23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 084-255180
Offentliggjort
28.04.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Andelsselskabet Oksbøl Varmeværk A.M.B.A

Vindere

FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP

(27.09.2023)
Schantz Byg A/S
Ortenvej 81
6800 varde

FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP


Andelsselskabet Oksbøl Varmeværk A.M.B.A

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Andelsselskabet Oksbøl Varmeværk A.M.B.A
CVR-nummer: 12787111
Postadresse: Industrivej 10
By: Oksbøl
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6840
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bejerholm Hansen
E-mail: tbhn@cowi.com
Telefon: +45 23202243
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.oksboelvarmevaerk.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1906-Fjernvarmekonvertering_Billum_Janderup_-_OKSBOeL_VARMEVAeRK
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://app.byggeprojekt.dk/public/1906-Fjernvarmekonvertering_Billum_Janderup_-_OKSBOeL_VARMEVAeRK
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Oksbøl Varmeværk har fået godkendt et projektforslag i henhold til Varmeforsyningsloven om etablering af et nyt distributionsnet til konverteringen af naturgasforbrugere til fjernvarme i Billum og Janderup.

Opgaven omfatter ét udbud indeholdende hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde. Opgaven indeholder desuden levering af rør og komponenter til etablering af ledningsnettet.

Derudover vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordinering og kommunikation med forbrugerne berørt af opgavens udførelse.

Konverteringen af de berørte ejendommes VVS-installationer til fjernvarme er forbrugerens egen opgave at få udført af en VVS-entreprenør.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 69 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Hovedudførelsessted:

Billum og Janderup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling.

Opgaven omfatter ét udbud indeholdende hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde. Opgaven indeholder desuden levering af rør og komponenter til etablering af ledningsnettet.

Derudover vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordine-ring og kommunikation med forbrugerne berørt af opgavens udførelse.

Konverteringen af de berørte ejendommes VVS-installationer til fjernvarme er forbrugerens egen opgave at få udført af en VVS-entreprenør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 69 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 26
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages flere end 4 konditionsmæssige ansøgninger om prækvalifikation, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere.

Der vil således ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens referencer vedrørende tekniske og faglige formåen, som beskrevet i udbudsvilkårenes afsnit 4.5.6

Ordregiver vil i den forbindelse lægge vægt på følgende:

› I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg

› I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af lignende projekter i tæt bebyggede områder, herunder håndtering af trafik og fremmedledninger.

Udvælgelsen sker alene på baggrund af ansøgers beskrivelse i referencerne. Det er således de samme referencer, som indgår i vurderingen af ansøgers egnethed og i udvælgelsen, Det kan derfor være fordelagtigt for ansøger at beskrive omfanget og indholdet af sine referencer udførligt, og herunder påpege forhold, der gør den enkelte reference særligt sammenlignelig med kontrakten.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers økonomiske og finansielle formåen (I ESPD-dokumentet Del IV, pkt. B):

Der ønskes oplyst egenkapital i de seneste tre afsluttede disponible regnskabsår.

Der ønskes oplyst soliditetsgrad i det seneste afsluttede disponible regnskabsår. Soliditetsgrad er defineret i udbudsvilkårenes punkt 4.5.5.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:

Positiv egenkapital i to af de seneste tre disponible regnskabsår.

Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste disponible regnskabsår.

SSåfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital de seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i de seneste disponible regnskabsår.

Særligt for soliditetsgrad bemærkes, at der for konsortier udregnes en samlet (fælles) soliditetsgrad, som skal opfylde mindstekravet.

Tilsvarende beregningsmetode gælder, hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen for at opfylde mindstekravet (støttende enheder).

Hvis en enhed stiller økonomisk og finansiel formåen til rådighed for tilbudsgivers opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt, hæfter den indestående virksomhed solidarisk for tilbudsgivers gennemførelse af kontrakten.

Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B, og bør angives på følgende vis:

Egenkapital under "Finansielle nøgletal"

Soliditetsgrad under "Øvrige økonomiske og finansielle krav"

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers tekniske og/eller faglige formåen (I ESPD-dokumentet Del IV, pkt. C):

1 Hver ansøger skal oplyse om referencer for de mest betydelige og sammenlignelige anlægsarbejder, der er udført indenfor de seneste 5 år inden ansøgningsfristen for prækvalifikation, til brug for opfyldelse af mindstekrav og udvælgelse af ansøgere.

