Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=347309&B=DRI
Udbyder
Egedal Fjernvarme A/S
Kvalifikationsordning vedrørende bygge- og anlægsarbejder til Egedal Fjernvarme
Egedal Fjernvarme A/S
Kvalifikationsordning – forsyningsvirksomhed
Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 35410538
Postadresse: Dam Holme 4B
By: Stenløse
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3660
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Jøns Rømer
E-mail: jjr@damgaard-ri.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.egedalfjernvarme.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/358610
Del II: Genstand
Kvalifikationsordning vedrørende bygge- og anlægsarbejder til Egedal Fjernvarme
Egedal Kommune
Denne kvalifikationsordning vedrører anlægs– og byggearbejder til Egedal Fjernvarme. Kvalifikationsordningen har til formål at etablere en liste over kvalificerede virksomheder, som Egedal Fjernvarme kan invitere til specifikke udbud i forbindelse udførelse af diverse bygge– og anlægsarbejder. Egedal Fjernvarme forventer at etablere fjernvarme til ca. 6.000 kunder frem imod 2029 ved etablering af mere end 200 km hoved- og stikledninger. De arbejder, Egedal Fjernvarme forventer at udbyde via kvalifikationsordningen, omfatter etablering af præisolerede fjernvarmeledninger i jord udbudt som hovedentreprise. Arbejderne vil omfatte etablering af såvel hovedledninger som stikledninger og vil også kunne omfatte ydelser relateret til en fjernvarmeudbygning, som etablering af bygværker, pumpestationer mv. Det er forventningen, at arbejderne primært vil blive udført over tre aftaler, som vil løbe parallelt med hinanden, og som hver især vil have en varighed på op til 8 år. Det er dog også muligt, at Egedal Fjernvarme vil udbyde mindre arbejder løbende via kvalifikationsordningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal i forbindelse med afgivelse af ansøgningen aflevere et ESPD-dokument.
Såfremt ansøgeren er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 135-136, eller en af frivillige udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, vil ansøgeren blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren.
Ordregiver stiller følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:
1) Omsætnings minimum for anlægsarbejder relateret til etablering af ledninger i jord på 20 mio. DKK det seneste disponible regnskabsår.
2 ) En soliditetsgrad på 15 % i det seneste disponible regnskabsår.
Ordregiver stiller følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:
Ansøger har minimum opstartet eller udført mindst 3 anlægsprojekter relateret til etablering af ledninger i jorden i løbet af de seneste 3 år.
Ordregiver er forpligtet til at rekvirere dokumentation for opfyldelse af minimumskrav samt for at ansøger ikke er omfattet af ovennævnte udelukkelsesgrunde. Processen herfor er yderligere beskrevet i dokumentet 'Betingelser for kvalifikationsordning', som er tilgængeligt via EU Supply systemet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Optagelse på kvalifikationsordningen er ikke ensbetydende med, at ansøger er garanteret at blive tildelt en kontrakt. Optagelsen medfører alene, at de optagede ansøgere kan blive inviteret til at afgive et tilbud i de konkrete udbud indenfor ordningen.
Egedal Fjernvarme vil som udgangspunkt gennemgå ansøgninger om optagelse efter udgangen af hvert kvartal (dvs. efter 31/3, 30/6, 30/9 og 31/12), og ansøgninger, som er modtaget inden disse datoer, vil således evalueret og taget i betragtning for optagelse på kvalifikationsordningen. Såfremt en ansøger ikke optages på kvalifikationsordningen, har denne mulighed for at genansøge og blive taget i betragtning til optagelse i det efterfølgende kvartal.
Det præciseres, at det første udbud under kvalifikationsordningen forventes udsendt til udvalgte ansøgere i januar 2023. Alene ansøgere, som har søgt om optagelse på kvalifikationsordningen senest 31. december 2022, vil komme i betragtning ved dette udbud.
Ansøgeren kan, som alternativ til at skrive oplysningerne om teknisk og faglig formåen (referencer) ind i ESPD-dokumentet, Del IV, pkt. C, vedlægge referencerne som bilag.
Se desuden dokumentet 'Betingelser for kvalifikationsordning', som er tilgængeligt via EU Supply systemet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk