Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=322305&B=KA
Udbyder
Lyngby Taarbæk Forsyning
Vindere
Renseanlæg for spildevand
(27.05.2022)
EnviDan A/S
Vejlsøvej 23
8600 Silkeborg
Renseanlæg for spildevand
(27.05.2022)
Krüger A/S
Gladsaxevej 363
2860 Søborg
Ledninger og decentrale anlæg for drikkevand og spildevand samt øvrig totalrådgivning in-den for anlægsopgaver, der ikke er omfattet af delkontrakt 2
(27.05.2022)
Ramboll Denmark - Water / Environment & Health
Hannemanns Allé 53
2300 Copenhagen S
Ledninger og decentrale anlæg for drikkevand og spildevand samt øvrig totalrådgivning in-den for anlægsopgaver, der ikke er omfattet af delkontrakt 2
(27.05.2022)
Dines Jørgensen og Co. A/S
Kirsebæralle 9-11
3400 Hillerød
Opdateringer
III.1.2
I stedet for:
Læses:
Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 30 mio. i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Kravet gælder for alle delkontrakter.
Yderligere oplysninger
Til Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger i udbudsbekendtgørelsen er følgende fejl berigtiget:
Ordregiver berigtiger dette minimums krav til omsætning, idet der ved en fejl i udbudsbekendtgørelsen står henholdsvis 35mDKK samt 30mDKK som mindstekrav. Det er 30mDKK som er gældende minimumskrav.
Udbud af totalrådgivning
Lyngby Taarbæk Forsyning
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29815909
Postadresse: Firskovvej 38
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: LTF - Emma Gram
E-mail: eag@ltf.dk
Telefon: +45 72283360
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ltf.dk
Del II: Genstand
Udbud af totalrådgivning
Ordregiver ønsker, at det skal være nemt og hurtigt at få adgang til en totalrådgiver, når behovet opstår og derfor etableres parallelle rammeaftaler på tekniske rådgiverydelser, hvor ordregiver har adgang til flere rådgivere på markedet, hvor de bedste kan udvælges fra projekt til projekt til ordregivers portefølje af projekter inden for drikkevand og spildevand. Udbuddet består af 2 delkontrakter, hvor der tildeles 3 leverandører på delkontrakt 1 og 2 leverandører på delkontrakt 2.
Ledninger og decentrale anlæg for drikkevand og spildevand samt øvrig totalrådgivning inden for anlægsopgaver, der ikke er omfattet af delkontrakt 2
Kgs. Lyngby
Totalrådgiverne vil typisk anvendes i alle/flere af anlægsprojektets faser (undtaget idefasen), hvorimod bygherrerådgivere typisk anvendes i idefasen samt øvrige dele af projektets faser, hvor ordregiver har behov for ekstra ressourcer.
Såfremt totalrådgiveren er leverandør på et konkret anlægsprojekt hos ordregiver, vil totalrådgiveren ikke samtidig kunne være bygherrerådgiver på selvsamme projekt/faser i projektet og vice versa.
Totalrådgiveren skal varetage ordregivers interesserer i relation til projekter og vil fungere som bindeled og katalysator mellem ordregiver og øvrige interessenter, bygherrerådgivere, entreprenører m.fl.
Beskrivelserne for de enkelte delkontrakter er ikke udtømmende. For uddybning af det potentielle indhold i ydelserne ovenfor henvises til FRI’s Ydelsesbeskrivelse for Anlæg 2019. Denne er ikke vedlagt udbudsmaterialet, men kan findes på følgende webside: https://www.frinet.dk/media/2561/ydelsesbeskrivelse-for-anlaeg-2019.pdf
Ordregiver har på denne delkontrakt bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper (oplistet ud fra forventet økonomisk omfang med største først og mindste sidst):
• Regn- og spildevandsledninger
• Bassiner, bygværker og udskillere med tilhørende installationer
• Decentral rensning af regnvand
• Pumpestationer
• Vand på terræn (håndtering af hverdagsregn og skybrud)
• Drikkevandsledninger
Hovedparten af projekterne skal udføres i urban kontekst, hvor plads ofte er en udfordring. Projekterne kan omfatte både renovering af eksisterende anlæg og etablering af nye anlæg.
