23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 058-153286
Offentliggjort
23.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Kredsløb Halmenergi A/S

Vindere

Rammeaftale for afhentning, transport og nyttiggørelse af flyveaske fra det Biomassefyret Kraftvarmeværk (Kredsløb Halmenergi) (Ølstedvej, Lisbjerg)

(07.06.2022)
Agro Trade ApS
5330 Munkebo

Udbud vedr. Afhentning, transport og nyttiggørelse af flyveaske fra det Biomassefyret Kraftvarmeværk (Kredsløb Halmenergi) (Ølstedvej, Lisbjerg)


Kredsløb Halmenergi A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kredsløb Halmenergi A/S
CVR-nummer: 30536142
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Jonas Aamøe Laursen
E-mail: joaal@affaldvarme.dk
Telefon: +45 41857297
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kredslob.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c76ede78-90e1-46b8-b647-b8263c3c7c5e/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c76ede78-90e1-46b8-b647-b8263c3c7c5e/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c76ede78-90e1-46b8-b647-b8263c3c7c5e/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud vedr. Afhentning, transport og nyttiggørelse af flyveaske fra det Biomassefyret Kraftvarmeværk (Kredsløb Halmenergi) (Ølstedvej, Lisbjerg)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter afhentning, transport og nyttiggørelse af flyveaske fra det biomassefyre-de kraftvarmeværk, over en periode på 2 år startende 1. maj 2022 med udløb den 30. april 2024.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513400 Bortskaffelse af aske
90512000 Transport af affald
90513000 Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter afhentning, transport og nyttiggørelse af flyveaske fra det biomassefyre-de kraftvarmeværk, over en periode på 2 år startende 1. maj 2022 med udløb den 30. april 2024.

Perioden fra Rammeaftalen (herefter Aftalen) er underskrevet til arbejdet kan påbegyndes skal bruges som forberedelsesperiode for tjenesteyderen således, at tjenesteyderen er klar til at påbegynde udførelse af ydelserne pr. 1. maj 2022.

For en nærmere beskrivelse af udbuddets omfang henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 6 Kravspecifikation.

Der vil blive indgået aftale med én leverandør til rammeaftalen på basis af udkast til rammeaftale(r), som findes i bilag 3.

Ordregiver har valgt ikke at opdele delaftalerne yderligere, da man har vurderet, at der kan opnås stordriftsfordele ved at gennemfører udbuddet med denne opdeling.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kredsløb Halmenergi kan forlænge Aftalen helt eller delvist og ad flere omgange i op til 72 måneder (6 år) på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Tjenesteyderen senest 2 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kredsløb Halmenergi kan forlænge Aftalen helt eller delvist og ad flere omgange i op til 72 måneder (6 år) på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til Tjenesteyderen senest 2 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale ramme for rammeaftalen er det anslåede årlige forbrug tillagt 25 %.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nedenstående nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.

Mindstekrav: Udbyder accepterer kun tilbud fra leverandører, som

• Har en omsætning på minimum 10 mio. danske kr. ekskl. moms pr. år i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår,

• Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Har en omsætning på minimum 10 mio. danske kr. ekskl. moms pr. år i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår,

Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

• Udbyder accepterer kun tilbud fra leverandører, som i ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen.

Der skal angives minimum 1 og maksimalt 3 referencer. Såfremt Tilbudsgiver fremsender mere end 3 referencer, vurderer Udbyder kun på de første 3 referencer angivet i ESPD.

Med ”lignende opgaver” menes opgaver med håndtering af restprodukter fra forbrænding af biomasse eller anden håndtering af biomasse restprodukter til genanvendelse inden for landbruget

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren/leverandøren har 1 lignende reference.

Referencelisten bør for hver reference som minimum indeholde følgende oplysninger:

• Navn på ordregiver/kunde og kontaktperson hos ordregiver/kunde,

• Kort og præcis opgavebeskrivelse, herunder angivelse af:

• Hvilke typer af opgaver, der er/var indeholdt i referenceopgaven og ift. hvilken type af anlæg,

• Om der er/var tale om en enkeltstående leverance eller en løbende leverance,

• Hvor mange udførende medarbejdere, der er/var knyttet til referenceopgaven.

• Udførelsesperiode,

• Kontraktsum.

Referencer må ikke være mere end 3 år gamle (regnet fra fristen for afgivelse af tilbud, jf. afsnit 1.6 ovenfor). Kun referencer for færdiggjorte og afsluttede opgaver/projekter eller dele af opgaver/projekter, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, vil indgå i evalueringen.

Udbyder vil i forbindelse med evalueringen forbeholde sig ret til at følge op på de anførte referencer via den oplyste kontaktperson.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren/leverandøren har 1 lignende reference.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/04/2022
Tidspunkt: 10:39
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/04/2022
Tidspunkt: 00:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/03/2022

Send til en kollega

0.048