Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
NIRAS A/S
Åboulevarden 80
8000 Aarhus C
att.: Lone Krogsgaard
e-mail: lkg@niras.dk
tlf. +45 29687176
Indlevering af tilbud
Addresse
NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk
Udbyder
Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park
Vindere
(15.02.2016)
HedeDanmark A/S
Opdateringer
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
Udbuddet af renholdelsesopgaven i Kolding Kommune annulleres med baggrund i, at opgaven i stedet fortsat ønskes løst internt, fordi der kan opnås en billigere løsning ved at fastholde opgaven i forvaltningen frem for ved at udbyde den.
Gadefejning og renholdelse i byer og strande samt rengøring af udstyr og offentlige toiletter
Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park
Nytorv 11
Att: Marie Muxoll
6000 Kolding
DANMARK
Telefon: +45 79796153
Mailadresse: marie@kolding.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kolding.dk
Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
NUTS-kode DK032
— Affaldsopsamling på befæstede og ubefæstede arealer
— Tømning af affaldsspande
— Rengøring af udstyr
— Rengøring af offentlige toiletter.
Kontraktperioden er fra 1.4.2016 til og med 30.3.2020 med option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår 2 gange i op til 12 mdr.
Lov om lønmodtagernes retsstilling ved virksomhedsoverdragelse (LBK 710 af 20.8.2002) er gældende, og tilbudsgiveren skal overtage medarbejdere, som har været beskæftiget med den udbudte opgave.
Der stilles krav om arbejdsklausuler.
Der indgår ikke overtagelse af materiel i entreprisen.
Kolding Kommunes egen driftsafdeling afgiver kontrolbud på opgaven.
90612000, 90918000, 90610000, 90680000
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår 2 gange i op til 12 mdr.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal aflevere en udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997).
Mindstekrav: Tilbudsgiver må ikke have ubetalt, forfalden gæld til det offentlige.
Tilbudsgiver skal aflevere udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
Mindstekrav: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller 2.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation i form af reviderede årsrapporter eller reviderede regnskabstal, der dokumenterer virksomhedens egenkapital. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger reviderede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation i form af reviderede årsrapporter eller reviderede regnskabstal, der dokumenterer virksomhedens soliditetsgrad. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger reviderede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Tilbudsgiver skal aflevere en kopi af gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav: Tilbudsgiver skal, for hvert af de 3 forudgående regnskabsår, dokumentere, at denne har haft en årlig nettoomsætning for lignende opgaver på mindst 5 000 000 DKK og en total årlig nettoomsætning på mindst 10 000 000 DKK.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital i de 3 seneste regnskabsår.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 25 % af den årlige omsætning.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en årlig forsikringssum på mindst 10 000 000 DKK på person- og/eller tingsskade.
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af entrepriser indeholdende lignende opgaver inden for de seneste 3 år før tilbudsfristen.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: tilbudsgiver skal angive mindst 3 referencer på lignende opgaver fra de seneste 3 år før tilbudsfristen med oplysning om opgaven, ordregiver, kontraktsum, kontraktperiode og kontaktperson.
Mindstekrav: Beskrivelse af tilbudsgivers kvalitetssikringssystem skal vedlægges tilbuddet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
NIRAS A/S, Åboulevarden 80, 8000 Aarhus C, att.: Lone Krogsgaard, e-mail: lkg@niras.dk, tlf. +45 29687176.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives og om hvorvidt klagen indgives i standstill-perioden.
I de tilfælde hvor klagen ikke indgives i standstill-perioden skal klageren oplyse om hvorvidt der begæres opsættende virkning.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000