23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 198-561128
Offentliggjort
13.10.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

TårnbyForsyning Spildevand A/S

Vindere

Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam

(20.01.2023)
HedeDanmark A/S
Klostermarken 12
8800 Viborg

Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam


TårnbyForsyning Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: TårnbyForsyning Spildevand A/S
CVR-nummer: 32667732
Postadresse: Gemmas Alle 39
By: Kastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Bossow
E-mail: bbo@taarnbyforsyning.dk
Telefon: +45 41399596
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://taarnbyforsyning.dk/spildevand
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343270&B=DK_UDBUD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=343270&B=DK_UDBUD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om afhentning og slutdisponering af spildevandsslam

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90410000 Bortskaffelse af spildevand
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S at indhente tilbud på og indgå en 2-årig kontrakt om håndtering af spildevandsslam, herunder afhentning, transport og slutdeponering af slam fra TÅRNBYFORSYNINGs renseanlæg, Tårnby Renseanlæg.

TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på at forlænge kontrakten i 2 x 1 år.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90420000 Behandling af spildevand
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Kastrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ved nærværende udbud ønsker TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S at indhente tilbud på og indgå en 2-årig kontrakt om håndtering af spildevandsslam, herunder afhentning, transport og slutdeponering af spildevandsslam fra TÅRNBYFORSYNINGs renseanlæg, Tårnby Renseanlæg.

TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/Shar option på at forlænge kontrakten i 2 x 1 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på forlængelse af kontrakten, således at TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S op til to gange er berettiget til at forlænge aftalen med 12 måneder (i alt 24 måneder), så kontrakten udløber senest den 31. december 2026.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S har option på forlængelse af kontrakten, således at TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S op til to gange er berettiget til at forlænge aftalen med 12 måneder (i alt 24 måneder), så kontrakten udløber senest den 31. december 2026.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der er krav til økonomisk og finansiel kapacitet i form af omsætning og soliditetsgrad, jf. nedenfor.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de to seneste disponible regnskabsår har haft en samlet årlig omsætning på mindst DKK 10 mio. i hvert regnskabsår.

- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i de to seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 20 % i hvert regnskabsår.

Ved de ”to seneste disponible regnskabsår" forstås de to seneste regnskaber afsluttet forud for indgivelse af tilbud i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.

Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede omsætning som summen af omsætningen i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en eller flere støttende virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes omsætningen på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.

Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100.

Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes den samlede soliditetsgrad som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent. Hvis tilbudsgiver baserer sig på en eller flere støttende virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Som mindstekrav kræves, at tilbudsgiver har udført tilsvarende opgaver med håndtering af samlet mindst 5.000 tons pr. år restprodukt under ”Slambekendtgørelsen” inden for de seneste tre år.

Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et kvalitetsledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 9001 eller tilsvarende, samt at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et miljøledelsessystem som følgerkravene i DS/EN ISO 14001 eller tilsvarende.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal dokumentere at have udført tilsvarende opgaver med håndtering af samlet mindst 5.000 tons pr. år restprodukt under ”Slambekendtgørelsen” inden for de seneste tre år.

Med ”tilsvarende opgaver” forstås udførelse af en opgave eller flere opgaver, der vedrører afhentning af spildevandsslam fra renseanlæg og slutdisponering af spildevandsslam i overensstemmelse med gældende lovgivning. Tilbudsgiveren skal således dokumentere at have håndteret minimum 5.000 tons restprodukt ifølge reglerne i ”Slambekendtgørelsen” pr. år i de seneste 3 år.

Referencerne skal indeholde: Angivelsen af kunden, beskrivelse af ydelsen, angivelse af årlig mængde for kunden, tidspunkt for udførelsen (dato).

Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et kvalitetsledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 9001 eller tilsvarende.

Som mindstekrav kræves tillige, at tilbudsgiver kan dokumentere at have implementeret et miljøledelsessystem som følger kravene i DS/EN ISO 14001 eller tilsvarende.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Tilbudsgiver skal til udførelse af ydelserne under kontrakten anvende fire containere, som TÅRNBYFORSYNING Spildevand A/S stiller til rådighed.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/11/2022
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Non empty span 2-->IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 07/05/2023
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 07/11/2022
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2-4 år.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbuddet, herunder Tilbudslisten og udfyldte beskrivelser skal udarbejdes og afgives på dansk og i DKK.

ESPD, støttende enheder, konsortier:

Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud afgive oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed, hvilket sker digitalt via udbudsplatformen (EU-Supply), til foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, samt til foreløbig opfyldelse af Ordregivers krav til egnethed. Ordregiver kræver, at tilbudsgiveren udfylder det fælles europæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med tilbudsafgivelse.

ESPD’et er tilbudsgivers ”egenerklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, samt opfylder egnethedskravene til udbuddet.

Tilbudsgiver, evt. konsortiedeltagere og/eller evt. støttende virksomheder skal underskrive deres respektive ESPD’er. Såfremt et afleveret ESPD ikke er underskrevet, tager Ordregiver forbehold for at lade dette berigtige, jf. de udbudsretlige regler herom.

Besvarelsen af ESPD-dokumentet foregår som den øvrige tilbudsgivning via EU-Supply.

Udelukkelsesgrunde:

Tilbudsgiver og evt. støttende enheder må ikke være omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde eller nogle af de frivillige udelukkelsesgrunde, der er anført nedenfor, jf. udbudslovens § 135-137.

Tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.), nr. 3 (konkurrencefordrejende aftaler). Ordregiver vil under overholdelse af proportionalitetsprincippet foretage vurderingen af, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde.

Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis Ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
By: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/10/2022

Send til en kollega

0.047