23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 121-344445
Offentliggjort
27.06.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Reno Djurs I/S

Vindere

Entreprise B: Tømning og kontrol af fedtudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

(11.10.2022)
NORVA24 Danmark A/S
Ringager 2
2605 Brøndby

Entreprise A: Tømning og kontrol af olie- og benzinudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

(11.10.2022)
Djursland Kloakservice
Abildgårdsvej 10
8570 Trustrup

Tømning af olie- og benzinudskillere, fedtudskillere og samletanke for Reno Djurs


Reno Djurs I/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Reno Djurs I/S
CVR-nummer: 20217472
Postadresse: Nymandsvej 11
By: Balle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8444
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Hammerich
E-mail: mehh@cowi.com
Telefon: +45 56404592
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/181898423.aspx
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/181898423.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/181898423.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tømning af olie- og benzinudskillere, fedtudskillere og samletanke for Reno Djurs

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Opgaven omfatter tømning af olie- og benzinudskillere samt fedtudskillere i Norddjurs og Syddjurs kommuner samt tømning af samletanke i Syddjurs Kommune.

Opgaven udbydes i følgende særskilte entrepriser:

Entreprise A: Tømning og kontrol af olie- og benzinudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

Entreprise B: Tømning og kontrol af fedtudskillere Nord- og Syddjurs Kommune

Entreprise C: Tømning af samletanke i Syddjurs Kommune

Alle tre entrepriser A, B og C indeholder en option på anvendelse af konventionel diesel som drivmiddel.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise A: Tømning og kontrol af olie- og benzinudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Djursland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Entreprise A vedrører tømning og kontrol af olie- og benzinudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Reno Djurs har option på forlængelse på uændrede vilkår ad en eller flere omgange, men således at den maksimale forlængelse udgør op til 2 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på anvendelse af konventionel diesel som drivmiddel

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise B: Tømning og kontrol af fedtudskillere i Nord- og Syddjurs Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Djursland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Entreprise B vedrører tømning og kontrol af fedtudskillere Nord- og Syddjurs Kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Reno Djurs har option på forlængelse på uændrede vilkår ad en eller flere omgange, men således at den maksimale forlængelse udgør op til 2 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på anvendelse af konventionel diesel som drivmiddel

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Entreprise C: Tømning af samletanke i Syddjurs Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Djursland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Entreprise C vedrører tømning af samletanke i Syddjurs Kommune

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Reno Djurs har option på forlængelse på uændrede vilkår ad en eller flere omgange, men således at den maksimale forlængelse udgør op til 2 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på anvendelse af konventionel diesel som drivmiddel

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring.

Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have en erhvervsansvarsforsikring med en forsikringssum på minimum 10 mio. kr. for en hver skade.

Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver:

a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i bilag 1, afsnit 2.2.1 krævede sikkerhedsstillelse, og/eller

b) at denne er indstillet på at stille den i bilag 1, afsnit 2.2.1 krævede sikkerhedsstillelse.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal have tilladelse til at udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning i henhold til trafikministeriets bekendtgørelse om godskørsel.

Tilbudsgiver har mindst én reference omfattende tømning af tanke med slamsuger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal have tilladelse til udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning i henhold til trafikministeriets bekendtgørelse om godskørsel.

Tilbudsgiver har mindst én reference omfattende tømning af tanke med slamsuger (f.eks. olie- og benzinudskillere, samletanke eller andet) på mindst 250 tømninger pr. år, i en sammenhængende periode på mindst 12 kalendermåneder indenfor de sidste 3 år.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontraktvilkår fremgår af udkast til kontrakt. Entreprenøren skal overholde særlige vilkår om "Arbejdsforhold". Vilkårene fremgår i afsnit 2.3.4 i bilag 1, "Særlige betingelser og opgavebeskrivelse".

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 29/08/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 29/08/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Tilbudsgiver har ikke mulighed for at deltage i åbningen

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiver har ikke mulighed for at deltage i åbningen

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Foruden de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudsloven finder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6 anvendelse,

således at tilbudsgiver ligeledes vil blive udelukket fra nærværende udbud, hvis denne er omfattet af en af disse.

Udbuddet gennemføres via Mercell Udbudsportal (www.mercell.com), og deltagelse samt aflevering af tilbud kan alene ske gennem Mercell Udbudsportal.

Den vindende tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 og stk. 2 (strafbare forhold) og stk. 3 (gæld til det offentlige) samt den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.)

For danske virksomheder indsendes en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der ikke er mere end 6 måneder gammel.

Den vindende tilbudsgiver skal endvidere indsende dokumentation for opfyldelse af kravene til økonomisk egnethed i form af en tilkendegivelse fra bank,

andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver,

at der inden for rammerne af tilbudsgiverens engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende

kreditramme pt. er plads til at stille den krævede sikkerhedsstillelse, og/eller at denne er indstillet på at stille den i Kontrakten krævede sikkerhedsstillelse. Den vindende tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for tilladelse til udførsel af erhvervsmæssig godskørsel for fremmed regning. Hvis vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen med henblik på at opfylde mindstekrav, skal tilbudsgiveren ifm. med fremlæggelse af dokumentation for de i ESPD´et indeholdte oplysninger i øvrigt dokumentere, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen hos den støttende enhed. Den fremlagte støtteerklæring eller dokumentation skal dokumentere: - at den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, er juridisk forpligtet overfor tilbudsgiveren, - at tilbudsgiveren faktisk råder over den økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, der stilles til rådighed for Kontraktens opfyldelse, - at tilbudsgiveren og den enhed, hvis økonomiske og finansielle formåen, tilbudsgiveren baserer sig på, hæfter solidarisk for Kontraktens opfyldelse, samt - at den enhed, hvis faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer, tilbudsgiver baserer sig på vedrørende dele af den udbudte opgave, også skal udføre de konkrete dele af opgaven. Den støttende virksomhed skal i den forbindelse oplyse, i hvilken grad der stilles økonomisk og finansiel formåen til rådighed, samt hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med aftalens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset formåen til rådighed, såfremt tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang der alene stilles en begrænset formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af tilbudsgiverens egnethed.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/06/2022

Send til en kollega

0.062