Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lxhlnmadij
Udbyder
Novafos A/S
Vindere
Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg
(26.05.2023)
VP Villy Poulsen A/S
Holstebrovej 9
6900 Skjern
Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg
Novafos A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: olp@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.novafos.dk
Del II: Genstand
Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg
Opgaven vedrører renovering af en del af udløbsledningen fra Bistrup Renseanlæg. Udløbsledningen går fra Bistrup til Øresund, og det er de første 2,541 km der er utæt og skal renoveres. Den nævnte ledningsstrækning er fra 1975 og går fra Bistrup Renseanlæg til Holte Station gennem Furesø og Vejlesø. Renoveringen skal gennemføres som opgravningsfri renovering.
Bistrup, Furesø og Vejlesø
Opgaven vedrører renovering af en del af udløbsledningen fra Bistrup Renseanlæg. Udløbsledningen går fra Bistrup til Øresund, og det er de første 2,541 km der er utæt og skal renoveres. Den nævnte ledningsstrækning er fra 1975 og går fra Bistrup Renseanlæg til Holte Station gennem Furesø og Vejlesø. Renoveringen skal gennemføres som opgravningsfri renovering, og forventes udført i foråret 2024.
Renoveringsarbejdet og planlægningen heraf, kræver en række forundersøgelser som skal udføres i et samarbejde mellem Novafos, Sweco og entreprenøren. Da forundersøgelserne og planlægningen ikke er udført endnu, er der en lille risiko for, at forundersøgelserne viser at renoveringen ikke kan lade sig gennemføre som forudsat.
Der anmodes om optionspris på at færdiggøre projektet efter en afkortet tidsplan inden 18. december 2023.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles krav til den finansielle kapacitet i form af mindstekrav til egenkapital og soliditetsgrad ved afslutningen af seneste årsregnskab.
Tilbudsgiver skal have en egenkapital på mindst 3 mio. DKK
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10 %. Soliditetsgraden beregnes ud fra denne formel: Egenkapital x 100 / aktiver = soliditetsgrad i %
Referenceliste med mindst 3 beskrivelser af tilsvarende eller lignende leverancer, som Tilbudsgiveren har udført i løbet af de seneste 8 år. Der tages referencer i betragtning fra en længere periode end 3 år, da der er udført forholdsvis få af denne type projekter og en kortere periode kunne føre til en uhensigtsmæssig indskrænkning af konkurrencen. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:
a. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson.
b. Dato for opgavens udførelse.
c. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang. Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført på tilbudstidspunktet.
d. Beskrivelse af hvilket arbejde tilbudsgiveren selv har leveret under referencen
Der kræves referencer fra 3 projekter fra opgravningsfri fornyelse af eksisterende trykledning, dvs. at hvert referenceprojekt skal leve op til følgende:
• Et godkendt trykniveau på mindst 8 bar i renoveret ledning.
• Indvendig diameter på mindst 200 mm i renoveret ledning
• Længde af fornyelsen uden opgravning på mindst 800 meter
• Begrænset reduktion af tværsnit (<25%)
Jf. kontraktudkastet i udbudsmaterialet stilles der krav om overholdelse af bygherrens Code of Conduct, ligesom kontrakten indeholder en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver vil blive udelukket, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket, hvis de er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/