Hver ansøger må oplyse op til 5 referencer i alt, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Vedlægger en ansøger mere end 5 referencer, vil Ordregiver alene forholde sig til de første fem referencer angivet i ansøgningen.

Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.C.

Det er dog tilladt at vedlægge ansøgningen korte beskrivelser af referencer som et supplement til/eller i stedet for at udfylde referencer i ESPD-dokumentet.

Ansøger kan således vedlægge referencerne i et selvstændigt dokument, men i så fald må hver reference kun fylde en A4-side med letlæselig skrift. Fylder referencen mere end én A4-side, vil Ordregiver alene tage den første A4-side med i evalueringen.

Følgende oplysninger bør angives for hver reference:

› Bygherrens navn og kontaktperson

› Udførelsestidspunkt samt tidspunkt for aflevering af opgaven

› Entrepriseform

› Entreprisesum ekskl. moms

› Kort beskrivelse af rollerne og opgaverne, som blev varetaget, herunder antal arbejdshold og tracémeter pr. dag, samt hvorfor referencen er relevant i forhold til den udbudte opgave.

Ansøger bør udforme referencerne med henblik på opfyldelse af mindstekrav og udvælgelseskriterierne vedrørende teknisk og faglig formåen.

Referencerne må maksimalt være afsluttet/afleveret for 5 år siden regnet fra ansøgningsfristen for prækvalifikation.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:

1. Mindst én reference vedrørende udførelse af anlægsarbejder på fjernvarme med elementer af forbrugertilslutning og opkobling, og hvor entreprisesummen er over 5.000.000 DKK.

Referencen til opfyldelse af mindstekravet skal være vedrørende et afleveret projekt, jf. AB/ABT. Mindstekravet kan opfyldes ved flere referencer, der tilsammen har en entreprisesum over 5.000.000 DKK.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Ansøger skal som en del af dennes ansøgning, udfylde og indgive et fælles-europæisk udbudsdokument (ESPD), der tjener som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold, navnlig:

› At ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136

› At ansøger ikke er omfattet af den tilvalgte frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2.

› At ansøger opfylder de minimumskrav til egnethed, der er fastsat i henhold til udbudslovens § 140

› Hvordan ansøger opfylder de objektive og ikkediskriminerende kriterier for udvælgelsen, jf. udbudslovens § 145, stk. 2.

Ordregiver skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af ovennævnte udelukkelsesgrunde.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Der er krav om sikkerhedsstillelse, jf. udbudsmaterialet.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Hvis ansøgningen indsendes af en sammenslutning af enheder (eksempelvis et konsortium), skal de i sammenslutningen deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og derudover skal der angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Der skal udfyldes særskilt ESPD for hver juridisk person.

Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD underskrives af den pågældende deltager. Den ledende ansøger, der indgiver ansøgningen, behøver dog ikke at underskrive sit ESPD.

Hvis sammenslutningen bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et,

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Entreprisekontrakt baseret på AB18 med tilføjelser og fravigelser.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/05/2023
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud og således ikke gennemføre forhandling med tilbudsgiverne.

Hvis Ordregiver ikke antager det indledende tilbud, vil alle tilbudsgivere blive indbudt til forhandlingsmøde. Ordregiver vil indlede forhandlinger med alle tilbudsgivere, herunder tilbud med forbehold over for grundlæggende elementer eller mindstekrav.

Forhandlingsfasen vil blive dokumenteret ved referater, og eventuelle fællesmeddelelser og ændringer af udbudsmaterialet vil blive offentliggjort på udbudsportalen.

Er der på et møde behandlet spørgsmål af generel karakter, vil besvarelsen af sådanne spørgsmål blive udsendt til alle tilbudsgivere.

Der ydes ikke vederlag for deltagelse i forhandlingsforløbet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Ved et udbud med prækvalifikation efter Forsyningsvirksomhedsdirektivet skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Klage over udbuddet eller beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside, jf. oven for.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/04/2023

Send til en kollega

0.078