Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Kommunikationsindsats for ensrettet affaldssortering angående de ti fraktioner
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Ravnholt Poulsen
E-mail: sarpo@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mst.dk
Del II: Genstand
Kommunikationsindsats for ensrettet affaldssortering angående de ti fraktioner
Kontrakten omhandler gennemførelse af en kommunikationsindsats fordelt på to fokusområder. Leverandøren skal i forbindelse med kontraktens gennemførelse udarbejde det grundlæggende materiale til kommunikationsindsatserne for de to fokusområder, men Leverandøren skal ikke forestå selve gennemførelsen af indsatsen.
Kontrakten omhandler gennemførelse af en kommunikationsindsats fordelt på to fokusområder. Leverandøren skal i forbindelse med kontraktens gennemførelse udarbejde det grundlæggende materiale til kommunikationsindsatserne for de to fokusområder, men Leverandøren skal ikke forestå selve gennemførelsen af indsatsen.
De to fokusområder er:
1. Borgere, som skal omstille deres affaldssorteringsvaner i forbindelse med kommunens implementering af affaldsbekendtgørelsens nye krav til indsamling og sortering af husholdningsaffald.
2. Virksomheder, som skal gøres opmærksomme på og guides på vej med implementeringen af affaldsbekendtgørelsens krav til indsamling og sortering af husholdningslignende erhvervsaffald, herunder medarbejderne som skal guides til nye sorteringsvaner.
Kommunikationsindsatsens overordnede formål er, at understøtte implementeringen af de nye krav til indsamling og sortering af husholdningsaffald og husholdningslignende erhvervsaffald, med henblik på, at sikre ensartede affaldsmængder og mere genanvendelse frem for affaldsforbrænding. Dette skal ske gennem information til borgere og virksomheder dels om hvorfor ændringerne er nødvendige og hvad det er for nye retningslinjer for affaldssortering, som de vil opleve over de kommende år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 26406420
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1263
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk