23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 101-280174
Offentliggjort
25.05.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Vindere

Delaftale - Rådhus med annekser, biblioteker og kulturinstitutioner.

(30.11.2022)
Max Hansen Rengøring A/S
Gersonsvej 22,
2900 Hellerup

Delaftale .-Skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, skovbørnehaver, tandpleje og pædagogisk psykologisk rådgivning m.fl.

(30.11.2022)
Forenede Service A/S
Buddingevej 312-316
2860 Søborg

Delaftale - Skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje og gartner og vejservice samt rådgivningscenter m.fl.

(30.11.2022)
Coor Service Management A/S
Hørkær 12 A
2730 Herlev

Begrænset EU-udbud af 3 delaftaler om udførelse af rengøring i Frederiksberg Kommune (genudbud)


Frederiksberg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederiksberg Kommune
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Lundsager
E-mail: anlu05@frederiksberg.dk
Telefon: +45 53880823
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/802277a8-af5a-46be-9373-d5b218031f27/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/802277a8-af5a-46be-9373-d5b218031f27/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/802277a8-af5a-46be-9373-d5b218031f27/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/802277a8-af5a-46be-9373-d5b218031f27/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset EU-udbud af 3 delaftaler om udførelse af rengøring i Frederiksberg Kommune (genudbud)

Sagsnr.: 00.00.00-A00-42-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette genudbud vedrører udførelse af rengøring af Institutioner i Frederiksberg Kommune herunder kommunens rådhus, kontorer skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje, kulturinstitutioner, biblioteker, Gartner og Vejservice samt en række andre institutioner. Der udbydes 3 delaftaler

Udbuddet gennemføres som et begrænset EU-udbud i henhold til afsnit II i lov nr. 1564 af 15. december 2015, ”Udbudsloven”, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om deltagelse, men alene egnede ansøgere, der udvælges og opfordres hertil, har ret til at afgive tilbud. Det er muligt for tilbudsgivere at byde ind på en eller flere delaftaler, men hver tilbudsgiver vil højest blive tildelt to delaftale jeg ud-budsbetingelsernes afsnit 3.

Der er tale om et genudbud og der henvises til bekendtgørelse 2022/S 018-043973. Der er alene foretaget mindre justeringer og tilføjet yderligere en option på konventionel rengøring med konventionelle rengøringsprodukter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 250 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale - Rådhus med annekser, biblioteker og kulturinstitutioner.

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vedrører rengøring af Frederiksberg Rådhus med tilhørende annekser, samt kulturinstitutioner og hjemmepleje. Der er således hovedsageligt tale om kontorrengøring. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil ske separat for hver delaftale. På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, med tildelingskriterierne beskrevet neden for.

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlige omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring, hovedrengøring og en række ekstraydelser. Priser på to optioner indgår endvidere i prisvurderingen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering og ledelse / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetssikring / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Medarbejdere og uddannelse / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Implementering / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 45 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Op til 2 X 12 måneder

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Største antal: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ansøgers referencer.

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Ordregiver vil i udvælgelsen anvende en pointmodel, hvor hver af ansøgeres referencer vil blive vurderet og tildelt point ud fra nedenstående kriterier.

-At referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om

prækvalifikation til

-At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

-At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

-At referencen er en offentlig institution

-At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Ansøger vil maksimalt blive tildelt 6 point pr. reference, og samlet set kan ansøger maksimalt opnå 30 point pr. for 5 referencer.

Kommunen vil for hver delaftale prækvalificere de 6 ansøgere, der samlet har opnået det højeste antal point på de respektive delaftaler. Ved pointlighed mellem den 6. højest rangerede ansøger og andre lavere rangerede ansøgere vil den ansøger med flest Insta800 referencer blive prækvalificeret.

Der henvises til prækvalifikationsbetingelserne for yderligere oplysninger.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1. Svanemærket rengøringsydelse i henhold til standarden ”076 Rengøringsservice”.

2. Konventionel rengøring med konventionelle rengøringsprodukter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1),

2),4),5) og 6).

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale .-Skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, skovbørnehaver, tandpleje og pædagogisk psykologisk rådgivning m.fl.

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vedrører rengøring af decentrale institutioner i Frederiksberg kommune, herunder skoler og daginstitutioner mv. Institutionerne er nærmere beskrevet i bilag 3 Institutionsliste.

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil ske separat for hver delaftale. På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, med tildelingskriterierne beskrevet neden for.

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlige omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring, hovedrengøring og en række ekstraydelser. Priser på to optioner indgår endvidere i prisvurderingen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering og ledelse / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetssikring / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Medarbejdere og uddannelse / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Implementering / Vægtning: 15%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 115 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Op til 2 X 12 måneder

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ansøgers referencer.

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Ordregiver vil i udvælgelsen anvende en pointmodel, hvor hver af ansøgeres referencer vil blive vurderet og tildelt point ud fra nedenstående kriterier.

