23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 234-425208
Offentliggjort
03.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
12.01.2016 Kl. 10:00

Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zoptmepnpu

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Vindere

(15.04.2016)
Geo
Lyngby

Levering af boremateriel og boremandskab til udførelse af borearbejde i forbindelse med forureningsundersøgelser på Daneborg 2016/2017


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Arsenalvej 55
Att: Fuldmægtig Mia Westerberg
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 72813180
Mailadresse: fes-udb06@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk/fes

Internetadresse for køberprofilen: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zoptmepnpu

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zoptmepnpu

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zoptmepnpu

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering af boremateriel og boremandskab til udførelse af borearbejde i forbindelse med forureningsundersøgelser på Daneborg 2016/2017.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser

NUTS-kode DKZ

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse udbyder hermed kontrakt for levering af boremateriel og boremandskab til udførelse af borearbejde i forbindelse med forureningsundersøgelser på Daneborg.
Opgaven omfatter levering af materiel og boremandskab til borearbejde i forbindelse med forureningsundersøgelser på Forsvarets station Daneborg i 2016.
Der er i 2014 etableret en række boringer ved potentielle kilder til olieforurening (olieoplæg med diesel Arctic grade).
Boringerne er med minirig ført til 1-3 m under terræn før der træffes enten grundfjeld eller permafrost.
Formålet med borearbejdet i 2016 er at etablere afgrænsede boringer til prøvetagning af jord og grundvand, så der efterfølgende kan foretages en risikovurdering og fremlægges løsninger til oprensning af den konstaterede forurening.
Der planlægges etableret ca. 90 boringer til gennemsnitligt ca. 2 m under terræn. Boredybder over 4 m forekommer ikke. Boringerne filtersættes og afsluttes med blindrør ca. 0,5 m over terræn. Enkelte boringer skal afsluttes i terræn med beton-mufferør og betonlåg, så de ikke står i vejen for trafik på området.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90700000, 90732000, 90733300, 90732600

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.2.2016. Færdiggørelse 1.8.2017