Ordregiver understreger i forbindelse med drikkevandsledninger, at projekter på vandværker ikke er en del af nærværende delkontrakt.
Rådgivningen kan bl.a. omfatte følgende ydelser:
• Kvalificering af resultater fra idefase og anlægsprogram til videre udformning samt vurdering af behov for yderligere forundersøgelser.
• Udformning af dispositionsforslag og projektforslag
• Udformning af myndighedsprojekt og myndighedsansøgninger
• Interessent og -borgerhåndtering
• Hovedprojektering (udbudsprojekt/udførelsesprojekt)
• Arbejdsmiljøkoordinering (P)
• Teknisk kravspecifikation til udbud
• Byggeledelse
• Fagtilsyn
• Arbejdsmiljøkoordinering (B)
• Overdragelse til driften
Option på forlængelse af Rammeaftale på 2 x 12 måneder
Ordregiver vil prækvalificere op til 5 ansøgere til delkontrakt 1, og op til 4 ansøgere til delkontrakt 2.
Er der flere ansøgere som opfylder minimumskravene, vil ordregiver udvælge de 5 ansøgere til delkontrakt 1, og 4 ansøgere til delkontrakt 2, der demonstrerer de mest relevante referencer jf. del III.1.3, i forhold til de udbudte hovedydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).
Relevansvurderingen foretages ud fra, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der er sammenlignelige med de udbudte hovedydelser på delkontrakten.
Option på forlængelse af Rammeaftale på 2 x 12 måneder
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakterne på baggrund af de indledende tilbud. Det er forventeligt kun hvis der viser sig at være uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet eller de indkomne tilbud, at ordregiver vil gøre brug af muligheden for forhandling.
Renseanlæg for spildevand
Totalrådgiverne vil typisk anvendes i alle/flere af anlægsprojektets faser (undtaget idefasen), hvorimod byg-herrerådgivere typisk anvendes i idefasen samt øvrige dele af projektets faser, hvor ordregiver har behov for ekstra ressourcer.
Såfremt totalrådgiveren er leverandør på et konkret anlægsprojekt hos ordregiver, vil totalrådgiveren ikke samtidig kunne være bygherrerådgiver på selvsamme projekt/faser i projektet og vice versa.
Totalrådgiveren skal varetage ordregivers interesserer i relation til projekter og vil fungere som bindeled og katalysator mellem ordregiver og øvrige interessenter, bygherrerådgivere, entreprenører m.fl.
Beskrivelserne for de enkelte delkontrakter er ikke udtømmende. For uddybning af det potentielle indhold i ydelserne ovenfor henvises til FRI’s Ydelsesbeskrivelse for Anlæg 2019. Denne er ikke vedlagt udbudsmaterialet, men kan findes på følgende webside: https://www.frinet.dk/media/2561/ydelsesbeskrivelse-for-anlaeg-2019.pdf
Ordregiver har på denne delkontrakt bl.a. behov for rådgivning i forbindelse med følgende projekttyper, i alle procesafsnit på Mølleåværket:
• Procesoptimering og styring
• Renoveringsopgaver
• Arbejder med mekaniske anlæg og maskiner
• Arbejder med elektriske anlæg
• Arbejder på gasproduktionsanlæg
• Bygningsrenovering
• Dokumentationsarbejder
Rådgivningen kan bl.a. omfatte følgende ydelser:
• Kvalificering af resultater fra idefase og anlægsprogram til videre udformning samt vurdering af behov for yderligere forundersøgelser
• Udformning af dispositionsforslag og projektforslag
• Tilstandsvurderinger
• Energi- og procesrådgivning
• Styrings- og funktionsbeskrivelser
• Projektforslag
• Myndighedsprojekt
• Hovedprojektering (udbudsprojekt/udførelsesprojekt)
• Arbejdsmiljøkoordinering (P)
• Udbud af entrepriser
• Byggeledelse
• Fagtilsyn
• Arbejdsmiljøkoordinering (B)
• Overdragelse til driften
Projekterne kan omfatte både renovering af eksisterende anlæg og etablering af nye anlæg.
