23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 240-435656
Offentliggjort
11.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
NIRAS A/S
Åboulevarden 80
8000 Aarhus C
att.: Lone Krogsgaard
e-mail: lkg@niras.dk
tlf. +45 29687176

Indlevering af tilbud

Til
28.01.2016 Kl. 13:00

Addresse
NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk

Udbyder

Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park

Vindere

(15.02.2016)
HedeDanmark A/S

Opdateringer

Annullering
(07.05.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
Udbuddet af renholdelsesopgaven i Kolding Kommune annulleres med baggrund i, at opgaven i stedet fortsat ønskes løst internt, fordi der kan opnås en billigere løsning ved at fastholde opgaven i forvaltningen frem for ved at udbyde den.

Gadefejning og renholdelse i byer og strande samt rengøring af udstyr og offentlige toiletter


Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, Vej og Park
Nytorv 11
Att: Marie Muxoll
6000 Kolding
DANMARK
Telefon: +45 79796153
Mailadresse: marie@kolding.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.kolding.dk

Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Åboulevarden 70
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 87323332
Mailadresse: lkg@niras.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Gadefejning og gaderenholdelse i Kolding Kommune — Gadefejning og renholdelse i byer og strande samt rengøring af udstyr og offentlige toiletter.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

NUTS-kode DK032

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Den udbudte opgave omfatter i hovedtræk følgende:
— Affaldsopsamling på befæstede og ubefæstede arealer
— Tømning af affaldsspande
— Rengøring af udstyr
— Rengøring af offentlige toiletter.
Kontraktperioden er fra 1.4.2016 til og med 30.3.2020 med option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår 2 gange i op til 12 mdr.
Lov om lønmodtagernes retsstilling ved virksomhedsoverdragelse (LBK 710 af 20.8.2002) er gældende, og tilbudsgiveren skal overtage medarbejdere, som har været beskæftiget med den udbudte opgave.
Der stilles krav om arbejdsklausuler.
Der indgår ikke overtagelse af materiel i entreprisen.
Kolding Kommunes egen driftsafdeling afgiver kontrolbud på opgaven.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90612000, 90918000, 90610000, 90680000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår 2 gange i op til 12 mdr.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der kræves sikkerhedsstillelse. Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt kontrakten tildeles et konsortium, skal konsortiedeltagerne hæfte solidarisk for rammeaftalens opfyldelse og der skal udpeges en, som kan indgå bindende aftaler på konsortiets vegne.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om tilbudsgivers navn, adresse, CVR nr. og kontaktperson.
Tilbudsgiver skal aflevere en udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997).
Mindstekrav: Tilbudsgiver må ikke have ubetalt, forfalden gæld til det offentlige.
Tilbudsgiver skal aflevere udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2.
Mindstekrav: Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller 2.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation for den årlige nettoomsætning for lignende opgaver samt for den totale nettoomsætning i form af reviderede årsrapporter. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger reviderede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation i form af reviderede årsrapporter eller reviderede regnskabstal, der dokumenterer virksomhedens egenkapital. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger reviderede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Tilbudsgiver skal aflevere dokumentation i form af reviderede årsrapporter eller reviderede regnskabstal, der dokumenterer virksomhedens soliditetsgrad. Hvis en tilbudsgiver ikke har eksisteret i 3 år, medsendes de tilgængelige reviderede årsrapporter eller regnskabstal, hvis der endnu ikke foreligger reviderede årsrapporter, for den periode, virksomheden har eksisteret.
Tilbudsgiver skal aflevere en kopi af gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav: Tilbudsgiver skal, for hvert af de 3 forudgående regnskabsår, dokumentere, at denne har haft en årlig nettoomsætning for lignende opgaver på mindst 5 000 000 DKK og en total årlig nettoomsætning på mindst 10 000 000 DKK.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have positiv egenkapital i de 3 seneste regnskabsår.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 25 % af den årlige omsætning.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal have gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en årlig forsikringssum på mindst 10 000 000 DKK på person- og/eller tingsskade.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af entrepriser indeholdende lignende opgaver inden for de seneste 3 år før tilbudsfristen.
Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: tilbudsgiver skal angive mindst 3 referencer på lignende opgaver fra de seneste 3 år før tilbudsfristen med oplysning om opgaven, ordregiver, kontraktsum, kontraktperiode og kontaktperson.
Mindstekrav: Beskrivelse af tilbudsgivers kvalitetssikringssystem skal vedlægges tilbuddet.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
28.1.2016 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger
Udbudsmaterialet kan rekvireres hos:

NIRAS A/S, Åboulevarden 80, 8000 Aarhus C, att.: Lone Krogsgaard, e-mail: lkg@niras.dk, tlf. +45 29687176.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives og om hvorvidt klagen indgives i standstill-perioden.
I de tilfælde hvor klagen ikke indgives i standstill-perioden skal klageren oplyse om hvorvidt der begæres opsættende virkning.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.12.2015

Send til en kollega

0.047