23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 048-142212
Offentliggjort
08.03.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Novafos A/S

Vindere

Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg

(26.05.2023)
VP Villy Poulsen A/S
Holstebrovej 9
6900 Skjern

Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg


Novafos A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Novafos A/S
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: olp@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.novafos.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lxhlnmadij
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lxhlnmadij
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Renovering af udløbsledning fra Bistrup Renseanlæg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44164100 Foringsrør
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven vedrører renovering af en del af udløbsledningen fra Bistrup Renseanlæg. Udløbsledningen går fra Bistrup til Øresund, og det er de første 2,541 km der er utæt og skal renoveres. Den nævnte ledningsstrækning er fra 1975 og går fra Bistrup Renseanlæg til Holte Station gennem Furesø og Vejlesø. Renoveringen skal gennemføres som opgravningsfri renovering.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44160000 Rørledning, rørsystemer, rør, foringsrør, rørledningssystemer og hermed beslægtede emner
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
50514300 Reparation af rørledningssystemer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Bistrup, Furesø og Vejlesø

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven vedrører renovering af en del af udløbsledningen fra Bistrup Renseanlæg. Udløbsledningen går fra Bistrup til Øresund, og det er de første 2,541 km der er utæt og skal renoveres. Den nævnte ledningsstrækning er fra 1975 og går fra Bistrup Renseanlæg til Holte Station gennem Furesø og Vejlesø. Renoveringen skal gennemføres som opgravningsfri renovering, og forventes udført i foråret 2024.

Renoveringsarbejdet og planlægningen heraf, kræver en række forundersøgelser som skal udføres i et samarbejde mellem Novafos, Sweco og entreprenøren. Da forundersøgelserne og planlægningen ikke er udført endnu, er der en lille risiko for, at forundersøgelserne viser at renoveringen ikke kan lade sig gennemføre som forudsat.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 30/05/2023
Slut: 04/03/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der anmodes om optionspris på at færdiggøre projektet efter en afkortet tidsplan inden 18. december 2023.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles krav til den finansielle kapacitet i form af mindstekrav til egenkapital og soliditetsgrad ved afslutningen af seneste årsregnskab.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have en egenkapital på mindst 3 mio. DKK

Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10 %. Soliditetsgraden beregnes ud fra denne formel: Egenkapital x 100 / aktiver = soliditetsgrad i %

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referenceliste med mindst 3 beskrivelser af tilsvarende eller lignende leverancer, som Tilbudsgiveren har udført i løbet af de seneste 8 år. Der tages referencer i betragtning fra en længere periode end 3 år, da der er udført forholdsvis få af denne type projekter og en kortere periode kunne føre til en uhensigtsmæssig indskrænkning af konkurrencen. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:

a. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson.

b. Dato for opgavens udførelse.

c. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang. Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført på tilbudstidspunktet.

d. Beskrivelse af hvilket arbejde tilbudsgiveren selv har leveret under referencen

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der kræves referencer fra 3 projekter fra opgravningsfri fornyelse af eksisterende trykledning, dvs. at hvert referenceprojekt skal leve op til følgende:

• Et godkendt trykniveau på mindst 8 bar i renoveret ledning.

• Indvendig diameter på mindst 200 mm i renoveret ledning

• Længde af fornyelsen uden opgravning på mindst 800 meter

• Begrænset reduktion af tværsnit (<25%)

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Jf. kontraktudkastet i udbudsmaterialet stilles der krav om overholdelse af bygherrens Code of Conduct, ligesom kontrakten indeholder en arbejdsklausul.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/04/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/04/2023
Tidspunkt: 12:05
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket, hvis de er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §134 a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136.

Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket, hvis de er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/03/2023

Send til en kollega

0.063