Option på forlængelse af Rammeaftale på 2 x 12 måneder
Ordregiver vil prækvalificere op til 5 ansøgere til delkontrakt 1, og op til 4 ansøgere til delkontrakt 2.
Er der flere ansøgere som opfylder minimumskravene, vil ordregiver udvælge de 5 ansøgere til delkontrakt 1, og 4 ansøgere til delkontrakt 2, der demonstrerer de mest relevante referencer jf. del III.1.3, i forhold til de udbudte hovedydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).
Relevansvurderingen foretages ud fra, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der er sammenlignelige med de udbudte hovedydelser på delkontrakten.
Option på forlængelse af Rammeaftale på 2 x 12 måneder
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakterne på baggrund af de indledende tilbud. Det er forventeligt kun hvis der viser sig at være uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet eller de indkomne tilbud, at ordregiver vil gøre brug af muligheden for forhandling.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Ansøgers samlede årsomsætning i de tre seneste disponible regnskabsår.
Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 2
Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 35 mio. i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 30 mio. i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de 5 betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen.
Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført og afsluttet på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9), og ved vurderingen af, om minimumskravene til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt, jf. nedenfor. Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelser, der allerede er udført og afsluttet på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke af de under punkt II.1.4) og II.2.4), anførte ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager).
Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet.
Der kan maksimalt angives 5 referencer per delkontrakt, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Baserer ansøger sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som rammeaftalen omfatter, jf. punkt II.2.4), skal de konkrete dele af ydelserne under rammeaftalen udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3 og hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet, jf. punkt II.2.9).
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for referencer. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Rammeaftalerne kan anvendes af følgende selskaber:
• Lyngby-Taarbæk Forsyning A/S
• Lyngby-Taarbæk Vand A/S
• Lyngby-Taarbæk Spildevand A/S
• Mølleåværket A/S
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi i såvel opad- som nedadgående retning.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest den 17. februar 2022 kl. 10:00.
Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgi-ves et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.
Ansøgeren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske- og/eller økonomiske kapacitet for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.2) og III.1.3), herunder til brug for udvælgelsen, jf. punkt II.2.9). Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller økonomiske kapacitet til rådighed for ansø-geren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i ud-budslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre ansøger har fremlagt til-strækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153.
I ansøgning om prækvalifikation skal ansøgeren angive, hvorvidt ansøgningen gælder delkontrakt 1, 2 eller begge. Vurderingen af ansøgningerne til henholdsvis delkontrakt 1 og delkontrakt 2 vil foregå uaf-hængigt. De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet.
I relation til punkt II.1.5) og punkt II.2.6) bemærkes, at der i punkt II.1.5) er anført et skøn over den sam-lede anslåede værdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til alle delkontrakter. I punkt II.2.6) er anført et skøn over den anslåede værdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til den enkelte delkontrakt.
Ordregivers skøn over den anslåede værdi er baseret på historisk forbrug samt forventninger til fremtiden.
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 1, udgør DKK 80.000.000 (op til 4 årig periode)
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 2, udgør DKK 60.000.000 (op til 4 årig periode)
Forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om de enkelte rammeaftalers (delkontrakters) endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for ordregivers skøn over det forventede træk på rammeaftalen, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste anslåede værdi af samtlige kontrakter, der skal leveres inden for rammeaftalens løbetid. Der er herved taget højde dels for ordregivers forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på rammeaftalen, dels for den for-ventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn.
Ordregiver yder ikke deltagelsesvederlag.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk