Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://app.byggeprojekt.dk/public/1906-Fjernvarmekonvertering_Billum_Janderup_-_OKSBOeL_VARMEVAeRK
Udbyder
Andelsselskabet Oksbøl Varmeværk A.M.B.A
Vindere
FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP
(27.09.2023)
Schantz Byg A/S
Ortenvej 81
6800 varde
FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP
Andelsselskabet Oksbøl Varmeværk A.M.B.A
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 12787111
Postadresse: Industrivej 10
By: Oksbøl
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6840
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bejerholm Hansen
E-mail: tbhn@cowi.com
Telefon: +45 23202243
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.oksboelvarmevaerk.dk/
Del II: Genstand
FJERNVARMEFORSYNING AF BILLUM OG JANDERUP
Oksbøl Varmeværk har fået godkendt et projektforslag i henhold til Varmeforsyningsloven om etablering af et nyt distributionsnet til konverteringen af naturgasforbrugere til fjernvarme i Billum og Janderup.
Opgaven omfatter ét udbud indeholdende hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde. Opgaven indeholder desuden levering af rør og komponenter til etablering af ledningsnettet.
Derudover vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordinering og kommunikation med forbrugerne berørt af opgavens udførelse.
Konverteringen af de berørte ejendommes VVS-installationer til fjernvarme er forbrugerens egen opgave at få udført af en VVS-entreprenør.
Billum og Janderup
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling.
Opgaven omfatter ét udbud indeholdende hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde. Opgaven indeholder desuden levering af rør og komponenter til etablering af ledningsnettet.
Derudover vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordine-ring og kommunikation med forbrugerne berørt af opgavens udførelse.
Konverteringen af de berørte ejendommes VVS-installationer til fjernvarme er forbrugerens egen opgave at få udført af en VVS-entreprenør.
Såfremt der modtages flere end 4 konditionsmæssige ansøgninger om prækvalifikation, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere.
Der vil således ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens referencer vedrørende tekniske og faglige formåen, som beskrevet i udbudsvilkårenes afsnit 4.5.6
Ordregiver vil i den forbindelse lægge vægt på følgende:
› I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg
› I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af lignende projekter i tæt bebyggede områder, herunder håndtering af trafik og fremmedledninger.
Udvælgelsen sker alene på baggrund af ansøgers beskrivelse i referencerne. Det er således de samme referencer, som indgår i vurderingen af ansøgers egnethed og i udvælgelsen, Det kan derfor være fordelagtigt for ansøger at beskrive omfanget og indholdet af sine referencer udførligt, og herunder påpege forhold, der gør den enkelte reference særligt sammenlignelig med kontrakten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers økonomiske og finansielle formåen (I ESPD-dokumentet Del IV, pkt. B):
Der ønskes oplyst egenkapital i de seneste tre afsluttede disponible regnskabsår.
Der ønskes oplyst soliditetsgrad i det seneste afsluttede disponible regnskabsår. Soliditetsgrad er defineret i udbudsvilkårenes punkt 4.5.5.
Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:
Positiv egenkapital i to af de seneste tre disponible regnskabsår.
Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste disponible regnskabsår.
SSåfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital de seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i de seneste disponible regnskabsår.
Særligt for soliditetsgrad bemærkes, at der for konsortier udregnes en samlet (fælles) soliditetsgrad, som skal opfylde mindstekravet.
Tilsvarende beregningsmetode gælder, hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen for at opfylde mindstekravet (støttende enheder).
Hvis en enhed stiller økonomisk og finansiel formåen til rådighed for tilbudsgivers opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt, hæfter den indestående virksomhed solidarisk for tilbudsgivers gennemførelse af kontrakten.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B, og bør angives på følgende vis:
Egenkapital under "Finansielle nøgletal"
Soliditetsgrad under "Øvrige økonomiske og finansielle krav"
Ansøger skal oplyse følgende vedrørende ansøgers tekniske og/eller faglige formåen (I ESPD-dokumentet Del IV, pkt. C):
1 Hver ansøger skal oplyse om referencer for de mest betydelige og sammenlignelige anlægsarbejder, der er udført indenfor de seneste 5 år inden ansøgningsfristen for prækvalifikation, til brug for opfyldelse af mindstekrav og udvælgelse af ansøgere.
Hver ansøger må oplyse op til 5 referencer i alt, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder. Vedlægger en ansøger mere end 5 referencer, vil Ordregiver alene forholde sig til de første fem referencer angivet i ansøgningen.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.C.
Det er dog tilladt at vedlægge ansøgningen korte beskrivelser af referencer som et supplement til/eller i stedet for at udfylde referencer i ESPD-dokumentet.
Ansøger kan således vedlægge referencerne i et selvstændigt dokument, men i så fald må hver reference kun fylde en A4-side med letlæselig skrift. Fylder referencen mere end én A4-side, vil Ordregiver alene tage den første A4-side med i evalueringen.
Følgende oplysninger bør angives for hver reference:
› Bygherrens navn og kontaktperson
› Udførelsestidspunkt samt tidspunkt for aflevering af opgaven
› Entrepriseform
› Entreprisesum ekskl. moms
› Kort beskrivelse af rollerne og opgaverne, som blev varetaget, herunder antal arbejdshold og tracémeter pr. dag, samt hvorfor referencen er relevant i forhold til den udbudte opgave.
Ansøger bør udforme referencerne med henblik på opfyldelse af mindstekrav og udvælgelseskriterierne vedrørende teknisk og faglig formåen.
Referencerne må maksimalt være afsluttet/afleveret for 5 år siden regnet fra ansøgningsfristen for prækvalifikation.
Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:
1. Mindst én reference vedrørende udførelse af anlægsarbejder på fjernvarme med elementer af forbrugertilslutning og opkobling, og hvor entreprisesummen er over 5.000.000 DKK.
Referencen til opfyldelse af mindstekravet skal være vedrørende et afleveret projekt, jf. AB/ABT. Mindstekravet kan opfyldes ved flere referencer, der tilsammen har en entreprisesum over 5.000.000 DKK.
Ansøger skal som en del af dennes ansøgning, udfylde og indgive et fælles-europæisk udbudsdokument (ESPD), der tjener som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold, navnlig:
› At ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136
› At ansøger ikke er omfattet af den tilvalgte frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2.
› At ansøger opfylder de minimumskrav til egnethed, der er fastsat i henhold til udbudslovens § 140
› Hvordan ansøger opfylder de objektive og ikkediskriminerende kriterier for udvælgelsen, jf. udbudslovens § 145, stk. 2.
Ordregiver skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af ovennævnte udelukkelsesgrunde.
Der er krav om sikkerhedsstillelse, jf. udbudsmaterialet.
Hvis ansøgningen indsendes af en sammenslutning af enheder (eksempelvis et konsortium), skal de i sammenslutningen deltagende juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og derudover skal der angives en fælles befuldmægtiget, som Ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med. Der skal udfyldes særskilt ESPD for hver juridisk person.
Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD underskrives af den pågældende deltager. Den ledende ansøger, der indgiver ansøgningen, behøver dog ikke at underskrive sit ESPD.
Hvis sammenslutningen bliver bedt om at indsende endelig dokumentation for ESPD’et,
Entreprisekontrakt baseret på AB18 med tilføjelser og fravigelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud og således ikke gennemføre forhandling med tilbudsgiverne.
Hvis Ordregiver ikke antager det indledende tilbud, vil alle tilbudsgivere blive indbudt til forhandlingsmøde. Ordregiver vil indlede forhandlinger med alle tilbudsgivere, herunder tilbud med forbehold over for grundlæggende elementer eller mindstekrav.
Forhandlingsfasen vil blive dokumenteret ved referater, og eventuelle fællesmeddelelser og ændringer af udbudsmaterialet vil blive offentliggjort på udbudsportalen.
Er der på et møde behandlet spørgsmål af generel karakter, vil besvarelsen af sådanne spørgsmål blive udsendt til alle tilbudsgivere.
Der ydes ikke vederlag for deltagelse i forhandlingsforløbet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Ved et udbud med prækvalifikation efter Forsyningsvirksomhedsdirektivet skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.
Klage over udbuddet eller beslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside, jf. oven for.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/