivere om bygherrerådgivning i forbindelse med afværgeprojekter på ejendomme med overfladeforurening. Størstedelen af afværgeprojekterne udføres under Værditabsordningen. Derudover udføres et mindre antal projekter under Region Nordjyllands prioriterede indsats. Tildelingen af opgaver under rammeaftalerne rangordnes i henhold til placeringen under udbuddet. Se nærmere udbudsbetingelsernes punk t3.3.

Region Nordjylland forventer, at de samlede indkøb af rådgivningsydelser for samtlige rammeaftaler pr. år vil udgøre mellem 10 og 40 projekter (ejendomme), beregnet i forhold til regionens og Værditabsordningens nuværende budgetramme.

For nærmere beskrivelse henvises til udbudsbetingelsernes punkt 3.1.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se punkt II.1.4) og udbudsbetingelsernes punkt 3.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgivere skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 02, og vejledning til udfyldelse af ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 01.

Tilbudsgivere skal udfylde følgende i ESPD:

Del II, herunder Del II, afsnit D, hvor tilbudsgiver skal oplyse, om tilbudsgiver har til hensigt at anvende underleverandører, som tilbudsgiver ikke baserer sin egnethed på.

Del III for så vidt angår obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2.

Del IV, afsnit B vedrørende specifik årsomsætning og Erhvervsansvarsforsikring

Del IV, afsnit C vedrørende referenceliste for udførelse af tjenesteydelser af den anførte type.

Såfremt Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. For så vidt angår Tilbudsgivers egnethed, skal det fremgår af tilbuddet, hvilken deltager i konsortiet, der opfylder et givent minimumskrav, eller om minimumskrav opfyldes i forening. Konsortiets medlemmer skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for udførelsen af kontrakten.

Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. underrådgivere) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver af sådanne andre enheder. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at Tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. Den fremsendte støtteerklæring eller dokumentation skal samlet dokumentere følgende: * at der foreligger en juridisk bindende aftale mellem Tilbudsgiveren og den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, * at Tilbudsgiveren og den enhed, hvis økonomiske og finansielle formåen Tilbudsgiveren baserer sig på, hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse, samt * at den juridisk bindende aftale medfører, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, stiller sin økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen til rådighed for kontraktens opfyldelse. Den støttende virksomhed skal oplyse, hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, såfremt Tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang, der alene stilles en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af Tilbudsgiverens egnethed.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) I ESPD del IV, afsnit B (Specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten) skal Tilbudsgiver oplyse den samlede årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, det vil sige nettoomsætning, for de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår Tilbudsgiveren blev etableret. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Ved »forretningsområde, som er omfattet af kontrakten« menes rådgivning inden for jordforureningsområdet.

2) I ESPD del IV, afsnit B (Erhvervsansvarsforsikring) skal Tilbudsgiver angive det forsikrede beløb, det vil sige dækningssummen, i Tilbudsgiverens relevante erhvervsansvarsforsikring på tidspunktet for tilbudsafgivelse.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgivers nettoomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår, på det forretningsområde, der er omfattet af kontrakten, er minimum 300 000 DKK.

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet en erhvervsansvarsforsikring, der dækker Tilbudsgiverens ansvar for skader og andet tab, som opstår i forbindelse med Tilbudsgiverens udførelse af sit erhverv, herunder udførelsen af de ydelser, der er omfattet af den udbudte kontrakt.

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiveren har tegnet erhvervsansvarsforsikring, der dækker Rådgiverens ansvar med en dækningssum pr. år på minimum 10 000 000 DKK. Selvrisikoen må ikke overstige 100 000 DKK pr. skadegørende handling.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

3) I ESPD del IV, afsnit C (Udførelse af tjenesteydelser af den anførte type) skal Tilbudsgiver indsætte en referenceliste for de betydeligste opgaver, der i omfang og karakter svarer til de udbudte ydelser, og som den eller de afdelinger / kontorer i Tilbudsgivers virksomhed, der forventes at udføre de udbudte opgaver, har udført i løbet af de seneste 3 år, med angivelse af kundereference, udførelsesperiode og kontraktperson hos kunden. Tilbudsgiver skal tillige angive den fakturerede værdi af hver reference (i form af beløb i DKK).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver inden for de seneste 3 år har udført rådgiverydelser og afværgeprojekter, der svarer til de udbudte, for minimum 4 forskellige kunder.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Opgaver, der udføres i henhold til den indgåede rammeaftale, vil blive baseret på ABR89 med ordregivers tilføjelser og ændringer.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/05/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 30/05/2016
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Elektronisk åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

Forventet nyt udbud i 2020.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

1)

Potentielle tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret om spørgsmål/svar, der uploades på det i pkt. I.3) anførte link, idet spørgsmål-/svarprocessen kan afstedkomme ændringer i udbudsmaterialet.

2)

Hele udbudsmaterialet inklusive bilag og ESPD er tilgængeligt på det i pkt. I.3) anførte link.

2)

Dokumentation

Ad pkt. III.1.1) Som bevis for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 eller § 137, stk. 1, nr. 2 fremlægges: a) Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, og b) Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet.

Ad pkt. III.1.2) Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse for det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, skal den vindende tilbudsgiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Tilbudsgiver tilhører. A. Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig: Hvis nettoomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring. Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors eller virksomhedens regnskabsansvarliges erklæring om nettoomsætningens størrelse. B. Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig: Hvis nettoomsætningen på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, fremgår af årsrapporter: Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller review-erklæring. Hvis nettoomsætningen ikke fremgår af årsrapporter: Revisors eller virksomhedens regnskabsansvarliges erklæring om nettoomsætningens størrelse.

Som dokumentation for gældende erhvervsansvarsforsikring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende gældende forsikringsaftale og police eller fremsende erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

Ad pkt. III.1.3) Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante erfaring skal den vindende Tilbudsgiver fremsende underskrevet referenceliste, hvorefter ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

3)

Ad pkt. II.2.7): Forventet opstart af rammeaftalerne er pr. 1.9.2016, jf. tidsplan i udbudsbetingelsernes punkt 1.1.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København K
2100
DANMARK
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbud skal indgives inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidigt med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/04/2016

Send til en kollega

0.078