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav hertil vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Prisen er fast fra tilbudsdagen. Bagudrettet betaling forventes at indgå som betalingsvilkår. Betalingsbetingelser vil være 30 dage netto fra modtagelse af faktura. Nærmere oplysninger om finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
a. Tilbudsgiver skal klart og tydeligt i tilbuddet angive, hvilken (juridisk) person der er tilbudsgiver og dermed kontraktuelt er ansvarlig over for ordregiver.
b. Hvis tilbud afgives af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftale med. Tilbuddet bør indeholde oplysninger om deltagernes rolle i sammenslutningen, herunder om hvilken del af den samlede leverance de enkelte deltagere vil forestå.
Deltagerne hæfter solidarisk. Såfremt et konsortium får tildelt kontrakten, skal hvert medlem af sammenslutningen afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse.
Deltagerne kan alternativt gøre brug af en klassisk hovedleverandørmodel, hvor den ene part optræder som hovedleverandør og de andre som underleverandører, jf. nedenstående. I denne situation vil det være hovedleverandøren, der påtager sig den fulde leverandørforpligtigelse.
c. En tilbudsgiver, der ikke selvstændigt kan opfylde de opstillede krav (f.eks. et nystiftet selskab), har mulighed for at forlade sig på andre enheders (f.eks. en virksomheds) kapacitet. Der henvises i den forbindelse til udbudsbekendtgørelsens del III.2.2) og III.2.3).
d. Såfremt en tilbudsgiver, herunder fra en sammenslutning af virksomheder, baserer sig på andre enheders kapacitet (finansiel, økonomisk og/eller teknisk formåen), skal tilbudsgiver godtgøre, at han kan forlade sig på, at denne enhed stiller de nødvendige ressourcer til rådighed. Godtgørelsen kan for eksempel ske i form af en forpligtende skriftlig erklæring fra den/de pågældende enheder.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: a. Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejdernes løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de indenfor det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder hele det danske område. Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse vil følge op på, at forpligtelsen overholdes.
b. Det vil være et kontraktvilkår, at leverandøren i aftalens løbetid opretholder relevante og lovpligtige ansvarsforsikringer og forsikringer i øvrigt til dækning af krav under kontrakten og vedrørende leverandørens ydelser. Dokumentation for gældende forsikringer fremsendes forud for kontraktunderskrift.
c. Leverandøren samt de af leverandørens medarbejdere, der vil have færden på Forsvarsministeriets områder skal give samtykke til sikkerhedsgodkendelse i henhold til CIR nr. 204 af 7.12.2001. Sikkerhedscirkulæret omhandler sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles landene i NATO, EU eller WEU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssige beskyttelsesinteresser i øvrigt. Det er en betingelse for tildeling af kontrakten, at leverandøren kan sikkerhedsgodkendes. Kun medarbejdere, der kan opnå sikkerhedsgodkendelse, må udføre arbejde i forbindelse med kontrakten. De særlige vilkår gælder ligeledes for eventuelle samarbejdspartnere. Se i øvrigt udbudsmaterialet.
d. Se i øvrigt udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a. Underskrevet tro og love-erklæring, på, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en eller flere af de situationer, der er beskrevet i udbudsdirektivets art. 45, stk.1 og art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f samt på, hvorvidt tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til LBK nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal tro og love-erklæring afgives for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Tro og love-erklæring, serviceattest eller lignende skal fremsendes i udfyldt, dateret og underskrevet stand. Tro og love-erklæringer kan downloades via iBinders hjemmeside, jf. linket i udbudsbekendtgørelsens punkt I.1).
Det bemærkes, at såfremt tilbudsgiver ikke overholder ovenstående formkrav for pkt. 1 i forbindelse med tilbuddet, kan ordregiver være forpligtet til at afvise tilbuddet som ikke-konditionsmæssig.
b. Tilbudsgiver skal give oplysning om tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, webadresse, telefonnummer, email og kontaktperson. Såfremt tilbudsgiver er en del af en koncern, skal det tydeligt fremgå, hvilket selskab i koncernen, der anmoder om at afgive tilbud.
c. Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse forbeholder sig retten til at udelukke enhver økonomisk aktør, som i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået en alvorlig fejl, jf. udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra d anførte situation. En tilbudsgiver, der vil dog på Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses skriftlige anmodning få mulighed for at bidrage med beviser for, at tilbudsgiveren, på trods af en relevant udelukkelsesgrund, har truffet sådanne foranstaltninger, at tilbudsgiveren alligevel er egnet som kontraktpart. Sådanne foranstaltninger kunne f.eks. være foranstaltninger, der udelukker gentagelse af fejlen.
d. Det er et krav, at den tilbudsgiver hvis tilbud vurderes til at være det økonomisk mest fordelagtige, umiddelbart efter tildelingen, indhenter en fuld serviceattest eller leverer tilsvarende oplysninger, til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal serviceattest i så fald afgives for hver deltager i sammenslutningen. Tilbudsgiver gøres i den anledning opmærksom på, at sagsbehandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen er af en vis længde, hvorfor tilbudsgiver rådes til i god tid at søge herom. Kontraktindgåelse afventer ikke nødvendigvis modtagelse af serviceattest, men hvis kontrakt indgås før serviceattesten foreligger, og det viser sig, at tilbudsgiver iflg. serviceattesten ikke lever op til kravene i udbuddet, og derfor har fået tildelt kontrakten på et fejlagtigt grundlag, ifalder tilbudsgiver erstatningsansvar over for Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse for det tab, som Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse lider ved at skulle genudbyde kontrakten.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Oplysning om tilbudsgivers omsætning for de seneste 3 regnskabsår samt oplysning om tilbudsgivers egenkapital det seneste disponible regnskabsår. Dokumentation for omsætning og egenkapital kan/bør ske ved fremsendelse af en erklæring. Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år, skal der fremsendes oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige.
2. Såfremt tilbudsgiver, herunder en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), baserer sig på andre virksomheders økonomiske formåen, skal det tydeligt fremgå, hvem tilbudsgiver baserer sin formåen på. Tilbudsgiver bliver i så fald tildelt kontrakten under forudsætning heraf.
Dette kan ske i form af en forpligtende skriftlig erklæring (støtteerklæring) fra disse enheder om, at tilbudsgiver kan forlade sig på de pågældende enheders formåen i relation til den pågældende aftale. Tilbudsgiver skal i så fald desuden fremsende erklæring vedrørende den støttende virksomheds omsætning og egenkapital som anført ovenfor. Uden disse oplysninger har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på den støttende virksomheds økonomiske støtte.
3. Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium), skal oplysningerne gives samlet for sammenslutningen. Kravene skal i så fald være opfyldt af sammenslutningens virksomheder tilsammen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1. Tilbudsgiver skal minimum have en gennemsnitlig årlig omsætning på 2 000 000 DKK over de seneste 3 år.
2. Tilbudsgiver skal i det seneste disponible regnskabsår have haft en positiv egenkapital.
III.2.3) Teknisk kapacitet
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015/000412
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
12.1.2016 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 12.1.2016 - 10:00

Sted:

Arsenalvej 55, 9800 Hjørring.

 

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
a. Tilbud kan kun afgives elektronisk via en særlig udbudshjemmeside (iBinder), jf. linket i udbudsbekendtgørelsens punkt I.1), der har de fornødne faciliteter til den elektroniske tilbudsproces, hvor nærværende bekendtgørelse er gengivet, og hvor tilbudsgiver kan få adgang til hele udbudsmaterialet.

Adressen på hjemmesiden for udbudsmaterialet er: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fes_0902_20151116.nsf/

b. Ordregiver gør opmærksom på, at såfremt Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse konkret skønner det nødvendigt af hensyn til sikring af konkurrencen og overholdelse af ligebehandlingsprincippet, vil tilbudsgivere, der afgiver mere end 1 tilbud, blive afvist. Det samme gør sig gældende, såfremt der i et bydende konsortium eller lignende sammenslutning deltager 1 eller flere virksomheder fra andre bydende konsortier eller lignende sammenslutninger eller en eller flere individuelle tilbudsgivere.
Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres ansøgning, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
c. Udbudsforretningen gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Ordregiver forbeholder sig til enhver tid retten til at aflyse udbudsforretningen under hensyntagen til gældende ret.
d. Eventuelle spørgsmål vedrørende udbuddet eller udbudsmaterialet, bedes fremsendt via iBinder, jf. linket i udbudsbekendtgørelsens punkt I.1). Spørgsmål modtaget inden 14 dage før tilbudsfristen vil blive besvaret senest 6 dage før tilbudsfristen. Spørgsmål modtaget efter denne dato vil blive besvaret, hvis muligt. Spørgsmål og svar vil blive offentliggjort i anonymiseret form på iBinders hjemmeside, jf. linket i udbudsbekendtgørelsens punkt I.1).
Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på hjemmesiden.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer gælder følgende for indgivelse af klager:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes her.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.12.2015

Send til en kollega

0.048