-At referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om

prækvalifikation til

-At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

-At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

-At referencen er en offentlig institution

-At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Ansøger vil maksimalt blive tildelt 6 point pr. reference, og samlet set kan ansøger maksimalt opnå 30 point pr. for 5 referencer.

Kommunen vil for hver delaftale prækvalificere de 6 ansøgere, der samlet har opnået det højeste antal point på de respektive delaftaler. Ved pointlighed mellem den 6. højest rangerede ansøger og andre lavere rangerede ansøgere vil den ansøger med flest Insta800 referencer blive prækvalificeret.

Der henvises til prækvalifikationsbetingelserne for yderligere oplysninger.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1. Svanemærket rengøringsydelse i henhold til standarden ”076 Rengøringsservice”.

2. Konventionel rengøring med konventionelle rengøringsprodukter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1),

2),4),5) og 6).

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale - Skoler, SFO, klubber, daginstitutioner, dagpleje og tandpleje og gartner og vejservice samt rådgivningscenter m.fl.

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90910000 Rengøring
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vedrører rengøring af decentrale institutioner i Frederiksberg kommune, herunder skoler og daginstitutioner mv. Institutionerne er nærmere beskrevet i bilag 3 Institutionsliste.

Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud. Udvælgelse af de bedst egnede ansøgere vil ske separat for hver delaftale. På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune prækvalificere 6 ansøgere pr. delaftale.

I budrunden vil tildeling af kontrakt for hver delaftale ske særskilt, med udgangspunkt i tildelingskriteriet økonomisk mest fordelagtige tilbud, med tildelingskriterierne beskrevet neden for.

Pris vil blive vurderet ud fra de forventede årlige omkostninger til rengøring fordelt på daglig rengøring, hovedrengøring og en række ekstraydelser. Priser på to optioner indgår endvidere i prisvurderingen. Prismodellen er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering og ledelse / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetssikring / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Medarbejdere og uddannelse / Vægtning: 15%
Kvalitetskriterium - Navn: Implementering / Vægtning: 15%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 98 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Op til 2 X 12 måneder

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er antallet større end 6, vil kommunen prækvalificere de 6, der vurderes bedst egnede på baggrund af ansøgers referencer.

Der foretages en vurdering af de af ansøger oplyste erfaringer fra tilsvarende eller lignende kontrakter om udførelse af rengøring.

Kommunen vil evaluere på de fem første referencer, mens evt. øvrige referencer ikke vil blive taget i betragtning.

Ordregiver vil i udvælgelsen anvende en pointmodel, hvor hver af ansøgeres referencer vil blive vurderet og tildelt point ud fra nedenstående kriterier.

-At referencen indeholder institutionstyperne der svarer til dem i delaftalen, som der ansøges om

prækvalifikation til

-At referencen vedrører rengøring i henhold til Insta800- metoden.

-At samarbejdet har løbet længere tid og er igangværende/nyere

-At referencen er en offentlig institution

-At den årlige nettoomsætning på referencen svarer til delaftalen

Ansøger vil maksimalt blive tildelt 6 point pr. reference, og samlet set kan ansøger maksimalt opnå 30 point pr. for 5 referencer.

Kommunen vil for hver delaftale prækvalificere de 6 ansøgere, der samlet har opnået det højeste antal point på de respektive delaftaler. Ved pointlighed mellem den 6. højest rangerede ansøger og andre lavere rangerede ansøgere vil den ansøger med flest Insta800 referencer blive prækvalificeret.

Der henvises til prækvalifikationsbetingelserne for yderligere oplysninger.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

1. Svanemærket rengøringsydelse i henhold til standarden ”076 Rengøringsservice”.

2. Konventionel rengøring med konventionelle rengøringsprodukter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I udbuddet gælder de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1),

2),4),5) og 6).

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår:

- Årsomsætning inden for rengøring i kr. ekskl. moms,

- Egenkapital i kr.

- Soliditetsgrad i %

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning inden for rengøring

på minimum 15 mio. kr. i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en egenkapital 2,0 mio. kr. i senest afsluttede regnskabsår

-Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal angive sine op til 5 betydeligste referencer (kontrakter) inden for rengøring som ansøger har udført inden for de seneste 3 år,, med angivelse af en karakteristik af kontrakten indeholdende beskrivelse af rengøringens karakter, type af institutioner og anvendt rengøringsmetode (feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttids-punkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”

Der skal maksimal oplyses 5 referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

-Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter mindst 2 referencer om rengøring i henhold til

Insta800, og at mindst 1 af referencerne om Insta800 rengøring har en årlig omsætning på mindst 2.000,000 kr.

-Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter mindst 1 aftale om rengøring med en årlig omsætning på mindst 10.000.000 kr.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 018-043973
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/06/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 01/07/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/05/2022

Send til en kollega

0.063